Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Retourrecht bestaat dat nog

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Retourrecht bestaat dat nog

Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
    Ik zie nergens expliciet staan "enkel bij online bestelling of aankoop"....
    Dat moet ook niet vermeld staan aangezien je a)de website bezoekt en niet de winkel en b)de Belgische wetgeving de regels bepaalt en als inwoner van België behoor je die te kennen. (Ze staan trouwens online op de site van het desbetreffende ministerie. Kan je effe googlen voor je ten onrechte een winkel door het slijk wil halen)
    Dus in dit geval hebben ze je nog een mooie geste gedaan, want eigenlijk moeten ze je niets. Gekocht is gekocht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
      Retourrecht is nooit geldig bij aankoop in winkel.
      Meer nog: retourrecht geldt enkel voor particulieren. Koop je iets zakelijk aan dan val je niet onder de consumentenbescherming. Een webshop KAN ruilrecht geven, maar is dat niet verplicht of mag extra kosten aanrekenen, restocking fee. Ook de garantietermijn van 2 jaar geldt enkel voor "hoofdzakelijk particulier gebruik". Als je iets aankoopt op factuur bv als eenmanszaak kan de garantie van 2 jaar geweigerd worden...

Ik heb een paar weken geleden een lens (18-70 2.8) gehuurd voor een concert. Ik denk dat er heel veel zijn die die gewoon bestellen bij Coolblue of Bol en daarna gewoon terugsturen. Lenzen hebben natuurlijk geen shutter count
      Nikon D7100, Tamron SP AF 17-50mm F/2.8 XR Di II LD, Nikon 35 DX AF-S 1,8G, Sigma 70mm F2.8 EX DG Macro, 18-55 kit, 55-200 kit
      Mijn fotosite: www.verschaeren.org
      Mijn website: www.computerhersteller.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Filip1962 Bekijk bericht
        Dag,
        als ik ergens iets nieuws koop, dan verwacht ik ook dat het ECHT nieuw is, en niet veertien dagen door iemand getest is. Los van het feit of die persoon er zorgvuldig mee omgaat, of hij of zij er 80 of 1000 foto's mee gemaakt heeft, het is niet langer nieuw.
        Eigenlijk is zo'n retourregeling de echte flauwe kul, wat mij betreft. Als je iets wil testen, huur het gewoon voor een bepaalde periode; of nog beter: misschien heeft de aanbieder wel een "test"-toestel.
        Anders wordt de volgende koper toch gewoon belazerd.

mvg
        Filip
        Ik ben eigenlijk hier heel erg mee eens
        Waar een wil is, is een weg
        ---------------------------------

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
          bij Coolblue geen enkel probleem......een keer of drie iets gekocht dat vrij snel niet aan mijn verwachtingen voldeed, binnen de 14 dagen terug gebracht, geld tot de laatste cent terug betaald......
          Idd .. Coolblue...niks dan goede ervaringen..
          Drie weken geleden .. 8 maanden oude GoPro Hero Session 5 binnengebracht voor herstelling in garantie.. verleden week nieuws gehad dat ik een nieuwe mocht afhalen.
          Heb hun mail gestuurd of ik de grotere GoPro Hero 5 niet mocht afhalen met 100 euro opleg. (429 in plaats van 329)
          Binnen het uur mail terug gehad dat dit geen probleem was.
          Zaterdag de Nieuwe GoPro afgehaald waar juist een extraatje bij was... een tweede accu en een borstharnas ... samen 70 euro + 2 jaar opnieuw garantie..
          Als dat geen service is... wat moet een mens nog meer wensen/verwachten ?
          In het verleden nog dergelijke goede ervaringen gehad met Coolblue...

Toch vind ik dat Wimpy gelijk heeft... een gebruikt toestel .... moet een winkel daarvoor verantwoordelijk zijn ?
          Ik zou in ieder geval dat toestel niet graag kopen ... en naar ervaringen dat ik al gehoord heb zou dit dus wel gebeuren..
          Leiqa Q3 43, Canon R5 , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon RF 100-500 L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
            Toch vind ik dat Wimpy gelijk heeft... een gebruikt toestel .... moet een winkel daarvoor verantwoordelijk zijn ?
            Tja, we willen graag een winkel die als het product ons niet aanstaat het terugneemt en zonder meer terugbetaald, maar we willen wel als we nieuw kopen de eerste zijn die het uit zijn doosje haalt. Ik vrees dat het een het ander beetje in de weg staat... Ik heb het bij kleinere dingen die ik online kocht wel al gehad, of toch dat het al zeker uit de verpakking was geweest (bv. kabel van de lader zat niet mooi meer op zijn plaats in het gekende zo klein mogelijk ineengepuzzelde doosje). Als het er voor de rest ok uit ziet kan ik daarmee leven, maar bij een dure aankoop heb je snel het gevoel nieuwprijs betalen = nieuw krijgen.

Comment

de on-line winkels die zichzelf respecteren verkopen geretourneerde producten met een kleine korting en vermelden dit ook, zou in principe de algemene regel moeten zijn, maar ja.
              www.polartha.com

Comment

Dat gevoel heb je trouwens ook als je een toestel gaat kopen, en ze er maar één meer van hebben, dat toevallig al twee weken uitgestald staat in een vitrine.....dan denk je ook dat iedereen dat al in zijn handen gehad heeft....en eigenlijk niet meer nieuw is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                  Idd .. Coolblue...niks dan goede ervaringen..
                  Drie weken geleden .. 8 maanden oude GoPro Hero Session 5 binnengebracht voor herstelling in garantie.. verleden week nieuws gehad dat ik een nieuwe mocht afhalen.
                  Heb hun mail gestuurd of ik de grotere GoPro Hero 5 niet mocht afhalen met 100 euro opleg. (429 in plaats van 329)
                  Binnen het uur mail terug gehad dat dit geen probleem was.
                  Zaterdag de Nieuwe GoPro afgehaald waar juist een extraatje bij was... een tweede accu en een borstharnas ... samen 70 euro + 2 jaar opnieuw garantie..
                  Als dat geen service is... wat moet een mens nog meer wensen/verwachten ?
                  In het verleden nog dergelijke goede ervaringen gehad met Coolblue...

Ik zou in ieder geval dat toestel niet graag kopen ... en naar ervaringen dat ik al gehoord heb zou dit dus wel gebeuren..
                  Mooie paradox.
                  Je vindt Coolblue schitterend want het biedt je een aantal voordelen die je niet op een ander hebt.
                  Een paar lijnen verder ben je dan wel tegen het voordeel dat Coolblue je biedt en vindt je dat niet kunnen ....

Zelf wil ik wel nooit een toestel aankopen dat als eens door een ander werd gebruikt, getest. Je weet maar nooit. En de regel 'Niet tevreden, geld terug' zou altijd moeten gelden voor bv een periode van 3 weken, waarom niet. Of het nu online of in de winkel is gekocht.

We hebben toch rare hersenspinsels
                  https://www.fotospotter.be
                  Je suis content d’être heureux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                    Mooie paradox.
                    Je vindt Coolblue schitterend want het biedt je een aantal voordelen die je niet op een ander hebt.
                    Een paar lijnen verder ben je dan wel tegen het voordeel dat Coolblue je biedt en vindt je dat niet kunnen ....
                    Bij Coolblue worden die niet als nieuw terug verkocht (als 2dekans)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht

Bij Coolblue worden die niet als nieuw terug verkocht (als 2dekans)
                      Klopt.....ik heb al verschillende zaken als "tweedekansje" gekocht bij Coolblue, zelfde garantie, een pak goedkoper soms en altijd zeer tevreden....
                      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                        Mooie paradox.

Zelf wil ik wel nooit een toestel aankopen dat als eens door een ander werd gebruikt, getest. Je weet maar nooit. En de regel 'Niet tevreden, geld terug' zou altijd moeten gelden voor bv een periode van 3 weken, waarom niet. Of het nu online of in de winkel is gekocht.

We hebben toch rare hersenspinsels
                        Sorry maar hier zit er toch een groot verschil..
                        Bij mij betreft het een toestel in garantie die niet kon gemaakt worden.
                        Ik heb hier niet achter gevraagd... het is mij zelf aangeboden.... een tegemoetkoming van Coolblue zelf dus. (een nieuw toestel dan)
                        Ik heb natuurlijk wel gevraagd om het ander GoPro model (met LCD scherm) te ruilen.. maar met opleg ... dus ben ik hier toch correct.. niet?
                        Dat er juist een actie loopt is idd in mijn voordeel maar toch mooi van Coolblue om dit even mee te geven niet ? https://www.videocamerashop.be/produ...o-5-black.html

Kijk mijn punt is... moet een winkel de verantwoordelijkheid dragen over een miskoop of dergelijke ? ik vind van niet ... ook al trek in Coolblue hier in het voordeel.
                        Mijn reactie was eigenlijk een aanvulling op Franciskine dat dit zo in zijn werk ging bij Coolblue...

Over mensen die hun apparaat toch binnenbrengen na miskoop....
                        Heel dikwijls wordt bij Coolblue een apparaat binnengebracht en daarna verkocht als "TWEEDEKANSJE" aan een iets lagere prijs. (zoals al eerder vermeld door Dpix en Franciskine)

Misschien verlies voor Coolblue maar ze behouden zo wel hun klanten.
                        En hun slogan " Alles voor een glimlach" is hier perfect op zijn plaats.

Dus geen hersenspinsel !
                        Last edited by Funcky; 8 juni 2017, 19:47. Reden: schrijffoutje en afbeelding
                        Leiqa Q3 43, Canon R5 , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon RF 100-500 L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
                          14 dagen geleden heb ik een toestel gekocht bij konijnenberg met kitlens
                          Waarde is 1849 euro

Het toestel ligt me niet en wou gebruik maken van mijn retourrecht zoals aangegeven op hun site.
                          Ben dus daar geweest, toestel is splinternagel nieuw, gaf dus het toestel uit handen ingepakt in doos, en na een hele tijd kwamen ze terug.
                          Ik krijg een tegoed bon van 1400 euro... Wat met mijn retour recht?
                          Was uiteraard niet tevreden en liep kwaad met mijn materiaal de deur uit. Kan dit zomaar? Kan ik dit ergens aanvechten?
                          Heb daar in het verleden voor veel geld gekocht, dit gaat dus niet meer gebeuren.
                          Goodbye konijnenberg!!!
                          Kijk ... het hele punt van dit is dat je u nu rot slecht voelt... dat begrijp ik en voel met je mee. (als fotoliefhebbers onder elkaar.. want het blijft een passie)
                          Ik heb dat ook al meegemaakt... echt niet plezant.
                          Als je idd al heel veel gekocht hebt bij Konijn dan moeten ze misschien toch wel een beetje rekening daarmee houden om een zeer goede klant tegemoet te komen... want nu zijn ze een klant kwijt (het is nu niet zo dat je daar elke week gaat staan voor een ruil)
                          Misschien hebben ze ook geen historiek over jou wat je daar allemaal al gekocht hebt ?
                          Maar ik begrijp zeker het hatend gevoel in jouw situatie.
                          Maar uiteraard aan hun de keuze... ik denk dat je er weinig aan kunt doen.

Het enige dat ik kan bedenken..
                          Je hebt de keuze gemaakt voor deze camera te kopen op basis van bepaalde criteria en volgens jouw buikgevoel.
                          Misschien is die camera toch niet de verkeerde keuze als je alles nog eens op een rijtje zet.
                          Misschien moet je het nog eens herbekijken ... wie weet komt er toch nog een goed gevoel uit en is je zogezegd "miskoop" toch nog niet zo een "miskoop".
                          Ik heb het in ieder geval al meegemaakt dat iets op het eerste zicht een "miskoop" was achteraf toch nog best leek mee te vallen.

Misschien helpt het om hier te schrijven over welke camera je gekocht hebt en je ervaring te delen waarom je er nu geen goed gevoel meer aan over houdt.
                          Hopelijk geraak je er op die manier aan uit... en gaat er een lichtpuntje branden.

Comment

Retourrecht heeft eigenlijk nooit bestaan. Had je maar beter moeten weten VOOR je de aankoop deed.
                            Eenmaal de koop gesloten is, is er geen weg meer terug, zelfs niet 1 seconde na uw aankoop. Dat is altijd zo geweest en alle rechtbanken volgen dit.

Een uitzondering is er voor internetaankopen binnen europa. Daar is idd een recht om op uw aankoop terug te komen. Echter opletten dat daar geen kosten aan vast hangen.

Maar het is al aangehaald. Stel je even voor: Zou jij zelf de volle pot willen betalen voor een toestel die door een prutser even onder handen is genomen voor 14 dagen?

je bent gewoon totaal in je onrecht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                              Retourrecht heeft eigenlijk nooit bestaan. Had je maar beter moeten weten VOOR je de aankoop deed.
                              Eenmaal de koop gesloten is, is er geen weg meer terug, zelfs niet 1 seconde na uw aankoop. Dat is altijd zo geweest en alle rechtbanken volgen dit.
                              Dat waag ik te betwijfelen. I heb eens een te dure auto gekocht op het
                              autosalon. Me laten aansmeren is een betere omschrijving. Daags nadien
                              heb ik de koop ongedaan kunnen maken omdat ik recht had op bedenktijd.
                              Dus of dit nooit bestaan heeft...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doude Bekijk bericht
                                Dat waag ik te betwijfelen. I heb eens een te dure auto gekocht op het
                                autosalon. Me laten aansmeren is een betere omschrijving. Daags nadien
                                heb ik de koop ongedaan kunnen maken omdat ik recht had op bedenktijd.
                                Dus of dit nooit bestaan heeft...
                                Retourrecht bestaat in enkele gevallen wel: internetaankoop, verkopers aan deur (zolang dit niet op afspraak is), aankopen op autosalon, en nog wel enkele situaties, maar ook bovenstaande zaken hebben hun uitzonderingen.

Meer weten: http://economie.fgov.be/nl/consument.../#.WTpKSmjyiHs

Maar ik denk dat buurmanBert het had op aankopen in de winkel en daar is het wel degelijk zo dat het nooit heeft bestaan. Als een winkel iets terugneemt is het een commerciële geste, ze zijn dit niet verplicht. En je mag dus al blij zijn als ze het terug nemen en u een aankoopbon twv het product geven. Maar ze moeten dus niets.

Comment

Working...
                                X