Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ken je onze belgiumdigital.comFacebook groep al? Dé plaats voor foto's, feedback en aankondigingen!
In het analoge tijdperk waren de essentieelste elementen van een toestel de spiegel en prismahuis, de sluiter en of die sluitertijden wel juist zaten.
De film hadden ze niet in handen, buiten Fuji dan.
En toen waren het juist de films die het grootste verschil maakten.
Tegenwoordig is het nog steeds (bij een DSLR) de spiegel/prismahuis, de sluiter en sluitertijden, maar is het nu de sensor en de software in het toestel in plaats van de film.
Het maakt toch meer indruk dat ze zeggen dat ze een nieuwe sensor hebben ontwikkeld dan dat ze zeggen dat ze de software verder hebben verbeterd.
Waar het vroeger ging om de lens en de film, is het nu de lens en de sensor EN de software.
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Mijn vader zei altijd: de slimme pakken de domme hun centen ! Voor de meesten onder ons is een D 800 nog altijd een droomcamera hé. Maar zoals hierboven al enkele keren vermeld: de fabrikanten blazen de verschillen met de nieuwe modellen zodanig op, dat je als eigenaar van een D800 gaat denken dat je naar de middeleeuwen teruggevallen bent. De kopers van die 'oude' D800's kunnen er maar goed mee zijn hé ! Ik ben intussen nog altijd heel blij met mijn Df en zelfs met mijn oerdegelijke D700 !
Je hebt mensen die graag altijd het laatste nieuwe hebben.....gelukkig maar zou ik zeggen....de economie zou anders zeer vlug in een neerwaartse spiraal zitten....
There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age. Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE
Maar Geert, hoe kan dit toestel zijn tijd gehad te hebben?
Ik heb nog steeds mijn 5D en die maakt nog altijd uitstekende foto's, ik veronderstel dat de D800 dat ook nog doet.
Natuurlijk doet de D800 het nog steeds Luc.
Maar de D850 kan en is terug net dat ietsje meer, en natuurlijk de commerce hé.....
Maar in uw termen, zie de laatst nieuwe treinen en wat een technologie daar bijgekomen is, maar met een stoomtrein
geraakte je vroegen even goed van Menen naar Brussel, wel niet zo snel en comfortabel maar anders.
Ook bij auto's, computers smart phones is dat zo enz. enz.
Stil staan is achteruit gaan, en de concurrentie zal geen seconde twijfelen om de ander de pas af te snijden,
ze hebben dus een verplichting aan zichzelf, zwemmen of verzuipen......
Als ik nu de prijs vergelijk van een D810 (dus jonger dan een D800) en de D850 dan is dat zomaar eventjes € 600,00.
Daar zou dus voor ongeveer € 600,00 aan noviteiten moeten inzitten
Kom nu niet af met de ontwikkelingskosten hé want zo kunnen we praten tot frank effen.
En Geert, een stomer vergelijken met wat er nu op onze sporen rijdt?
De eerste 'comfortabele' rijtuigen hadden een kolenkachel voor verwarming in de winter, in 4de klasse was het klappertanden van de koude.
Ene is nieuw altijd beter dan ouder? Ik dacht van niet hoor.
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Een nieuw model is waarschijnlijk voor de merken een goede gelegenheid voor een prijsverhoging. Ik vermoed dat het voor auto's, televisies en wasmachines niet anders is. Zolang de vraag daardoor niet stilvalt zal dat niet veranderen. Eigenlijk moeten we blij zijn dat nieuwe producten goed verkopen. Anders zouden de producenten wel eens kunnen denken dat ze er beter mee stoppen. Tja, business is business zou Boma zeggen.
Comment