Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aanschaf eerste camera!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Aanschaf eerste camera!

Ik heb zelf een D300s te koop, een puike camera met weinig kliks op de teller mocht je interesse hebben.

Comment

Als een starter mag je een budget bepalen. Houd er rekening mee dat je de volgende parts ook nog moet gaan aanschaffen in dit budget.
      Een meer of mindere fototas. tijdens het niet gebruiken zal je de camera mee nemen. In de brandweer wagen op evenementen.
      Bij je camera hoort een kaart voor het opslaan van de gemaakte foto's.
      Bij je evenement kom je misschien zonder stroom te zitten, dus een tweede batterij ;want onderweg opladen is niet overal mogelijk en je kan in die tijd niet fotograferen.Schrik niet van de prijzen.
      lens poets doekje, blaaskwastje zijn een vaak onmisbaar instrument om je lens een beetje schoon te houden.
      Wat boekwerken als uitleg scheelt soms. Niet alles is op U-tube te vinden en wat is daarvan objectief. De mensen die de uitleg doen worden ook door hun sponsor betaalt. Maar er zijn ook hele goede tussen maar als beginner geloof je veel.
      Eventueel een abonnement op de bibliotheek want die foto boeken zijn niet de goedkoopste.
      Dit zijn natuurlijk leuke dingen voor verjaardagen , Vaderdag , Moederdag, kinderdag of wat voor een feest dan ook ;maar kaart en onderhoud moet je toch wel vlug hebben.
      Camera zelf. De dslr is zwaarder en door her verwisselen van lenzen misschien iets kwetsbaarder voor stof. zie diverse onderwerpen betreffende stof op de sensor.
      Het voordeel is dat je verder kan gaan in de aanschaf van verschillende bodies en/ of lens.Maar dat is een verhaal dat heel erg samen gaat met je budget.En je zult altijd groter dikker duurder kunnen kopen.
      Het is niet omdat je nu naar een bridge gaat , dat je over drie jaar niet naar een toestel van hoger klasse kan gaan of meerdere mogelijk heden.
      Nu een basis dslr body en standaard lens betekent ook niet dat je over drie jaar een beter body en meerdere lenzen hebt.
      Voor een bridge camera met veel en weinig mm lens ;zie http://forum.belgiumdigital.com/f9/p...-a-508614.html
      Sony is nu veel in het nieuws met zijn laatste nieuwe toestellen.
      Misschien dat daar nog iets in zit voor je,zie de post van high contrast
      Zelf heb ik hier een dslr en een bridge liggen. Nieuw allebei van boven jouw budget. De dslr gebruik ik als ik speciale of beter foto's ergens voor moet hebben. de bridge gaat mee als het lichter om mijn nek moet zijn of niet te veel nadenken over instellingen.
      Lees je rustig in, in deze materie vraag en kijk goed rond want je kan je budget maar één keer uitgeven.
      M
      Last edited by majaka; 11 mei 2017, 08:25. Reden: tikfouten

Comment

Het is soms makkelijker als een begiinend fotograaf enkel fotografen / fotos / websites /boeken opgeeft van andere fotografen met "dit en dat wil ook kunnen". Ervaren fotografen kunnen dan gerichter adviseren hoe de foto's tot stand zijn gekomen, bv exifs en wat er voornodig was om die foto te maken.
        YMMV
        Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Hier op BD eens uitkijken naar tweede hands materiaal.
          Altijd ter plaatse eerst gaan bekijken en indien mogelijk een kenner meenemen.
          Mijn 5D heb ik nieuw gekocht, alle lenzen zijn 2de hands.
          Mijn Fujifilm heb ik 2de hands gekocht, alle lenzen zijn nieuw. Met die X-T1 had ik geluk want die was pas een paar maand oud en had zeer weinig clicks.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
          Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Working...
          X