Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vastgoedmakelaar zoekt toestel voor interieurfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Vastgoedmakelaar zoekt toestel voor interieurfotografie

    Bedankt voor jullie reacties,

    Ik blijf in de ban van een FF camera en overweeg nog een te kopen, echter heb ik ingezien dat met nabewerking vele dingen te doen zijn die ik miste. Ik houd het dus bij een abonnement op photoshop en lightroom voor de moment.

    Comment


    • #17
      Re: Vastgoedmakelaar zoekt toestel voor interieurfotografie

      Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
      Beste,


      Qua body denk ik aan een D750, een zeer goede camera.
      Nikon heeft zonder twijfel 1 van de beste breedhoekzooms en wel de schitterende 14-24mm/f2.8. Er zijn allerlei superlatieven te bedenken voor deze lens maar komt natuurlijk met een ferm prijskaartje.
      Er zijn alternatieven bij een Tokina, Tamron, ...

      Wat vervorming betreft is dit inherent aan een breedhoek, DX of FX.
      Breedhoek vervormt natuurlijk altijd maar de ene is toch de andere niet. Nikon heeft in het AiS prime-tijdperk op dat gebied toch echte pareltjes gemaakt, als ik er zelf nooit zo ene op mijn camera gehad zou ik zwijgen. Wat me opviel dat, als je op de frontlens keek je een soort "rechthoek" zag in het glas, ik kan het niet beter beschrijven. Maar die vervorming was echt heel beperkt. Geert zal wel weten over welke lenzen het ging want ik was daar op dat moment al te zeer in mijn mond geblazen tussen heel die verzameling ....
      Maar het staat buiten kijf dat die 14-24/2.8 fenomenaal is, ze staat bekend als de lens waar iedere Canonian afgunstig van is, terecht. Groot nadeel is de kwetsbaarheid van de voorste erg bolle lens, de zonnekap kan niet erg veel bescherming bieden zonder te zorgen voor vignettering.
      Off-T : soms valt het me op dat die super iconische lenzen van vroeger niet meer in het aanbod zitten van Nikon, ik vraag me af waarom. Stukwerk met de hand en onbetaalbaar zeker ?
      @Vincent : proficiat met de komst van de D5
      Last edited by opapol; 5 november 2017, 11:19.

      Comment


      • #18
        Re: Vastgoedmakelaar zoekt toestel voor interieurfotografie

        Oorspronkelijk geplaatst door JordyM Bekijk bericht
        Bedankt voor jullie reacties,

        Ik blijf in de ban van een FF camera en overweeg nog een te kopen, echter heb ik ingezien dat met nabewerking vele dingen te doen zijn die ik miste. Ik houd het dus bij een abonnement op photoshop en lightroom voor de moment.
        Ik was gisteren op een Nikon Pro-AF workshop. Een van de grote praktische nadelen voor mij (ogen gaan achteruit) is het DX zichtveld in de zoeker dat ik veel te klein vind. Zeker als ik (toen D2X) de scherptediepte naging met diafragmasluiting zag ik geen moer veranderen.
        Ik zou zeggen : probeer eens het veld van een FF te benaderen door een loupe op je oculair te zetten die hetgeen je ziet kwasi oprekt tot een FF-beeld, gisteren had daar blijkbaar niemand van gehoord, raar. Voor de proreeksen met rond oculair is dit de DK-17M maar ik denk dat voor de rechthoekige oculairs dit ook moet bestaan, alleen ken ik het nummer niet. Het kost twee keer niks en je vindt ze makkelijk op Ebay onder ocular magnifier nikon. Moderator Franciskiné heb ik kunnen overtuigen van de DK17-M en ik heb hem niet horen klagen.

        Comment


        • #19
          Re: Vastgoedmakelaar zoekt toestel voor interieurfotografie

          Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
          Breedhoek vervormt natuurlijk altijd maar de ene is toch de andere niet. Nikon heeft in het AiS prime-tijdperk op dat gebied toch echte pareltjes gemaakt, als ik er zelf nooit zo ene op mijn camera gehad zou ik zwijgen. Wat me opviel dat, als je op de frontlens keek je een soort "rechthoek" zag in het glas, ik kan het niet beter beschrijven. Maar die vervorming was echt heel beperkt. Geert zal wel weten over welke lenzen het ging want ik was daar op dat moment al te zeer in mijn mond geblazen tussen heel die verzameling ....
          Mag ik een gokje wagen? 13mm F5,6:


          Luckyluke heeft een keer over die lens gehad.
          Waar een wil is, is een weg
          ---------------------------------

          Comment


          • #20
            Re: Vastgoedmakelaar zoekt toestel voor interieurfotografie

            Voor inferieurfotografie gebruik je best een compactje.
            http://users.telenet.be/patric/

            Comment


            • #21
              Re: Vastgoedmakelaar zoekt toestel voor interieurfotografie

              Misschien overwegen om een andere job te zoeken met minder zorgen ??

              Comment


              • #22
                Re: Vastgoedmakelaar zoekt toestel voor interieurfotografie

                Oorspronkelijk geplaatst door Mauritsius Bekijk bericht
                Misschien overwegen om een andere job te zoeken met minder zorgen ??
                Wat een onnodig zure opmerking....

                Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
                portfolio en workshops:
                https://www.bennybulke.com/

                Comment


                • #23
                  Re: Vastgoedmakelaar zoekt toestel voor interieurfotografie

                  Zijn voorganger deed het niet veel minder...
                  Niet op z'n plaats zijnde zogenaamde "humor".

                  Comment


                  • #24
                    Re: Vastgoedmakelaar zoekt toestel voor interieurfotografie

                    Hoi,

                    de opmerking van Jozef13 op #15, daar heeft TS wat aan.
                    Dat is een FF camera mét zo'n panoramafunctie, zoals ik beschreef.
                    Ik ken de Sony a7 serie's niet zo goed, wellicht het onderzoeken door TS waard.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Vastgoedmakelaar zoekt toestel voor interieurfotografie

                      Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
                      Zijn voorganger deed het niet veel minder...
                      Niet op z'n plaats zijnde zogenaamde "humor".
                      Is nog altijd beter dan op de mensen hun kap zitten.
                      http://users.telenet.be/patric/

                      Comment


                      • #26
                        Re: Vastgoedmakelaar zoekt toestel voor interieurfotografie



                        De nieuwe Sony A7RIII schijnt deze panoramafunctie niet meer te hebben
                        Last edited by adrie; 6 november 2017, 11:59.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Vastgoedmakelaar zoekt toestel voor interieurfotografie

                          Dat zou wel spijtig zijn,want dit is wel een knappe functie.Met wat oefening kan je fantastische panoramas maken in een wip.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Vastgoedmakelaar zoekt toestel voor interieurfotografie

                            Oorspronkelijk geplaatst door efbeo Bekijk bericht
                            Je core business is vastgoed, panden verkopen en bemiddelen, niet fotografie...
                            Goede foto's van je panden helpen zeker mee om het pand een meerwaarde te geven

                            Kies dus voor een fotograaf_leverancier met kennis van zaken en met bvb een technische camera.

                            En jij hebt nog meer tijd om nog een pand méér te verkopen...

                            En antwoorden dat dit teveel gaat kosten is juist nog een reden te meer om het wel te doen (zodat je meer panden kan verkopen om een fotograaf_leverancier te kunnen veroorloven) maw: de gekende vicieuze cirkel

                            mvrgr
                            fred
                            dit is mijns inziens de enige zinnige reactie, architectuurfotografie is één van de moeilijkste takken binnen de fotografie, en dat los je met ander/duurder/beter materiaal alleen niet op. Zowel de opnames als de nabewerking moeten top zijn wil je top foto's maken, dat kan alleen door scholing en als je er een oog voor hebt. Materiaal komt op de tweede plaats in deze. Ik geef zelf architectuurfotografie aan een cvo en ik heb cursisten die met een 50mm objectief een prachtige reeks kunnen neerzetten. Als je alleen maar zoekt om nog breder te kunnen fotograferen ben je niet in de juiste richting aan het zoeken, want dat levert beelden op van balzaal-grote badkamers
                            www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

                            Comment

                            Working...
                            X