Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 7D II

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: canon 7D II

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
    Ik werk al jaren met één enkel centraal punt,
    Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
    De reden daarvoor is heel simpel, ik volg de vogel in de vlucht met mijn focuspunt op de kop gericht, dit kan je enkel doen met één focuspunt
    Nadeel van deze methode is dat je bijna een halve foto leeg hebt, door één ander scherpstelpunt te kiezen, kun je een groter gedeelte van het frame benutten. Geldt eigenlijk voor alle soorten van fotografie, bij mijn D2h zitten de dan de uiterste punten wel heel erg aan de kant.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Re: canon 7D II

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Nadeel van deze methode is dat je bijna een halve foto leeg hebt, door één ander scherpstelpunt te kiezen, kun je een groter gedeelte van het frame benutten. Geldt eigenlijk voor alle soorten van fotografie, bij mijn D2h zitten de dan de uiterste punten wel heel erg aan de kant.
      Is totaal niet waar hé hetgeen je hier schrijft, hangt er volledig vanaf hoe groot de vogel in beeld is ;-)
      En het gaat hier trouwens over vogels in de vlucht, dus geen vogels op een takje of gewoon zittend op de grond, want dan kies ik natuurlijk ook een ander scherpstelpunt omdat je daar te tijd voor hebt dan

grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Working...
      X