Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A9

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Sony A9

    Dit zat er al een hele tijd aan te komen, en een A9R zal wel volgen.
    Knap materiaal, maar buiten categorie voor een amateur zoals ik ☺.
    Ben supertevreden van mijn A7ii en A6000, en daar zal het nog geruime tijd bij blijven.

    Hoe dan ook, Sony blijft heel sterk bezig. [emoji106]
    Last edited by K-2; 22 april 2017, 19:02.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

    Comment


    • #32
      Re: Sony A9

      Een A9 wordt gepositioneerd naast de topmodellen van Canon en Nikon - die in de prijsklasse 5000-8000€ zitten - idd. ook geen spek voor mijn bek. Het belangrijkste is dat de sensortechnologie die getest is in de GSM's nu doordringt in de top van de cameralijnen om dan naar beneden te dalen tot de camera's voor de "gewone" klant in een volgende fase.
      Middenklasse DSLR's gaan tegenwoordig ook al snel 2000€ kosten, betaal ik dat? Niet meteen - ik wacht gewoon af - en koop er nadien wel eentje in 2dehands - haha. Laat de hypes maar komen - da's goed voor mij! (en laat Sony maar groeien dan groeit ook de 2dehandsmarkt). Ik ben dus begonnen met Minolta (analoog met Canon) - en ben nu langzaam aan 't omschakelen naar E-mount - 85% van m'n lenzen blijven A-mount. 't kan best zijn dat de nieuwe lenzen beter zijn - ik ben niet goed genoeg om 3000€ te spenderen aan nieuw glas, daar wringt 'm de schoen - resoluties worden hoger en de eissen aan't glas ook - prijs hoger, verkoop lager, dus prijs nog hoger. M.a.w. een verklaring waarom de markt krimpt.
      Wat u denkt over die camera is uw zaak - wellicht zijn er een pak pro's wel blij mee. En een troost - Sony heeft nu een 100-400 f4.5-5.6 maar nog geen 400, 500mm en geen 600mm in FE-mount - met grotere openingen. Tilt & Shift = onbestaande. En nog geen 300mm, en geen 200mm vast in F2.8. Tamron, Sigma en Tokina hebben relatief weinig voor FE-mount - ook al geen +-punt.
      Jammer toch dat u dat niet geschreven heeft... Dat ik als sony-gebruiker dat moet aanvullen...
      M.a.w. 't is niet omdat iemand een Sony koopt dat die niet ziet waar't nog altijd wat knelt - en u noemt ons hype volk, sommigen noemen mij een holbewoner - we vinden dat integendeel een compliment (u mag me zelfs alle scheldnamen van capt. Haddock toewerpen) - maar ik heb gewoon de gewoonte om te kijken naar wat ik wil en me vooral niet te laten sturen door mensen die dwangmatig denken.
      Het wordt alsmaar duidelijker - de systeemcamera is er. En nu doet Sony het prima - maar de competitie van vb. Fuji, Olympus is stevig. Canon heeft ondertussen ook een serieuze evolutie gemaakt, de nummer één plaats is nog wel even veilig. Nikon heeft met de one reeks de ervaring - het wordt hoogtijd dat ze inderdaad ook op de aps-c markt gaan komen met een systeemcamera. Als ze nog lang wachten wordt het inderdaad een lange weg om in te halen. Ik denk wel dat ze met de one-reeksen voldoende ervaring hebben met systeemcamera's om alsnog die sprong te maken.
      Er is een maar in 't verhaal - heeft het management van Nikon die beslissing al genomen? Tussen het nemen van die beslissing en een camera op de markt brengen zitten wel wat maanden tussen (minstens 2 jaar denk ik zelfs). We zien wel waar't naartoe gaat. We merken ook dat Pentax het opnieuw moeilijk krijgt - zelfde probleem als Nikon, maar ook daar er is al wat kennis in huis.
      Schrijf hen nog niet af - ook Olympus was bijna RIP - en zie nu waar die staan!

      Comment


      • #33
        Re: Sony A9

        Wow wat een beest. Waarom weer dat supergroot prijsverschil? USA: 4500 dollar, europa, 5300 euro???
        "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

        Comment


        • #34
          Re: Sony A9

          Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
          Wow wat een beest. Waarom weer dat supergroot prijsverschil? USA: 4500 dollar, europa, 5300 euro???
          Prijzen in USA hebben de Sales Tax nog niet in rekening gebracht. Dat verklaart al een groot deel van het prijsverschil

          Comment


          • #35
            Re: Sony A9

            Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
            Prijzen in USA hebben de Sales Tax nog niet in rekening gebracht. Dat verklaart al een groot deel van het prijsverschil
            Die sales taxen zijn zo hoog niet...
            "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

            Comment

            Working...
            X