Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Starten met fotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Starten met fotografie

    Deze is ook leuk om naar te kijken...maar vooral luisteren!
    En zeker niet alleen voor de nieuwkomers onder ons....geniet
    https://www.youtube.com/watch?v=4GflhBUSpdQ
    MVG. Hugo

    Comment


    • #17
      Re: Starten met fotografie

      Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
      Ouwe meuk en geschiedenis boeken zijn tijdverspilling.
      ......
      Analoog is voor een amateurfotograaf passé. Te duur en tijdrovend met weinig gevarieerd resultaat.
      Als er nu iets BS is, dan is het wel wat er hier staat.

      Comment


      • #18
        Re: Starten met fotografie

        weg van het strijdgewoel :
        - mooie foto die die daar toont
        - uw blauwe lijntjes en puntjes die je ziet op uw viewer en niet op de foto zouden kunnen te maken hebben met instelling, en dat uw camera toont wat overbelicht is.
        eens manual bijhalen en sorry, geen reden voor nieuw toestel

        uw interesse in fotografie is prima, en uw goesting voor iets nieuws en beter is iets dat we ook allemaal kennen ( denk ik).
        Raad is dat toestel er niets toe doet ; daar volg ik efbeo en alle andere in ; maar of iemand dat zelf toepast : ?

        helemaal on topic : als macro u interesseert : panasonic G80 & GX80 (ofzo) heeft focus stacking ingebouwd : zou interessant kunnen zijn voor u.

        hopelijk ben je er iets mee, amuseer je vooral, Geert
        Last edited by geert62; 18 november 2017, 23:09.

        Comment


        • #19
          Re: Starten met fotografie

          Het is heel eenvoudig. Hoe meer je uitgeeft hoe meer mogelijkheden en kwaliteit de camera en lenzen zullen hebben. (uitzonderingen niet meegerekend)
          Veel van die mogelijkheden heb je soms niet nodig. Hangt af van je plannen.
          Dus vraag 1: hoeveel is je budget?

          Een tweede vraag: In hoeverre wil je je verdiepen in het onderwerp fotografie? Wil je dit als een ernstige hobby opnemen of zoek je eerder leuke plaatjes te maken zonder veel met technische zaken bezig te zijn?

          Comment


          • #20
            Re: Starten met fotografie

            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            Kun je nu eens uitleggen wat voordeel is van M? Mijn toestel staat bijna altijd op A en ik heb ook een volledige beheersing over het beeld en ik ben altijd op tijd.
            Nee, jij hebt geen "volledige" controle met "A". Jij stelt je diafragma in en je camera kiest de sluitertijd.
            Als dat voor jou ok is en dat is jouw manier van werken, waarom niet. Voor hetgeen ik doe is dat te weinig controle. Hier is alles manueel zelfs witbalans en puntmeting voor het licht, nooit het gemiddelde van de matrixmeting. Hoe minder je door het algoritme van je camera laat berekenen, hoe meer een beeld is hetgeen jij zelf wil. "op tijd zijn" heeft voor mij weinig zin omdat elk beeld "gemaakt" wordt en daar ruim de tijd voor genomen wordt, zowel in pre-productie als tijdens het fotograferen.
            Daarom dat al die standen op een camera staan, omdat we allemaal een andere manier van werken hebben en andere onderwerpen benaderen en andere disciplines beoefenen.
            Interessante lectuur daarover vind je hier
            www.freddyhelsen.be

            Comment


            • #21
              Re: Starten met fotografie

              Oorspronkelijk geplaatst door Rx-ke Bekijk bericht
              Deze is ook leuk om naar te kijken...maar vooral luisteren!
              En zeker niet alleen voor de nieuwkomers onder ons....geniet
              https://www.youtube.com/watch?v=4GflhBUSpdQ
              Die was ik ook al ergens tegengekomen. Superinteressant... kan jij goede foto's maken met een camera die een stuk goedkoper is dan de jouwe? Al die toeters en bellen op die dure camera's zijn uiteindelijk flauwekul, 40 jaar geleden werden ook super foto's genomen, toen nog met film en waren de lenzen niet zoals nu. Zo is er een tijd geleden in Hongkong ook de "Cheap Camera Challenge" geweest. Professionelen die werden gecontacteerd voor een shoot en dan hun eigen camera moesten afgeven en een speelgoed kindercamera in hun handen kregen... gegeven de omstandigheden, waren dat allemaal topfoto's.
              www.freddyhelsen.be

              Comment

              Working...
              X