Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji X-trans 2 Landschappen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Fuji X-trans 2 Landschappen

    Oorspronkelijk geplaatst door Ief Bekijk bericht
    Qua zoomlenzen bij Fuji toch wel mooie keuze. De kitlens 18-55 f2.8-4 een toppertje. Als je nog lichtsterker wilt de 16-55 f2.8. Voor groothoek heb je de 10-24 f4, daar komt volgens geruchten een 8-16 f2.8 bij. Qua tele heb je de 55-200 3.5-4.8. Wil je nog lichtsterker is er de 50-140 f2.8. Dan heb je nog meer tele de 100-400 f4.5-5.6 en als all rounder is er de 18-135 f3.5-5.6.
    Mijn keuze zou voorlopig de XF 18-135 (eerst testen) en 100-400 en XF80macro en eventueel de 10-24 f4 en een xf23 (1.4 of 2 weet ik nog niet)

    Alles staat of valt met de lenzen en daar zit je wel goed met Fuji (en minder bij Sony op APS-C)

    Volgens wat ik gelezen heb op internet heeft iemand zowel de EM-1 II en X-T2 en die vind dat de Olympus 12-100 minstens een stop beter is dan de Fuji 18-135 en zodoende zou het verschil met APS-C vs M43 ook nihil zijn...

    Comment


    • #32
      Re: Fuji X-trans 2 Landschappen

      Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
      Dank voor de link...Ga deze met de vorige deze week deftig uitpluizen.
      Ik heb echter een beetje schrik om een XT-2 te kopen omdat ik een X-T1 heb gehad en vond die nogal sloom werken, maar er is ondertussen wel veel veranderd...

      Ik heb ook ongeloofelijk veel goesting om een Oly EM-1 II aan te schaffen maar mijn verstand doet me twijfelen.. ( van FF is dit ineens 2 trappen omloaag maar als ik in flckr naar de foto's kijk zijn deze wel heel goed...ook heel veel detail in landschappen)...
      Maar vooral die body en snelheid en functies zoals o.a. focus stacking spreken me wel aan... Ook de kitlen Leica 12-60/2.8-4 of Oly 12-100 vind ik dik in orde.

      ...keuzes...keuzes....
      Zowel Jocau als jij hebben overschot van gelijk op vlak van detail verschil.
      De EM1II is geen match voor de Sony’s en ook niet voor de Fuji’s. (Fuji ook niet voor Sony)
      Maar dat is en blijft pixelpeeperij.
      Je kan u natuurlijk blijven bezig houden met vergelijkingen....verschillen ga je altijd vinden.
      Vraag is of je dat verschil in je foto’s ziet, tenzij je hele grote afdrukken maakt en daar met je neus op staat.
      Btw zelfs met grote afdrukken hoeft het niet altijd een nadeel te zijn want deze kijk je op afstand. Het gaat er trouwens toch om .... dat je de volledige foto in je opneemt?
      Tuurlijk kan je camera’s vergelijken en de éné komt er al beter uit dan de andere.. tja als ik zelf zeker moest zijn van de capaciteit (pixelpeeperij)van een camera dan kocht ik wel een D810/850.

      Het zelfde verhaal gaat op voor objectieven.
      BV de Fuji 18-135 komt nog niet aan de hielen van de 16-55 wat beeldkwaliteit betreft.
      Maar in real world images ga je dat verschil nauwelijks of helemaal niet merken.

      Ik ben er zelfs zeker van dat je met de combo OMD EM1II met 12-100 f4 betere resultaten zal halen dan met een X-T2 en 18-135 combo bij pixelpeepen. Maar ook hier vind ik dat niet zo belangrijk.

      Zelfde verhaal met high iso.. goh... ik lig daar echt niet wakker van dat een EMI MKII geen match is voor mijn eigen X-T2.. laat staan één of andere full frame camera.
      Zoiets weet je toch al op voorhand... zonder te testen. (Wat normaal en logisch is toch ?)

      De Fuji X-T2 heb ik gekozen omdat hou van de OOC jPegs.
      De camera is zeer snel maar toch vind ik dat de eer aan de snelst reagerende systeemcamera toebehoort aan de OMD EM1 mkII. Ik heb al eens de gelegenheid gehad om hem te proberen.
      Dit is echt High-end Systeem camera terrein (met een half frame sensor) en daar betaal je dan ook voor.

      Ik denk in jouw geval komende van een A7 dat het verschil heel groot zal zijn kwa snelheid (ook een X-T2)
      Maar idd kijken of voor jou de beeldkwaliteit volstaat ... persoonlijk zie ik daar geen graten in, maar als je gaat vergelijken met sterke vergrotingen dan is je A7 natuurlijk heer en meester (met goed objectief)

      Moest je in de buurt van Asse wonen mag je zeker mijn X-T2 eens aan de hand voelen, met of zonder grip.
      Indien je voor de OMD EM1 MKII zou kiezen... toch ook eens uitproberen om te kijken of resolutie, high iso en DR volstaat voor jou want de investering is toch vrij groot.

      Kiezen tussen een X-T2 en EM1 MKII is heel moeilijk vind ik want er komt nog veel meer bij te kijken dan het hierboven genoemde.
      Maar dat heb je ondertussen allang door zeker ?
      Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

      Comment


      • #33
        Re: Fuji X-trans 2 Landschappen

        Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
        Zowel Jocau als jij hebben overschot van gelijk op vlak van detail verschil.
        De EM1II is geen match voor de Sony’s en ook niet voor de Fuji’s. (Fuji ook niet voor Sony)
        Maar dat is en blijft pixelpeeperij.
        Je kan u natuurlijk blijven bezig houden met vergelijkingen....verschillen ga je altijd vinden.
        Vraag is of je dat verschil in je foto’s ziet, tenzij je hele grote afdrukken maakt en daar met je neus op staat.
        Btw zelfs met grote afdrukken hoeft het niet altijd een nadeel te zijn want deze kijk je op afstand. Het gaat er trouwens toch om .... dat je de volledige foto in je opneemt?
        Tuurlijk kan je camera’s vergelijken en de éné komt er al beter uit dan de andere.. tja als ik zelf zeker moest zijn van de capaciteit (pixelpeeperij)van een camera dan kocht ik wel een D810/850.

        Het zelfde verhaal gaat op voor objectieven.
        BV de Fuji 18-135 komt nog niet aan de hielen van de 16-55 wat beeldkwaliteit betreft.
        Maar in real world images ga je dat verschil nauwelijks of helemaal niet merken.

        Ik ben er zelfs zeker van dat je met de combo OMD EM1II met 12-100 f4 betere resultaten zal halen dan met een X-T2 en 18-135 combo bij pixelpeepen. Maar ook hier vind ik dat niet zo belangrijk.

        Zelfde verhaal met high iso.. goh... ik lig daar echt niet wakker van dat een EMI MKII geen match is voor mijn eigen X-T2.. laat staan één of andere full frame camera.
        Zoiets weet je toch al op voorhand... zonder te testen. (Wat normaal en logisch is toch ?)

        De Fuji X-T2 heb ik gekozen omdat hou van de OOC jPegs.
        De camera is zeer snel maar toch vind ik dat de eer aan de snelst reagerende systeemcamera toebehoort aan de OMD EM1 mkII. Ik heb al eens de gelegenheid gehad om hem te proberen.
        Dit is echt High-end Systeem camera terrein (met een half frame sensor) en daar betaal je dan ook voor.

        Ik denk in jouw geval komende van een A7 dat het verschil heel groot zal zijn kwa snelheid (ook een X-T2)
        Maar idd kijken of voor jou de beeldkwaliteit volstaat ... persoonlijk zie ik daar geen graten in, maar als je gaat vergelijken met sterke vergrotingen dan is je A7 natuurlijk heer en meester (met goed objectief)

        Moest je in de buurt van Asse wonen mag je zeker mijn X-T2 eens aan de hand voelen, met of zonder grip.
        Indien je voor de OMD EM1 MKII zou kiezen... toch ook eens uitproberen om te kijken of resolutie, high iso en DR volstaat voor jou want de investering is toch vrij groot.

        Kiezen tussen een X-T2 en EM1 MKII is heel moeilijk vind ik want er komt nog veel meer bij te kijken dan het hierboven genoemde.
        Maar dat heb je ondertussen allang door zeker ?
        Bedankt voor de moeite

        Ik moet me altijd terug herinneren waarom ik de A7RII + 24-70GM heb weggedaan...en dat was omdat ik het te zwaar vond om heel de dag mee te zeulen als we op reis waren. (>1,5Kg)
        Dus de eerste verreiste is hier een deel vanaf doen...

        In geval van Fuji zal ik wss de 18-55 meepakken in een kit omdat deze dan spotgoedkoop is en gemakkelijk als ik het eens heel licht wil houden (een pancake zoals de Sony SEL1650 is nog beter)

        Op gebied van gewicht liggen Fuji en Olympus niet ver uiteen.

        Ik heb helemaal geen haast (nu toch even niet op reis en heb de A6000 nog als reserve)
        Moesten de geruchten kloppen zou Fuji met de X-T2S ook stabilisatie hebben en een iets grotere grip wat ik wel fijn vind...
        De OOC jpegs van de Fuji zijn inderdaad ideaal...Ook geen color-noise in de beelden is ook fantastisch.

        Om de Fuji uit te testen zal ik hem wel eens gaan huren voor een daguitstap...

        Comment


        • #34
          Re: Fuji X-trans 2 Landschappen

          Wat ik persoonlijk ook erg fijn vind aan Fuji is het feit dat er op het internet enorm veel fuji fans bloggen en communities zijn. bvb fujilove, fuji passion en noem maar op. Er bestaan zelfs Fuji magazines. Fuji werkt ook met een hele bende x-photographers (http://fujifilm-x.com/photographers/). Dat zijn fotografen die Fuji materiaal als professional gebruiken. Leuk om hen te volgen. Tot wat zij in staat zijn om met fuji te doen. Voor andere merken zal er op het internet ook wel zeker bloggers etc zijn maar voor Fuji is dit toch erg uitgebreid.
          https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

          Comment


          • #35
            Re: Fuji X-trans 2 Landschappen

            Oorspronkelijk geplaatst door Ief Bekijk bericht
            Wat ik persoonlijk ook erg fijn vind aan Fuji is het feit dat er op het internet enorm veel fuji fans bloggen en communities zijn. bvb fujilove, fuji passion en noem maar op. Er bestaan zelfs Fuji magazines. Fuji werkt ook met een hele bende x-photographers (http://fujifilm-x.com/photographers/). Dat zijn fotografen die Fuji materiaal als professional gebruiken. Leuk om hen te volgen. Tot wat zij in staat zijn om met fuji te doen. Voor andere merken zal er op het internet ook wel zeker bloggers etc zijn maar voor Fuji is dit toch erg uitgebreid.
            Bedankt, wel leuk dat je foto's kan bekijken op basis van lenzen

            Comment

            Working...
            X