Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke systeemcamera?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke systeemcamera?

Oorspronkelijk geplaatst door xavierdv Bekijk bericht
    Wensen:
    - snelle autofocus en snel schieten
    - compact!!
    - wifi
    - budget : €600
    niet geliefd hier op het forum (geen echte liefhebberscamera); maar m.i. beantwoordend
    aan uw eisen ( en ik zie dat je nikon materiaal hebt ) : nikon 1 systeem. ( ik gebruik het zelf naast m43 en APSC, dus geen reactie van een rigide fanboy, elk systeem heb z'n voordeel)

tweedehands smijten ze je de eenvoudige J1 toestellen bijna naar je kop ( en zijn meestal nauwelijks gebruikt),
    compact, snel, zeer goede autofocus, mooie kleuren in JPEG, sensor groot genoeg voor mooie A4-afdrukken
    en goede lensjes ( zie Photozone ). zelf zeer veel met 10mm en 18,5 mm ( groothoek 75° en standaard objectief dat zeer dichtbij kan focussen), hun zoomlensjes zijn ook zeer compact en goedkoop.

Of het kan dienen om als 'fotograaf' aan de slag te kunnen is iets anders ( daarvoor kun je je D70 houden), maar het werkt zeer vlot om mooi te registreren ( zelfs spelende kinderen en ander losgeslagen wild)

hopelijk ben je hier iets mee, Geert.
    Last edited by geert62; 29 juni 2017, 12:18.

Comment

Funcky,

Die Panasonic lijkt te erg op mijn Sony A6000

Jaja

Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht

In die prijsklasse vind ik echter de Panasonic GX85 de betere uitgeruste camera
      En de ergonomie steekt veel logischer in mekaar.
      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
        Funcky,

Die Panasonic lijkt te erg op mijn Sony A6000

Jaja

Daar kan ik je geen ongelijk in geven (uiterlijk dan) (style GX8)
        Zeker als je eens iets volledig anders wil.
        Maar voor TS maakt dit weinig uit.
        Leiqa Q3 43, Canon R5 , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon RF 100-500 L

Comment

Vandaag de OMD 10 MKII aangekocht in het zilver met de dual lens kit aan 699 met 75€ cashback. Heb er ook de olympus messenger bag voor OMD erbij gekocht. Hoop hem snel te kunnen proberen. Aangekocht voor op vakantie. En voor mij was de 5 assige stabilisatie in de body de doorslag tov de Sony en de lens combo tov de Panasonic alsook de ev die groter leek dan op de Panasonic DMC GX80.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Comment

Een instap-Nikon waar ook, als het nodig is, al uw ander glas op past.

Comment

Mijn ander Nikon materiaal heb ik niet meer...

Zou nu gewoon een compacte camera willen die toch nog mooie foto's neemt.

Had ook al zitten kijken voor de OMD 10 MKII. Maar denk dat de sony a6000 net iets compacter is?

Iemand die mij een van de 2 (sony a6000 of OMD 10 KII) kan aanbevelen?
              Zal gebruikt worden voor :
              - foto's van onze verwachte dochter
              - actiefoto's van sporten zoals surfen, parapente,...
              - vooral compact en snel!!!
              Nikon D70 || Nikkor 18-55 - nikkor 70-300 - tokina 12-24 F.4 - nikkor 50mm 1.8 - SB600 + omnibounce - Velbon CX-686 - logic case SLR & notebook backpack
              Fuji F31fd + onderwaterhuis WP-FXF30 + dicapac WP-100 ( dicapac = te koop)

Comment

Dag xavierdv,

Ik heb de Sony A6000 ook en die is een fractie compacter dan de Olympus E-M10II. (zie hier: http://camerasize.com/compare/#535,633
                Ik heb ze nog niet echt in een vergelijkende test gebruikt omdat ik momenteel de Sony A6000 nu eenmaal beter ken dan de (nieuwe) Olympus.
                Je bent altijd welkom om ze eens in "real time" te vergelijken ...
                Ik hoor het wel.

Mijn voorkeur gaat momenteel uit naar de Olympus E-M10II, die voelt gewoon voor mij prettiger aan ...
                Maar ik heb uiteraard de luxe om ze beiden te kunnen gebruiken.

Jaja

Mijn ander Nikon materiaal heb ik niet meer...

Zou nu gewoon een compacte camera willen die toch nog mooie foto's neemt.

Had ook al zitten kijken voor de OMD 10 MKII. Maar denk dat de sony a6000 net iets compacter is?

Iemand die mij een van de 2 (sony a6000 of OMD 10 KII) kan aanbevelen?
                Zal gebruikt worden voor :
                - foto's van onze verwachte dochter
                - actiefoto's van sporten zoals surfen, parapente,...
                - vooral compact en snel!!!
                Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Comment

Dedonatis,

Daar ga je veel plezier aan beleven! Succes ermee ...

Jaja

Oorspronkelijk geplaatst door Dedonatis Bekijk bericht
                  Vandaag de OMD 10 MKII aangekocht in het zilver met de dual lens kit aan 699 met 75€ cashback. Heb er ook de olympus messenger bag voor OMD erbij gekocht. Hoop hem snel te kunnen proberen. Aangekocht voor op vakantie. En voor mij was de 5 assige stabilisatie in de body de doorslag tov de Sony en de lens combo tov de Panasonic alsook de ev die groter leek dan op de Panasonic DMC GX80.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Comment

Past er een uv filter op de kitlens van de sony a6000?
                    Nikon D70 || Nikkor 18-55 - nikkor 70-300 - tokina 12-24 F.4 - nikkor 50mm 1.8 - SB600 + omnibounce - Velbon CX-686 - logic case SLR & notebook backpack

Comment

Past er een uv filter op de kitlens van de sony a6000?
                      ja, alle soorten filters met doormeter van 40,5mm passen daarop
                      www.polartha.com

Comment

Sony a6000 met lens 35mm is ook een mooie combinatie

Comment

Het zal de a6000 worden.
                          Bedankt voor de hulp!

Comment

Daar ga je hoe dan ook veel plezier aan beleven.

Als je centen over hebt voor wat bijkomende lenzen: 35/1.8 en CZ16-70 zijn staan bij mij het meeste op deze camera.
                            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                              Dedonatis,

Daar ga je veel plezier aan beleven! Succes ermee ...

Jaja
                              Tot nu toe heb ik er al plezier aan beleeft. Die 5assige stabilisatie maakt dat ik als ik tracht weinig te bewegen ik met 1sec sluitertijd op Iso 200 een foto scherp gemaakt krijg :-s.
                              Ben zelf al aan het uitkijken ondertussen naar het 12-40mm pro objectief :-). De autofocus heeft tot nu toe goed zijn werk geleverd, maar is wel volledig fasedetectie, dus in donkere omstandigheden weet ik niet of hij goed focust op het eerste zicht wel maar eens uitgebreid aan de tand voelen. Ik kom effectief aan 8 RAW beelden per seconden met een San Disk 90mb/s kaart.
                              De meegeleverde lens set is behoorlijk van kwaliteit, het toestel is zeer licht en ook wel compact! De bedienknoppen bovenop vind ik geweldig. Verder is ook het super control panel een zeer toffe optie, de knop fn3 heb ik mijn iso onder geprogrammeerd.
                              JAJA heb jij ook de live view modes op uit staan zodat je in real time de aanpassingen van sluitertijd, diafragma kunt zien? Of gebruik jij deze in beste weergave stand, of in optische view simulatie? De foto Rings in het onderdeel beginnershoek is gemaakt met dit toestel. Het focus punt verleggen door met je vinger over het scherm te gaan terwijl je door de evf kijkt is ook goed, deze werkt voor mij beter met de twee keer aanraak functie om deze te activeren.

Wat zijn verder nog uw bevindingen?

Comment

Hallo Dedonatis,

Sorry voor het wat late antwoord ...
                                De stabilisatie van de Olympus is inderdaad erg goed en je kan daardoor makkelijk langere sluitertijden gebruiken. 1sec is heel knap, zo lang heb ik het nog niet getest
                                Ik heb nog niet de kans gehad om de E-M10MkII grondig te testen, maar wat ik tot nu toe gezien heb is prima.
                                De beide lenzen van de kit zijn geen "toplenzen", maar voldoen wel goed, zeker de 40-150mm die erg scherpe foto's aflevert.
                                Ik heb wat moeite met de EV+/- knop bovenaan. Die staat geregeld op -0.7 of + 1.3, en dat door ongewilde aanrakingen.
                                Die waarde moet ik dus steeds goed in de gaten houden om geen onder- of overbelichting te hebben.
                                Wat betreft de viewer, die staat voorlopig op de gewone stand, maar om bv. te werken met studioflitsen kan je hem dus ook in de "neutrale" stand zetten.
                                Kortom, een leuke, zeer lichte camera - waar ik tot nu toe erg tevreden over ben.
                                Veel plezier met je fotografie, maar aan je "Rings" foto te zien heb je dat al

Jaja

Oorspronkelijk geplaatst door Dedonatis Bekijk bericht
                                Tot nu toe heb ik er al plezier aan beleeft. Die 5assige stabilisatie maakt dat ik als ik tracht weinig te bewegen ik met 1sec sluitertijd op Iso 200 een foto scherp gemaakt krijg :-s.
                                Ben zelf al aan het uitkijken ondertussen naar het 12-40mm pro objectief :-). De autofocus heeft tot nu toe goed zijn werk geleverd, maar is wel volledig fasedetectie, dus in donkere omstandigheden weet ik niet of hij goed focust op het eerste zicht wel maar eens uitgebreid aan de tand voelen. Ik kom effectief aan 8 RAW beelden per seconden met een San Disk 90mb/s kaart.
                                De meegeleverde lens set is behoorlijk van kwaliteit, het toestel is zeer licht en ook wel compact! De bedienknoppen bovenop vind ik geweldig. Verder is ook het super control panel een zeer toffe optie, de knop fn3 heb ik mijn iso onder geprogrammeerd.
                                JAJA heb jij ook de live view modes op uit staan zodat je in real time de aanpassingen van sluitertijd, diafragma kunt zien? Of gebruik jij deze in beste weergave stand, of in optische view simulatie? De foto Rings in het onderdeel beginnershoek is gemaakt met dit toestel. Het focus punt verleggen door met je vinger over het scherm te gaan terwijl je door de evf kijkt is ook goed, deze werkt voor mij beter met de twee keer aanraak functie om deze te activeren.

Wat zijn verder nog uw bevindingen?

Comment

Working...
                                X