Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[Nikon] Is dit een gevolg van gemakzucht ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: [Nikon] Is dit een gevolg van gemakzucht ?

    Oorspronkelijk geplaatst door efbeo Bekijk bericht
    Wat een blinde vlekken toch..
    Een camera is maar/slechts de verfstok van een (kunst-)schilder.
    Het nadeel van de digitale camera is dat 'men' (vul naar believen in) er veel te veel beelden mee maakt (want gratis) waarvan de meeste beelden niet niveau van 'registratie' overstijgen: met als gevolg een hele grote hoop 'kakafonie'.

    Dan heeft die verfstok van de schilder het voordeel dat het toch min of meer de 'productie' beperkt.
    Is volgens mij toch wel kort door den bocht. Daar zijn verschillende takken binnen de fotografie met allen hun specifieke eisen. Denk toch wel dat de noden van een studio fotograaf verschillen van een sportfotograaf. Mogelijk dat voor jou type fotografie toestel weinig uitmaakt, maar andere personen kunnen totaal andere eisen hebben. Je kunt een Dirk Braeckman niet vergelijken met bvb Steve McCurry, nochtans beide uitblinkers in hun genre. (Btw volgende tentoonstelling is een aanrader http://stevemccurryexpo.be/ .) Belangrijk is een toestel te kiezen dat het best voldoet aan je eigen noden en daar loopt het misschien nog al eens verkeerd.
    www.polartha.com

    Comment


    • #32
      Re: [Nikon] Is dit een gevolg van gemakzucht ?

      Oorspronkelijk geplaatst door polartha Bekijk bericht
      Is volgens mij toch wel kort door den bocht. Daar zijn verschillende takken binnen de fotografie met allen hun specifieke eisen. Denk toch wel dat de noden van een studio fotograaf verschillen van een sportfotograaf. Mogelijk dat voor jou type fotografie toestel weinig uitmaakt, maar andere personen kunnen totaal andere eisen hebben. Je kunt een Dirk Braeckman niet vergelijken met bvb Steve McCurry, nochtans beide uitblinkers in hun genre. (Btw volgende tentoonstelling is een aanrader http://stevemccurryexpo.be/ .) Belangrijk is een toestel te kiezen dat het best voldoet aan je eigen noden en daar loopt het misschien nog al eens verkeerd.
      Goeie repliek... soms moet je overdrijven om enig effect te sorteren... Steve Mc Curry's TT was ook super idd. En een fototoestel kan het plezier van fotograferen verhogen: het 'ksssst-boem' sluitergeluid van een 680III bvb, of de 'slaaaks' van een Hassie, of het discrete van een Rollei 35S, of het knopje van een pinhole...
      https://efbeo.wordpress.com

      Comment


      • #33
        Re: [Nikon] Is dit een gevolg van gemakzucht ?

        Oorspronkelijk geplaatst door efbeo Bekijk bericht
        Wat een blinde vlekken toch..
        Een camera is maar/slechts de verfstok van een (kunst-)schilder.
        Het nadeel van de digitale camera is dat 'men' (vul naar believen in) er veel te veel beelden mee maakt (want gratis) waarvan de meeste beelden niet niveau van 'registratie' overstijgen: met als gevolg een hele grote hoop 'kakafonie'.

        Dan heeft die verfstok van de schilder het voordeel dat het toch min of meer de 'productie' beperkt.

        Hier geen verfstok. Ik ben verliefd op mijn digitale camera. Mijn grootste
        vreugd is mijn toestel nemen en een dagje door de stad gaan struinen. Ik
        maak graag luchthartige, lichtvoetige foto`s. U mag dit ook kiekjes noemen.
        Toch ben ik er vaak heel gelukkig mee indien ik ze `s avonds op mijn beeld-
        scherm zie verschijnen. Vaak jaren later nog. Het is geen kunst, dat zou ik
        ook niet willen, wellicht ook niet kunnen, maar het is wel een interpretatie
        van hoe ik het leven zie, of graag zou willen zien. Fotografie is tegelijkertijd
        veel minder en veel meer dan schilderkunst... dank u voor de aandacht.

        Comment

        Working...
        X