Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji-hulp nodig ;-)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Fuji-hulp nodig ;-)

    Oorspronkelijk geplaatst door PhilippeVDP Bekijk bericht
    typo van mij (nu aangepast) .. de wide is de kleinste convertor. Die kun je vergelijken met de 23mm wr.
    De tele is de grote doorzichtige

    de 16MP is genoeg maar ik vind het toch leuker om wat reserve te hebben en meer te kunnen croppen.

    Eigenlijk gebruik ik mijn x100s te weinig. Niet dat ik die slecht vind maar ik steek die ook niet meer in een zak. Dus als ik al een tasje meeneem (vaak thinktank retrospective kleine heuptas) dan kan ik er evengoed de xpro2 in steken.
    Snap ik, eens je de x-pro2 met de 23mmf2 hebt, tja dan heb je een alternatief die op veel vlakken beter is, enkel klein beetje groter, maar eens je met een cameratas werkt heeft dat idd minder belang

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

    Comment


    • #17
      Re: Fuji-hulp nodig ;-)

      Een X-Pro2 met de 27 of 18mm past ook overal in hoor.
      ...leeg...

      Comment


      • #18
        Re: Fuji-hulp nodig ;-)

        Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
        Een X-Pro2 met de 27 of 18mm past ook overal in hoor.
        De 27mm vind ik dan minder interresant omdat die f2.8 is, de 18mm zou perfect in mijn straatje passen
        Maar bvb 2dehands een x-pro2 met 1 of 2 primes top een x100t met eventueel adapter is dan ook een ferm prijsverschil...

        Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
        portfolio en workshops:
        https://www.bennybulke.com/

        Comment


        • #19
          Re: Fuji-hulp nodig ;-)

          het is toch terug de x100t geworden, met al meteen een 35mm adapter, en nog tal van leuke en nuttige andere accesoires
          en dit alles voor minder dan de nieuwprijs van een xt-20 uiteindelijk,
          nu nog uitkijken naar de breedhoekadapter en kheb een zeer complete set

          bedankt iedereen om mee te denken!
          portfolio en workshops:
          https://www.bennybulke.com/

          Comment


          • #20
            Re: Fuji-hulp nodig ;-)

            Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
            het is toch terug de x100t geworden, met al meteen een 35mm adapter, en nog tal van leuke en nuttige andere accesoires
            en dit alles voor minder dan de nieuwprijs van een xt-20 uiteindelijk,
            nu nog uitkijken naar de breedhoekadapter en kheb een zeer complete set

            bedankt iedereen om mee te denken!
            Veel plezier ermee, maar dat zal beslist wel lukken. Misschien dat ik me vroeg
            of laat toch ook weer laat verleiden. Eens een Fuji liefhebber...

            Comment


            • #21
              Re: Fuji-hulp nodig ;-)

              gek dat je geen xe2s overwogen hebt..
              ik denk daar voor te gaan aangezien je die nieuw kan kopen voor 367 euro
              500px

              Comment


              • #22
                Re: Fuji-hulp nodig ;-)

                Oorspronkelijk geplaatst door arten Bekijk bericht
                gek dat je geen xe2s overwogen hebt..
                ik denk daar voor te gaan aangezien je die nieuw kan kopen voor 367 euro
                Gek dat je geen hoofdletters gebruikt en geen link naar een verkoper die aan die prijs verkoopt. Wat ik kan vinden is 699€ bij www.pch.be, dat is meer dan het dubbele.
                Nu ja, kom gewoon een silver body leveren aan die prijs.
                ...leeg...

                Comment


                • #23
                  Re: Fuji-hulp nodig ;-)

                  Gek dat je iemand beoordeelt op het al dan niet gebruiken van zijn shift toets op een internet forum, misschien tijd om in bed te kruipen
                  Moest ik de OP nu nog lastig vallen of afzeiken zou ik zeggen, maar ik probeer alleen maar te helpen..

                  Hier kan je hem kopen voor 378 euro (is net iets omhoog gegaan):


                  En op konijnenberg zit hij nu aan 499 euro:



                  (en ja de OP heeft al een keuze gemaakt, maar kan desgewenst nog altijd zijn aankoop terug zenden moest hij online gekocht hebben en deze nemen, moest het een verstandig alternatief blijken, vandaar dat ik even reageerde..)
                  500px

                  Comment


                  • #24
                    Re: Fuji-hulp nodig ;-)

                    En in zilver 515, dat dacht ik al.
                    ...leeg...

                    Comment


                    • #25
                      Re: Fuji-hulp nodig ;-)

                      499 bij fotokonijnenberg...

                      Als jij kleur zodanig belangrijk vindt om er 121 euro meer voor te betalen kan je dat altijd doen natuurlijk, maar het toestel blijft identiek hetzelfde. Soit als jij vind dat je daarmee je gelijk haalt (ik weet niet eens over wat maar bon) dan is dat prima voor mij.
                      Ik wou mensen die naar Fuji zoeken en in dit topic komen de tip maar meegeven.


                      Sent from my iPhone using Tapatalk
                      500px

                      Comment


                      • #26
                        Re: Fuji-hulp nodig ;-)

                        Het punt is natuurlijk dat Bulke alleen maar een X100 wou... eigenlijk niets anders. Geen XE2/X10/20
                        De reden waarom is vrij simpel... er is niet echt een alternatief in systeemcamera.. en X-T10/20 is vrijwel de kleinste body maar zelfs met (minder groothoek) 27 2.8 begint het vrij dik te worden in een jaszak of grote broekzak.
                        De kleinste lens met diafragma ring is de 18 2.0 en die is toch zowat het dubbele van de 27 2.8.
                        Bovendien wil Bulke toch ook nog een beetje object isolatie en dan is de X100 met zijn 2.0 lensje daar toch beter geschikt voor dan de andere alternatieven.
                        Verder is er nog de X70 die ik ook had... en die camera is een heel stuk kleiner en geen softe close up eigenschappen (open diafragma), kantel-aanraak/scherm (maar geen 2.0, ander brandpunt dan de X100 en geen zoeker)

                        Ik ben zelf van het idee afgestapt om een camera in mijn broek-jas/zak te steken net zoals PhilippeVDP... en zoals gezegd.. als ik hem in een tas steek dan kan ik net zo goed mijn X-T's meenemen.
                        Maar ieder zijn gedacht/evolutie natuurlijk.
                        Ten slotte is de X-100 nog altijd een fijne camera... zeker als je voor de verandering hem eens kunt gebruiken naast een Nikon D800
                        Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                        Comment


                        • #27
                          Re: Fuji-hulp nodig ;-)

                          Idd funky heeft eigenlijk gelijk, een xt2, xe2s (alle cams met verwisselbare lenzen) passen niet in een jas of broekzak, en daar heb ik mijn nikons voor waar ik nog altijd graag mee werk...
                          En voor een veelzijdiger bereik worden de adapters aangeschaft
                          En nu back to buisness: foto's gaan nemen!

                          Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
                          portfolio en workshops:
                          https://www.bennybulke.com/

                          Comment

                          Working...
                          X