Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D500 - 750 - 800 of Fuji XT-2 ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon D500 - 750 - 800 of Fuji XT-2 ?

Indien mogelijk zou ik dan een nieuw lensje kopen die je in de toekomst ook kan gebruiken. Het hoeft geen dure, maar wel kwalitatieve goede lens te zijn......
    [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

Comment

In de keuze van een nieuwe body/nieuw systeem, moet je zeker eerst uitproberen of je een optische dan wel een electronische zoeker wil. Ik had de gelegenheid om de nieuwste Fuji uit te proberen (XT2 geloof ik), maar ben uiteindelijk afgeknapt op die EVF. Helemaal niet mijn ding. Anderen vinden dat fantastisch. Uiteindelijk moet jij ermee fotograferen, dus: uitproberen !

Comment

Ik heb een 30D (8,2 megapixel crop) hierop heb ik voor mijn gevoel scherpe foto' s, mits instellingen juist staan. Laatst had ik de 6D (20 megapixel fx) geleend, hierop had ik heel veel net niet scherpe foto' s. Ben dus bewust dat je eventueel bij een nieuw fototoestel je camera/lens / nieuwe lenzen zult moeten kalibreren.
        Waar een wil is, is een weg
        ---------------------------------

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
          Rest enkel nog de D500. Dit is de enige DX-camera in je voorstel waar die lens zich zal gedragen zoals het hoort.
          Indien je die gebruikt op een D750, wordt dat een kleine groothoek. Ik veronderstel dat je lens een DX-lens is.
          Een lens gedraagt zich altijd zoals het hoort, welke camera je er ook achter zet. Lenzen worden gemaakt met een bepaald brandpunt en niet met een bepaalde beeldhoek(dat is een combinatie van brandpunt en sensorgrootte).
          De enige reden dat je een een 35mm D niet echt op een FF kan gebruiken: zijn de zwarte hoeken, sommige beweren dat het meevalt, bij mijn test waren ze echt zwart en vigneteringcorrectie bleek dat er echt geen beeld in zat.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door https://photographylife.com/using-nikon-dx-lenses-on-fx-cameras/

NIKON D600 + 35mm f/1.8 @ 35mm, ISO 100, 1/400, f/1.8

Zie het voorbeeld + Link
            Waar een wil is, is een weg
            ---------------------------------

Comment

Een D3200 is een licht toestel, zeker in vergelijking met een full frame. Niet alleen de body, ook de lenzen wegen veel meer, zeker als je lichtsterke lenzen wil. Mijn D610 met een 24-70/F2.8 weegt toch gauw meer dan 1,5 kg. Als je daar een ganse dag mee rondloopt begint dat wel te wegen. Ik ben zelf al een tijdje aan het twijfelen om een Fuji x-pro2 te kopen voor onderweg en op vakantie. Ideaal voor straatfotografie, met die hybride zoeker. Maar voor studio en portretten ben ik heel tevreden van mijn Nikon en lens. Daar geeft dat extra gewicht precies wat meer stabiliteit.
              En zoals boven al aangehaald: op je 35mm lens staat waarschijnlijk in gouden letters "DX". Die gaat dus in de praktijk minder goede kwaliteit afleveren op een D750 of D800 dan op je D3200.
              Je kunt de toestellen vaak uittesten op events als deze, of foto fair in de Beekse Bergen volgend weekend. En zoals altijd, oppassen voor gas he.

Comment

Working...
              X