Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony RX 100 III scherm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Sony RX 100 III scherm

    Oorspronkelijk geplaatst door PDH65 Bekijk bericht
    Waar kan je zo een protector vinden? Bij cool lue al niet ��
    Foto Konijnenberg, elders ook wel te verkrijgen denk ik. Prijs rond de 20 euro.
    http://www.paulvanrooy.be

    Comment


    • #17
      Re: Sony RX 100 III scherm

      Oorspronkelijk geplaatst door Vropa Bekijk bericht
      Foto Konijnenberg, elders ook wel te verkrijgen denk ik. Prijs rond de 20 euro.
      dankje 👍
      EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
      https://sites.google.com/view/pdh65/

      Comment


      • #18
        Re: Sony RX 100 III scherm

        Ben ondertussen ook verder met mijn RX100 M3...

        Polijsten van de oude 'sony' protector ging wel, maar zeer traag...
        Dus dan toch maar de oude er voorzichtig afgetrokken en een nieuwe screenprotector erop gezet met een perfect resultaat...

        Dus ik ging van dit:


        Naar nu:


        PS. Klein puntje in midden van scherm is gewoon een stofje die erop lag, de protector zit er perfect op en er zit geen stof onder...
        Nikon D300 & een beetje glas...
        Iets kleiners als carry everywhere

        Comment


        • #19
          Re: Sony RX 100 III scherm

          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
          Ik heb hier nu een aantal jaar een Sonu RX 100 III in gebruik, zeer tevreden van ... behalve het schermpje.
          Dat scherm slijt ongelofelijk af, da is niet normaal, dat heb ik bij m"n Canon toestellen nog nooit gehad.
          Uiteraard zit er geen screenprotector op, maar dat zullen jullie wel al snappen.
          Nu vraag ik me af of iemand hetzelfde probleem al ondervonden heeft ?

          Kan ik dit schermpje apart kopen of waar kan ik een nieuw scherm laten plaatsen, wat zou dat ongeveer kosten ?
          Ik weet dat zo'n LCD schermpje eigenlijk heel goedkoop is, uiteraard zullen de kosten voor vervanging wel een pak hoger liggen dan de kostprijs van de LCD

          grts
          Sieg
          Mijn Dochter heeft de MKIII net zoals jij.
          Ik ben hier juist even gaan checken en het schermpje ziet er maagdelijk uit. Geen enkel krasje, veegje of ook niet mat of wazigheid. Als nieuw dus!
          Deze is nog vrij recent... minder dan een jaar dus is het misschien nog te vroeg om te oordelen.
          De MKIII is nu al een tijdje op de markt en misschien zijn de laatste generaties beter op vlak van slijt.

          Je zou eens een PM kunnen sturen naar Templar hier op het forum.
          Templar heeft als ik me niet vergis al een tijdje een MKIII versie
          Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

          Comment


          • #20
            Re: Sony RX 100 III scherm

            Ik heb een RX100M2 .. direct een Sony schermbeveiliging "opgeplakt" ... Scherm ziet er na 4 jaar nog steeds uit alsof het direct uit de winkel komt. Waarschijnlijk door mijn meticuleuze omgang met (alle) apparatuur ...

            Comment


            • #21
              Re: Sony RX 100 III scherm

              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
              ...

              Kan ik dit schermpje apart kopen of waar kan ik een nieuw scherm laten plaatsen, wat zou dat ongeveer kosten ?
              Ik weet dat zo'n LCD schermpje eigenlijk heel goedkoop is, uiteraard zullen de kosten voor vervanging wel een pak hoger liggen dan de kostprijs van de LCD
              Op Youtube kan je vinden hoe je zo'n scherm kan vervangen. Dat is echter niet aan mij besteed.
              Het mijne binnengegaan bij Van den Borre, 40 € d'office betalen (wordt achteraf van de herstellingskosten afgetrokken en anders ben je het kwijt), na een goede week een offerte van de herstelling voor een bedrag van 172,88 € (zucht!!!). Nadien een schermprotector op het spiksplinternieuwe scherm geplaatst.
              Ik vind het enorm spijtig dat op zo'n knap toestel een prul van een LCD scherm wordt geplaatst door Sony, ik spring ook echt wel zorgvuldig om met al mijn fotomateriaal.
              http://www.paulvanrooy.be

              Comment

              Working...
              X