Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw toestel: weer eentje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nieuw toestel: weer eentje

    Denk dat je het op 1 lens zal moeten houden , 35mm F2 van fuji kost bv. 400euro
    Tenzij je 2e hands gaat zoeken maar dan zal je ook niet zo heel veel vinden voor die prijs

    Comment


    • #17
      Re: Nieuw toestel: weer eentje

      Er staat er net eentje te koop in de Aanbod sectie op pagina 2 op dit forum Zowiezo moet je voor goedkoop glas niet bij Fuji zijn, maar goedkoop is zowiezo altijd met concessies, bij eender welk merk.

      Comment


      • #18
        Re: Nieuw toestel: weer eentje

        Tja, €1200-1300 voor een set die alles kan, dat is zowel voor reflex als system een beetje teveel gevraagd hé.

        Misschien ben je dan nog het beste met een van de RX10-versies ? Ik doe gelijkaardige dingen als jij als ik het zo lees, enkel is motorsport bij mij ju-jitsu... In de wereld van aps-c is een A6000 met CZ16-70 of SEL18-200 voor 95% voldoende voor mij. De rest is voor een prime, 35/1.8 of zo. A6000 met 18-200 en 35/1.8 zit wel ongeveer binnen je budget. Uitbreiden met bv. 70-200/4 of zo kan later nog altijd, of een teleprime van om het even welk merk (met adapter) kan later nog altijd .
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

        Comment


        • #19
          Re: Nieuw toestel: weer eentje

          Hi folks,

          De kogel is deels door de kerk.
          Als basis zal ik toch starten met de D7200 (wegens budget) en als basislens misschien de Sigma 17-50 F2.8 EX of de Tamron 17-50 F/2.8 SP Di II???
          Ik neem er de tele bij van Nikon AF-S 70-300 F/4.5-5.6 IF VR. Wat is het verschil dan met de goedkopere AF-P 70-300 F/4.5-6.3 G EDVR?
          Lenzen heb ik nog niet besproken in de winkel dus weet niet of deze passen? Indien niet tips zéker welkom. Eén lensje zal ik proberen zoeken op de tweedehandsmarkt om "dicht" bij het budget te blijven. Een groothoek van bvb. 10-16 koop ik later wel.
          Wat denken jullie?

          Comment


          • #20
            Re: Nieuw toestel: weer eentje

            Vergelijk de sigma maar eens met de Tamron. De Tamron scoort beter op scherpte.

            Comment


            • #21
              Re: Nieuw toestel: weer eentje

              Is de combinatie in orde? Wat met de tele gezien budget? Goede prijs/kwaliteit verhouding?

              Comment


              • #22
                Re: Nieuw toestel: weer eentje

                Voor mij is de Nikkor 17-55 2.8 nog altijd een van Nikons beste lenzen, en die vindt je al regelmatig in tweedehands, ook hier op het forum al gezien.

                Comment

                Working...
                X