Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5d mk iii inruilen voor Olympus OMD-EM1 mk ii, goed idee?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 5d mk iii inruilen voor Olympus OMD-EM1 mk ii, goed idee?

ik zat met hetzelfde, het gezeul beu, ben eerst naar Olympus gegaan, was het toch niet, verschil M4/3 en FF is te groot, daarbij vond ik de kleurweergave/contrast van Olympus niet zoo mooi t.o.v. Canon, Toen naar Fuji, XT1 Xpro enz.... in het begin erg enthousiast, later weer hetzelfde probleem, toch niet helemaal wat ik zocht, nu naar Sony overgestaptt en eindelijk tevreden, heb nu het beste uit 2 werelden, heb een adapter om al mij L lenzen van Canon te gebruiken, daarbij een aantal kleine primes van Sony erbij plus een uitlens (die trouwens beter is dan welke uitlens dan ook), Als ik licht op stap wil neem ik de primes mee en een 2 tal kleine zoomlenshes van Sony, wil ik wat zwaarder neem ik ook de L lenzen van Canon mee.

Ik heb dus nu het beste uit 2 werelden, Canon (heb de body nog steeds) wanneer het wat sneller moet en Sony (A7) wanneer et wat lichter moet. Ik zou hier toch even over nadenken, je hoeft je dure Canon lenzen niet in te ruilen, maar dmv een adapter simpel met behoud van AF en alle elektronische contacten.
    Mijn beste Foto moek nog trekke.

Comment

Working...
    X