Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 6d II of Canon 5dmark III

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Canon 6d II of Canon 5dmark III

    5DIII is voor mij het beste toestel wat ik al gehad heb, en ik heb er al veel gehad (500D, 5DII, 1DIII, 1DIV, 1DsIII, 6D). Ik kan het gebruiken voor concerten, macro, urbex ...
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

    Comment


    • #32
      Re: Canon 6d II of Canon 5dmark III

      Zal verder gaan met deze discussie. Zijn er intussen al meer ervaringen met de 6d Mark ii? En kunnen er al betere vergelijkingen gedaan worden met de 5d Mark iii?
      Heb zelf een canon 80d maar had graag een 2de body bijgekocht en dacht aan een ff. Lang zitten uitkijken naar de 6d mark ii maar nu weet ik zo niet of het wel de goeie koop zou zijn.
      Canon 60d, canon 50mm 1.8, sigma 105 mm macro 2.8, canon 18-135 mm, tamron 17-50 mm 2.8, speedlite 430ex, Falcon Eyes MRC-80FV

      Comment


      • #33
        Re: Canon 6d II of Canon 5dmark III

        Oorspronkelijk geplaatst door dimitrimeyns Bekijk bericht
        Zal verder gaan met deze discussie. Zijn er intussen al meer ervaringen met de 6d Mark ii? En kunnen er al betere vergelijkingen gedaan worden met de 5d Mark iii?
        Heb zelf een canon 80d maar had graag een 2de body bijgekocht en dacht aan een ff. Lang zitten uitkijken naar de 6d mark ii maar nu weet ik zo niet of het wel de goeie koop zou zijn.
        Wat vind je belangrijk? Hoe belangrijk vind je een deftige focus systeem / twee geheugen sloten. Belangrijk, kijk dan verder.
        Waar een wil is, is een weg
        ---------------------------------

        Comment


        • #34
          Re: Canon 6d II of Canon 5dmark III

          Ok,als ik het zo bekijk dan is misschien de 5d interessanter.
          Canon 60d, canon 50mm 1.8, sigma 105 mm macro 2.8, canon 18-135 mm, tamron 17-50 mm 2.8, speedlite 430ex, Falcon Eyes MRC-80FV

          Comment


          • #35
            Re: Canon 6d II of Canon 5dmark III

            Oorspronkelijk geplaatst door dimitrimeyns Bekijk bericht
            Ok,als ik het zo bekijk dan is misschien de 5d interessanter.
            De focus systeem van de 6D mark II zou zo uit een crop factor camera komen, 80D ofzo. Zonder hem groter te maken. Desondanks duidelijk grotere sensor.

            Read our detailed comparison of the Canon EOS 5D Mark III vs Canon EOS 6D Mark II to find out their strengths and weaknesses, and decide which one to choose.

            Wat is het verschil tussen Canon EOS 6D Mark II en Canon EOS 5D Mark III ? Zoek uit welke beter is en wat hun algemene prestatie is in de camera rangschikking.
            Waar een wil is, is een weg
            ---------------------------------

            Comment


            • #36
              Re: Canon 6d II of Canon 5dmark III

              Op 'tjoep-tsjoep' (youtube) staan er een behoorlijk aantal vergelijkingstesten. De 6DII komt er meestal niet zo goed uit.
              Buiten het draaischerm, connectiemogelijkheden, iets betere AF (weliswaar op een beperkt deel van het oppervlak), en een iets groter aantal megapixels doet de vier jaar oude 5DIII nauwelijks onder voor de 6DII, en is op vele punten zelfs beter.
              Met een budget van een 2000 euro zou ik nog steeds kiezen voor een 5DIII (voor zover er nog in stock zijn) of voor veel minder een prima tweedehands exemplaar.
              Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

              Comment


              • #37
                Re: Canon 6d II of Canon 5dmark III

                Oorspronkelijk geplaatst door philippeDeli Bekijk bericht
                Op 'tjoep-tsjoep' (youtube) staan er een behoorlijk aantal vergelijkingstesten. De 6DII komt er meestal niet zo goed uit.
                Buiten het draaischerm, connectiemogelijkheden, iets betere AF (weliswaar op een beperkt deel van het oppervlak), en een iets groter aantal megapixels doet de vier jaar oude 5DIII nauwelijks onder voor de 6DII, en is op vele punten zelfs beter.
                Met een budget van een 2000 euro zou ik nog steeds kiezen voor een 5DIII (voor zover er nog in stock zijn) of voor veel minder een prima tweedehands exemplaar.
                Heb mij vandaag een tweedehands canon 5d Mark iii gekocht. Omdat er over iii toch wel heel wat positiefs te vinden is en momenteel de 6d ii wat minder is. Video en draaischerm zijn voor mij nu niet echt nodig, omdat ik dit heb op de 80d.
                Canon 60d, canon 50mm 1.8, sigma 105 mm macro 2.8, canon 18-135 mm, tamron 17-50 mm 2.8, speedlite 430ex, Falcon Eyes MRC-80FV

                Comment


                • #38
                  Re: Canon 6d II of Canon 5dmark III

                  Oorspronkelijk geplaatst door dimitrimeyns Bekijk bericht
                  Heb mij vandaag een tweedehands canon 5d Mark iii gekocht. Omdat er over iii toch wel heel wat positiefs te vinden is en momenteel de 6d ii wat minder is. Video en draaischerm zijn voor mij nu niet echt nodig, omdat ik dit heb op de 80d.
                  En wat zijn je bevindingen betreffende gebruik en beeldkwaliteit bij je recente opstap naar full frame?

                  Ik zit namelijk met een soortgelijk dilemma: kiezen tussen de 7DII of 5DIII als vervanging van 1 of 2 7D's. 5DIV zou ideaal zijn in het Canon-kamp maar dat is ver boven budget.
                  Belangrijkste reden is uiteraard hoge ISO beeldkwaliteit.
                  Ik wil op 6400 ISO nog steeds een bruikbaar en verkoopbaar beeld kunnen schieten en dat is absoluut niet mogelijk op de 7D. (daar stop ik liefst al op 800 ISO of zelfs 400...)

                  Ik schiet helft van de tijd in moeilijke lichtomstandigheden (indoor, schemer, nacht en astro) waarbij ISO 1600-6400 heel handig zouden zijn.
                  Zelfs met een 2.8 lens kan de valavond en het beperkte licht als vaak een te trage sluitertijd nodig hebben. Ik hou niet van bewegingsonscherpte

                  AF is ook belangrijk. Ik gebruik graag andere AF punten naast het centerpunt en met een 1.4 lens is dat echt wel aangewezen.
                  Daarnaast moet de AF snel en accuraat zijn voor wanneer subjecten denken dat een fotograaf sneller dan het licht foto's kan nemen.

                  Daarnaast ben ik de 7D gewoon die gebouwd is als een tank. Ergonomie is geweldig voor mijn grote handen.
                  Video op beide keuzes is goed genoeg voor mij, ik fotografeer toch liever dan te filmen. Enkel als het nodig is voor een event, dus de voordelen van de 7DII zijn leuk maar geen absolute must.
                  Ik mag wel denken dat ik graag wildlife schiet, maar de keren dat dat gebeurt, kan ik op 1 hand tellen dus dan is de 5DIII met 6fps zeker niet te traag, komende van de 7D.

                  Is de beeldkwaliteit van de 5DIII zo'n 1000 euro beter dan die van de 7DII?
                  Dat is eigenlijk de hamvraag.

                  Als iemand met deze situatie te maken heeft gehad, laat maar weten.
                  Last edited by 1tio1; 31 augustus 2017, 05:50.
                  http://www.facebook.com/TichoOomsPhotography http://500px.com/TichoOoms http://vimeo.com/tichoooms

                  Comment


                  • #39
                    Re: Canon 6d II of Canon 5dmark III

                    Ticho misschien eens een camera laten ombouwen tot astrofotografie?
                    Waar een wil is, is een weg
                    ---------------------------------

                    Comment


                    • #40
                      Re: Canon 6d II of Canon 5dmark III

                      Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
                      Ticho misschien eens een camera laten ombouwen tot astrofotografie?
                      http://www.clarkvision.com/articles/...rophotography/
                      Als ik geld te veel, sowieso meteen. Maar voor een allround camera is dat niet nodig. Ik ben niet de helft vannde tijd bezig met astro, ook al is dat wel leuk om te doen (timelapse vnl).
                      Dus in termen van astro, gewoon een degelijke prestatie op 6400 ISO voor melkweg enzo.

                      Nu je het aanhaalt, ik zie vaak een hoge ISO vergelijking, maar zelden eentje waarbij lange sluitertijden gebruikt worden. Als iemand daar info over heeft, steeds welkom.

                      Maar zelfs dan is dat geen prioriteit; goede beeldkwaliteit op hoge ISO met relatief korte sluitertijden is dat wel.

                      Toch bedankt!
                      http://www.facebook.com/TichoOomsPhotography http://500px.com/TichoOoms http://vimeo.com/tichoooms

                      Comment

                      Working...
                      X