Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony a7riii

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Sony a7riii

    Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
    Wat ik belangrijker vind is dat de jpegs vd A7RIII beter zijn geworden. De D850 had eventjes, naar mijn gevoel, de beste jpegs qua detail samen met de Fuji GFX50S(medium format).
    Maar nu springt de A7RIII er weer over, vooral op hoge ISO behoudt die heel veel detail. Ik vind die zelfs beter presteren dan de Fuji met zijn grotere sensor.
    Wat mij ook opvalt is hoeveel detail er verloren gaat bij de 5DS en die heeft 50mp.
    Op lage ISO en in RAW zijn ze allen vergelijkbaar moet ik zeggen.

    studio shot comparison tool
    Ik heb eigenlijk nooit jpegs gebruikt bij mijn A7RII...
    Altijd raw via Capture One
    Er zit echt niet veel IQ verschil tussen al die toestellen hoor...
    Voor een hobbyist al veel te veel eigenlijk (mijn mening)

    Comment


    • #17
      Re: Sony a7riii

      Blijkbaar is er telkens een seconde tussen de 4 opnames van pixelshift op de A7RIII:

      Because of the 1 sec lag in between each of the four exposures, pixel shift imaging has unfortunately been quite limited. Once you are shooting outdoors, many things can happen in the +/-4 secs that you need to get the shot.

      Ik weet niet hoe dit bij Olympus is maar dit vind ik toch een lange periode (zou zijn om de sensor te stabiliseren)

      Comment


      • #18
        Re: Sony a7riii

        Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
        Wat ik belangrijker vind is dat de jpegs vd A7RIII beter zijn geworden.
        Ja, dat is inderdaad ook de moeite
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

        Comment


        • #19
          Re: Sony a7riii

          Mijn aandacht gaat eigenlijk meer naar die 24-105. De eerste zaken die ik daarover lees zeggen dat 't topglas zou zijn. Nu voor die prijs mag dat natuurlijk wel.

          Comment


          • #20
            Re: Sony a7riii

            Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
            Mijn aandacht gaat eigenlijk meer naar die 24-105. De eerste zaken die ik daarover lees zeggen dat 't topglas zou zijn. Nu voor die prijs mag dat natuurlijk wel.
            Ziet er inderdaad een goeie lens uit...Mooi bereik ook.
            Enkel vind ik die persoonlijk ietske te zwaar voor op een systeemcamera

            Comment


            • #21
              Re: Sony a7riii

              Wat vinden jullie van de huidweergave? Ik kreeg die met de eerste generatie A7 slechts met veel moeite echt goed en heb die daarom weggedaan maar deze generatie spreekt me wel aan...op voorwaarde dat de huidtonen goed zitten (zonder al te veel postprocessing)


              Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

              Comment


              • #22
                Re: Sony a7riii

                Huidtonen in RAW, of JPEG ? Welke settings heb je dan gebruikt/geprobeerd ? Als je jpeg werkt is kleurweergave gemakkelijk aan te passen. Ik gebruik jpeg, doe geen pp, en de huidweergave is gewoon correct (met A7II).
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                Comment


                • #23
                  Re: Sony a7riii

                  Hallo,

                  Erik, de hoofdredacteur van Shoot, had zaterdag tijdens de Belgiumdigital workshop "Mobiel met licht" de A7III bij en heeft dus ook heel wat modellen gefotografeerd.
                  Wat ik daarvan heb gezien mocht er zijn

                  Jaja
                  Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                  Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                  Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                  Comment


                  • #24
                    Re: Sony a7riii

                    Jaja,
                    Op de rugby-wedstrijd hoop ik in elk geval toch iets qua schade in te halen ( gaat er nieuw speelgoed zijn? - het is nog geen 6/12 ).

                    Comment


                    • #25
                      Re: Sony a7riii

                      Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
                      Jaja,
                      Op de rugby-wedstrijd hoop ik in elk geval toch iets qua schade in te halen ( gaat er nieuw speelgoed zijn? - het is nog geen 6/12 ).
                      Hallo,

                      Er gaan wel wat lenzen zijn denk ik ...

                      Jaja
                      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                      Comment


                      • #26
                        Re: Sony a7riii

                        Jaja,
                        U doet een goede poging maar net zoals de kindjes op de bebaarde oude man moeten wachten tot 6/12 - gaan we goed nadenken over wat we mee gaan brengen.
                        Dat zal inderdaad wat lengte hebben - zoals gezegd heeft m'n lenzenstop niet lang standgehouden - heb gewoon ergens een aanbod gekregen dat ik niet kon weigeren.
                        Ik hen nl. een filter met een lens als optie gekocht. Misschien breng ik die filter wel mee.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Sony a7riii

                          Men kan met een adapter Canon lenzen gebruiken met behoudt van AF.
                          Werkt dit ook met third party lenzen met Canon mount? (Tamron, SamYang, ...)

                          Comment


                          • #28
                            Re: Sony a7riii

                            Oorspronkelijk geplaatst door Kurrrt Bekijk bericht
                            Men kan met een adapter Canon lenzen gebruiken met behoudt van AF.
                            Werkt dit ook met third party lenzen met Canon mount? (Tamron, SamYang, ...)
                            Hier kan je meer info vinden:

                            Ultimate Guide to using Canon EF lenses on Sony a7RII mirrorless cameras using Metabones, Fotodiox & Viltrox Canon Smart adapters for Sony E-Mount

                            Comment


                            • #29
                              Re: Sony a7riii

                              Bedankt voor de link!
                              Dit gaat wel over de 7RII zie ik. Zou dit tov van de nieuwe RIII kunnen verschillen in een uitgebreidere compatibiliteit met andere lenzen?
                              Zal misschien al wel wat info over te vinden zijn, maar momenteel weinig tijd om het net af te schuimen... Vandaar dat ik hier de vraag stelde.

                              Grtz,
                              Kurt

                              Comment


                              • #30
                                Re: Sony a7riii

                                Oorspronkelijk geplaatst door Kurrrt Bekijk bericht
                                Bedankt voor de link!
                                Dit gaat wel over de 7RII zie ik. Zou dit tov van de nieuwe RIII kunnen verschillen in een uitgebreidere compatibiliteit met andere lenzen?
                                Zal misschien al wel wat info over te vinden zijn, maar momenteel weinig tijd om het net af te schuimen... Vandaar dat ik hier de vraag stelde.

                                Grtz,
                                Kurt
                                Ik vermoed niet dat daar verschil op zit... werken beide met dezelfde mount.

                                Comment

                                Working...
                                X