Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera's in Canada veel goedkoper?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Camera's in Canada veel goedkoper?

    Oorspronkelijk geplaatst door Bralo20
    Of ze nu met zones werken of niet doet er niet toe. Zelfs al heb je je toestel in Timboektoe, Singapore, Melbourne, Malu, New York, Fairbanks, Montreal, etc... gekocht MAG geen enkele rol spelen in de garantie. Er wordt vanuit de fabriek "fabrieksgarantie" gegeven op een artikel. Deze fabrieksgarantie (1 of 2 jaar) MOET men in alle landen, waar de fabrikant dealers heeft, naleven. De dealer MOET het toestel aannemen en laten herstellen onder de garantiebepalingen van de fabrikant indien de "breuk" in aanmerking komt natuurlijk.
    Tussen MOETEN en DOEN zit een wereld van verschil ....
    Canon EOS 1D-mkIII, 15mm fish-eye f/2.8, 16-35mm f/2.8 L, 24-70mm f/2.8 L, 50mm f/1.4, 70-200mm f/2.8 L IS, 400mm f/4.0 DO IS

    Comment


    • #17
      Re: Camera's in Canada veel goedkoper?

      Oorspronkelijk geplaatst door di Marco
      Tussen MOETEN en DOEN zit een wereld van verschil ....

      Oh, maar van zodra men een brief van de advocaat toegestuurd krijgt is men in 99% van de gevallen extreem snel met het herstellen of het omruilen onder garantie.

      Zelf heb ik ook al spullen uit de US laten komen waarbij "zogezegd" de garantie niet meer telde in de EU. Bij een digicam van een van mijn vrienden was er uiteindelijk ook een "defect" (toestel nog onder garantie). Men wou of kon het niet herstellen aangezien het toestel uit de US kwam. 3 dagen en een aangetekende zending van mijn advocaat later kreeg ik een vriendelijk telefoontje terug met de melding dat de herstelling uiteraard in garantie ging gebeuren. Amper een week! later had ik een nieuw toestel terug. Uiteraard met de melding dat de garantie niet opnieuw begon te lopen. Een nieuw toestel vraagt nu eenmaal om nieuwe garantie en enkele telefoontjes later kreeg ik een schriftelijke bevestiging dat ik een jaar garantie op het toestel had vanaf die dag van omruiling.


      Feit is wel dat je je niet mag laten ontmoedigen door dealers, verantwoordelijken etc... van de diverse merken die er alles aandoen om toch maar niet "gratis" te moeten herstellen. Als een lichte dreiging (bvb met het openbaar maken van het ganse verhaal via een gerenomeerd tijdschrift en dagblad) weinig vooruitgang boekt wil een brief, geschreven door een advocaat, meestal wel helpen.

      FYI: Ik ben in het dagelijkse leven verantwoordelijk voor de aankoop van diverse machines bij mijn werkgever. Onderhandelen, druk uitoefenen, etc... zit me dan ook ondertussen in het bloed.

      Mvg,
      Last edited by Bralo20; 6 september 2004, 16:03.
      *Nikon D300s + MB-D10 + SB-900 +18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX II + *Nikon D200 + SB-800 + 18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX*

      Comment


      • #18
        Re: Camera's in Canada veel goedkoper?

        Ik ga meerder malen per jaar naar us (sanfrancisco) en nog nooit of ooit controle gekregen , ik vlieg wel met lufthansa en kom dus aan in brussel van frankfurt via terminal europa sengen ..heb altyd valies vol elektonisch gerief bij ( is in us veel goedkoper ) ze zitten daar gewoon de krant te lezen ....
        tip neem een belgische vlaamse krant in de hand als je de douane paseerd
        mvg

        Comment


        • #19
          Re: Camera's in Canada veel goedkoper?

          Oorspronkelijk geplaatst door Bralo20
          Oh, maar van zodra men een brief van de advocaat toegestuurd krijgt is men in 99% van de gevallen extreem snel met het herstellen of het omruilen onder garantie.
          pppffff, wellicht heb je juridisch gezien gelijk. Maar ik vind het (erg) veel gedoe om zo'n 100,- te besparen op een Canon Powershot Pro1 of Nikon D70 vanuit Canada.

          Persoonlijk vind ik het al die moeite (advocaten, aangetekende brieven, ect) niet waard. Of het moet zijn dat je vele honderden of duizenden euro's zou kunnen besparen op de aanschaf van een mooie set...

          In deze specifieke situatie zou ik lekker m'n nieuwe Powershot Pro 1 bij de dealer op de hoek, of een landelijk internet-store bestellen. Net zo makkelijk en geen gezeur met advocaten en aangetekende brieven om je garantie-gelijk te halen...
          Last edited by di Marco; 6 september 2004, 20:14.
          Canon EOS 1D-mkIII, 15mm fish-eye f/2.8, 16-35mm f/2.8 L, 24-70mm f/2.8 L, 50mm f/1.4, 70-200mm f/2.8 L IS, 400mm f/4.0 DO IS

          Comment

          Working...
          X