Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke camera het best kopen??!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Welke camera het best kopen??!

    Is er trouwens een reden waarom voor een DSLR te gaan?
    Als je een compacter toestel neemt met een vaste, maar lichtsterke lens kan je daar ook wonderen mee doen...

    Ik denk maar aan de Sony RX100 M3 of de Panasonic LX100.

    Ik heb zelf de RX100 M3 en je zou verschieten wat daar uit komt. Deze heeft een zeer lichtsterke F1.8-2.8 lens en daar win je gemakkelijk het verschil met een DSLR mee terug...
    Nikon D300 & een beetje glas...
    Iets kleiners als carry everywhere

    Comment


    • #47
      Re: Welke camera het best kopen??!

      Kijk eens in het forumonderdeel 'aangeboden'.
      Er staat een Fuji X-E2 met kitlens voor 390 Euro.
      Deze kitlens is zeer goed en de X-E2 is een zeer goede systeemcamera. (APSC-sensor)
      Nog een statief en je bent vertrokken voor Urbex.
      Later, als urbex echt je ding lijkt te zijn, koop je er dan een groothoekzoom bij.
      Is urbex niet je ding dan heb je een prima overal in te zetten camera met een standaardzoomlens voor weinig geld.
      Straatfotograaf in Antwerpen

      Comment


      • #48
        Re: Welke camera het best kopen??!

        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Wat is de beeldhoek van een oog?
        De normale beeeldhoek van 1 oog is 45°, de beeldhoek van een 50mm lens is 47°
        De beeldhoek van de 2 ogen samen (menselijk zicht) is -overlappend- 62°, de beeldhoek van een 35mm lens is 63°
        Ieder zijn keuze.
        www.freddyhelsen.be

        Comment


        • #49
          Re: Welke camera het best kopen??!

          Volgens Wiki ...

          "The approximate field of view of an individual human eye (measured from the fixation point, i.e., the point at which one's gaze is directed) varies by facial anatomy, but is typically 30° superior (up, limited by the brow), 45° nasal (limited by the nose), 70° inferior (down), and 100° temporal (towards the temple).[7][8][9] For both eyes combined (binocular) visual field is 135° vertical and 200° horizontal.[10][11] When viewed at large angles from the side, the iris and pupil may still be visible by the viewer, indicating the person has peripheral vision possible at that angle.[12][13][14]

          About 15° temporal and 1.5° below the horizontal is the blind spot created by the optic nerve nasally, which is roughly 7.5° high and 5.5° wide.[15]...."

          Behoorlijk wat reacties stellen dat gezien het dynamisch karakter van het menselijk zicht, deze cijfers totaal waardeloos zijn ... FWIW

          Comment


          • #50
            Re: Welke camera het best kopen??!

            Wijken we niet een beetje teveel van de vraag af?
            Zoals hierboven geschreven waarom geen Fuji X-E2 met de 18-55 2.8 lens. Ik heb deze set ook en ben heel tevreden van de foto's dat dat ding aflevert .

            mir
            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

            Comment


            • #51
              Re: Welke camera het best kopen??!

              Kijk eens naar een 2dehands nikon D90 of D7000 of de canon tegenhangers (maar daar ken ik geen namen van) en een sigma 18-70 f2.8-4.0 dat is een leuke breed inzetbare lens die ook redelijk lichtsterk is. Zo'n oudere body uit een hoger gamma heeft vaak meer mogelijkheden dan een recenter instapmodel waar je enkel de nieuwere sensor als voordeel bij hebt. Hoewel ik ondertussen een d700 heb, grijp ik bijvoorbeeld op vakantie met plezier terug naar naar mijn d90

              Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y560-L01 met Tapatalk

              Comment


              • #52
                Re: Welke camera het best kopen??!

                Welke urbexfoto's vind je zelf leuk zou je willen gaan leren maken??
                Hieraan kan je rapst van al zien welke beeldhoek en dus ook welke lens je nodig hebt
                Maar van de 10 urbexers zullen er wss toch 8 bijna constant op groothoek werken...

                Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
                portfolio en workshops:
                https://www.bennybulke.com/

                Comment


                • #53
                  Re: Welke camera het best kopen??!

                  Budget is een groot probleem.
                  Heb je 3 opties: doorsparen, lenen, inboeten.

                  Met iets door te sparen kan je toestellen kopen zoals Canon 7xx reeks en Nikon 5xxx reeks wat echt waar geeft voor zijn geld en goed om te starten.
                  En van doorsparen is nog nooit iemand dood gegaan.

                  Geld lenen is ook een optie. Wordt je direct groot van als je elke maand iets van je zakcenten moet afgeven aan uw ontlener.

                  Inboeten is lastig. De reeksen Canon 1300 en Nikon 3300 vind ik echt geen goede toestellen. Je zal daar veel spijt van hebben als je daar je dure centjes moet in stoppen.
                  Je zal nooit tot voldoening komen en teleurgesteld zijn. Buiten in volle zon vallen die toestellen best wel mee maar het is in donker omstandigheden dat je dik in de problemen komt want die toestellen zijn daar totaal niet voor gemaakt. Die toestellen ontbreekt het ook van noodzakelijke mogelijkheden waardoor je direct al weer vast loopt.

                  Een interessante optie is tweedehands. Een Canon 600 reeks moet je nu kunnen kopen voor een prikje. Ik zie soms toestellen uit de hogere reeksen die al een paar jaar oud zijn aan soms zeer aantrekkelijke prijzen van de hand gaan. Laatst nog een Canon 5D mk 1 van de hand zien gaan voor 400 euro om maar een voorbeeld te noemen. Zit je wel direct op full frame wat duurder lenzen meebrengt maar dat terzijde. Die optie is voor jou nu misschien een brug te ver. Er zijn nog veel toestellen van enkele jaren oud die zeker de moeite zijn.

                  Start met een kitlens 18-55. Kan je al wat oefenen en je toestel leren kennen. Vergeet ook niet dat je waarschijnlijk een en ander zal moeten leren over fotografie.

                  Later kan je dan specifieke lenzen bijkopen en een statief om meer te halen uit urbex.

                  De andere merken zijn geen slechte toestellen maar komen je verder in het verhaal duur te staan. Als je er iets voor nodig hebt is het ofwel duur, zeldzaam of gewoonweg niet verkrijgbaar.
                  Daarom blijf je best bij de DSLR van de 2 topmerken Canon of Nikon. Voor die merken is het aanbod in extra´s zoveel meer en totaal niet vergelijkbaar met wat andere merken bieden.

                  Nu, dat is mijn mening als wijze oude man Ik heb al heel veel zien passeren in fotografieland maar wat ik gezegd heb houd wel stand door de jaren heen. Met die hypes moet je niet meelopen.
                  Maak een slimme keuze en je hebt er jaren plezier aan.

                  Comment


                  • #54
                    Re: Welke camera het best kopen??!

                    En heb je ondertussen al een keuze kunnen maken?

                    mir
                    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                    Comment

                    Working...
                    X