Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D90 - Plotse overbelichting, probleem lichtmeting?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: D90 - Plotse overbelichting, probleem lichtmeting?

    Hallo Rogier, het toestel is aangekocht bij Art&Craft, ik heb wel telefonisch contact gehad maar ben nog niet ter plaatse geraakt. (is niet in de buurt) Ik wou eerst zeker weten dat de situatie niet het gevolg was van een foute instelling. Mocht ik beslissen om het toestel binnen te brengen ter reparatie, hou ik jullie zeker op de hoogte!

    Bedankt aan iedereen voor het meedenken en de input!

    Comment


    • #47
      Re: D90 - Plotse overbelichting, probleem lichtmeting?

      Oorspronkelijk geplaatst door JDefloo Bekijk bericht
      Hallo Rogier, het toestel is aangekocht bij Art&Craft, ik heb wel telefonisch contact gehad maar ben nog niet ter plaatse geraakt.
      Ik dacht samen met een medewerker door het menu te lopen.
      Waar een wil is, is een weg
      ---------------------------------

      Comment


      • #48
        Re: D90 - Plotse overbelichting, probleem lichtmeting?

        Sorry voor mijn totaal nutteloze inbreng, maar ik ben ondertussen ZO nieuwsgierig geworden!!!
        http://users.telenet.be/patric/

        Comment


        • #49
          Re: D90 - Plotse overbelichting, probleem lichtmeting?

          Oorspronkelijk geplaatst door Zonas Bekijk bericht
          Nog een gedachtje...
          Als de synctijd van de d90 inderdaad 1/60 s is , volgt het tweede gordijn misschien niet ?
          Even toch reageren daar 1/200 , zie https://www.dpreview.com/reviews/nikond90/2
          Dit is wel de kortste tijd en daar ik geen D90 ter hand heb, kan ik niet checken wat ie default instelt ... dat is meestal lager en kan dus inderdaad 1/60 zijn

          Comment


          • #50
            Re: D90 - Plotse overbelichting, probleem lichtmeting?

            Is er al iets meer geweten over de juiste oorzaak?
            Gewoon uit nieuwsgierigheid
            De eerste keer lukte het nie maar de tweede keer lukte het van de eerste keer.< Canon 80D > < Canon EF-S 24 mm F2.8 > < Canon 70 - 200 mm F4 L USM> <Canon EF-S 10 -18 mm F/4.5-5.6 IS STM> < Sigma DC OS 17-50mm F/2.8 EX HSM >

            Comment


            • #51
              Re: D90 - Plotse overbelichting, probleem lichtmeting?

              Nee helaas niet, ik ben nog niet in de winkel geraakt....

              Comment


              • #52
                Re: D90 - Plotse overbelichting, probleem lichtmeting?

                Hallo allemaal,

                Ik ben dit weekend eindelijk in A&C geraakt, maar helaas konden zij mij ook niet vertellen wat de oorzaak van het probleem is. (hun denkpiste ging in de richting van een nieuw moederbord)

                Daar de kostprijs voor een herstelling niet opweegt tegen de restwaarde van een D90 heb ik dan ook beslist om deze niet meer op te sturen. Ik had gezien dat er een tweedehands D7100 (van forummer joffe) te koop stond en heb deze aangekocht, dus ondertussen kan ik weer verder! ;-)

                Bedankt allemaal voor het meedenken & jullie hulp!

                Greetz,
                Jeroen

                Comment


                • #53
                  Re: D90 - Plotse overbelichting, probleem lichtmeting?

                  Oorspronkelijk geplaatst door JDefloo Bekijk bericht
                  Dag Regulus, ik zie net dat infernoken een edit heeft gedaan op zijn post, de verwarring die wij hadden was door het flikkerend flash-symbool in de zoeker en de limiet van 1/60

                  Ik vermoed dat deze flashwaarschuwing komt omdat de camera de situatie veel donkerder inschat dan de realiteit en waardoor alle foto's worden overbelicht... alleen geen idee hoe dit komt!
                  Bij Nikon betekend het flash symbool dat de flash geactiveerd is.
                  aangezien dat het flikkert vermoed ik dat er een slecht contact is.
                  Probeer de flash een paar keer open en dicht te doen om te kijken of het helpt.

                  Onder de flash moet waarschijnlijk een schakelaartje zitten zodat het toestel detecteerd of de flash open of dicht is

                  Controleer ok eens of je bij de flitsinstellingen deze niet op commander of zo hebt gezet.
                  Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                  Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                  Comment


                  • #54
                    Re: D90 - Plotse overbelichting, probleem lichtmeting?

                    Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                    Bij Nikon betekend het flash symbool dat de flash geactiveerd is.
                    aangezien dat het flikkert vermoed ik dat er een slecht contact is.
                    Probeer de flash een paar keer open en dicht te doen om te kijken of het helpt.

                    Onder de flash moet waarschijnlijk een schakelaartje zitten zodat het toestel detecteerd of de flash open of dicht is

                    Controleer ok eens of je bij de flitsinstellingen deze niet op commander of zo hebt gezet.
                    zoals ik al veronderstelde dus ...

                    Comment


                    • #55
                      Re: D90 - Plotse overbelichting, probleem lichtmeting?

                      Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                      Bij Nikon betekend het flash symbool dat de flash geactiveerd is.
                      aangezien dat het flikkert vermoed ik dat er een slecht contact is.
                      Probeer de flash een paar keer open en dicht te doen om te kijken of het helpt.

                      Onder de flash moet waarschijnlijk een schakelaartje zitten zodat het toestel detecteerd of de flash open of dicht is

                      Controleer ok eens of je bij de flitsinstellingen deze niet op commander of zo hebt gezet.
                      Het flikkerende flits symbool bij de D90 wilde gewoon zeggen dat de camera inschat dat de scene donker is en dat aanraad om je flits te gebruiken.
                      Als we buiten testen deden was dit niet het geval en ging hij nog steeds overbelichten.
                      Flitsinstellingen waren bekeken en stonden correct, geen commander of dergelijke.

                      Aangezien ook de A&C winkel er niet uit geraakte ga ik er nu gewoon van uit dat er een defect was en niet iets met de instellingen...
                      Nikon D300 & een beetje glas...
                      Iets kleiners als carry everywhere

                      Comment

                      Working...
                      X