Hi
mijn Canon Eos 450d heeft de geest gegeven, en ik kan maar geen opvolger kiezen.
Ik bezit volgende objectieven:
Ik ben hobbyfotograaf en ben net gestart met themamodules. Het is dus moeilijk te zeggen wat ik graag doe, maar heb wel interesse in mens/portret fotografie.
Ik weet wel waar mijn toestel nu beter moet doen:
Ik heb zelf al eens zitten zoeken:
welke zouden jullie overwegen? wat zijn de grootste verschillen met de nieuwere 77D?
ik twijfel zelf eerder tussen de 760d en de 80d. Of is de 800d ook het overwegen waard?
alvast bedankt
mijn Canon Eos 450d heeft de geest gegeven, en ik kan maar geen opvolger kiezen.
Ik bezit volgende objectieven:
- 15-85 EF-S
- 85 F1.8 USM
Ik ben hobbyfotograaf en ben net gestart met themamodules. Het is dus moeilijk te zeggen wat ik graag doe, maar heb wel interesse in mens/portret fotografie.
Ik weet wel waar mijn toestel nu beter moet doen:
- makkelijker fotograferen bij beperkt licht. Alhoewel afhankelijk van het objectief, moet het dus mogelijk zijn om hoger te gaan in ISO zonder al te veel ruis.
- makkelijkere/snellere bediening in manuele stand. Soms erger ik me dat bij mijn huidige toestel sommige zaken dieper in het menu zitten.
- sneller scherpstellen en sneller verwerken bij opnames na elkaar
Ik heb zelf al eens zitten zoeken:
- Canon Eos 750d/760d: opvolgers in de reeks waar mijn vorige toestel in past
- Canon Eos 800d: nieuwste opvolger in de rebel reeks. Qua prijs wel bijna gelijk aan 80D. De 80D en 750D genieten nu een cashback korting.
- Canon Eos 80d: interessant vanwege cashback.
welke zouden jullie overwegen? wat zijn de grootste verschillen met de nieuwere 77D?
ik twijfel zelf eerder tussen de 760d en de 80d. Of is de 800d ook het overwegen waard?
alvast bedankt
Comment