Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wil graag een nieuwe Nikon kopen, heb nu een D80. Tips, ideeën,...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Wil graag een nieuwe Nikon kopen, heb nu een D80. Tips, ideeën,...

    Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
    Als je zelf al aan de D500 denkt, dan zijn er toch niet zo veel modellen om uit te kiezen.
    Ik veronderstel dat de keuze voor crop is gemaakt,
    En als je al kijkt naar de D500, dan kun je eventueel de vergelijking maken tussen de D500 en D7200.

    Maar waarom dacht je aan de D500?
    ewel, dat ik het eigenlijk niet goed weet. Een vriendin van mij heeft een D90 en een maand geleden een D500 gekocht na wat zoeken, vandaar...
    Ik zit nu in mijn tweede module fotografie en de meeste in mijn klas hebben een D5000, D3300, ...
    Er zijn zoveel modellen vandaar mijn vraag.
    Misschien kan ik beter vragen: waar begin ik met mijn keuze :-) Dan zal je zeker zeggen wel/geen crop ;-)

    Ik zag ook in het fotografieboekje chip foto dat de D500 een zeer goeie score heeft.

    Comment


    • #17
      Re: Wil graag een nieuwe Nikon kopen, heb nu een D80. Tips, ideeën,...

      bedankt om te reageren!

      Comment


      • #18
        Re: Wil graag een nieuwe Nikon kopen, heb nu een D80. Tips, ideeën,...

        super! Bedankt voor je reactie!

        Comment


        • #19
          Re: Wil graag een nieuwe Nikon kopen, heb nu een D80. Tips, ideeën,...

          leuk te horen (lezen)!

          Comment


          • #20
            Re: Wil graag een nieuwe Nikon kopen, heb nu een D80. Tips, ideeën,...

            Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
            Beste crop camera op het moment is inderdaad de D500......
            Bedankt voor je reactie!

            Comment


            • #21
              Re: Wil graag een nieuwe Nikon kopen, heb nu een D80. Tips, ideeën,...

              Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
              Niet twijfelen!
              Heb gewerkt met D70, D3000, D300, de zonen zitten aan de D7x00en, mijn D500 is het beste wat ik ooit in handen heb gehad!
              Leuk te lezen!

              Comment


              • #22
                Re: Wil graag een nieuwe Nikon kopen, heb nu een D80. Tips, ideeën,...

                mis je geen interne flits? Ik heb niet altijd mijn externe flits mee ;-)

                Comment


                • #23
                  Re: Wil graag een nieuwe Nikon kopen, heb nu een D80. Tips, ideeën,...

                  Oorspronkelijk geplaatst door summum Bekijk bericht
                  De D500 is een zéér goede keuze,maar weet dat je 17-55 F2.8 NIET goed presteert op een D500.De nieuwe 16-80 F2.8-4 E VR presteert zéér goed op een D500.
                  mag ik vragen wat de reden hiervoor is?

                  Comment


                  • #24
                    Re: Wil graag een nieuwe Nikon kopen, heb nu een D80. Tips, ideeën,...

                    Oorspronkelijk geplaatst door stephanie24 Bekijk bericht
                    mag ik vragen wat de reden hiervoor is?
                    Lees #15 Stephanie.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Wil graag een nieuwe Nikon kopen, heb nu een D80. Tips, ideeën,...

                      Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                      D7200 is een mooie camera wat goed aansluit op de D80.
                      Echter een heel ander caliber als je de D500 gaat overwegen. Daar ga je vooral kunnen genieten van de meerwaarde die zit in zijn snelheid. Ideaal als je sport in gedachten hebt.

                      Daarom was het ook wel interessant om te weten wat je ermee wil gaan doen.
                      Als je nu enkel bloemen en planten gaat fotograferen is het wat zot om de D500 te kopen. Ben je beter af met de D7200 en met het verschil in prijs heb je er nog een leuke lens bij.
                      Ik neem aan dat je met de D80 nu tegen beperkingen aan loopt en het soort van fotografie dat je graag doet ondertussen bekend is.
                      Inderdaad, mijn D80 heeft wat beperkingen maar was tot op heden best wel tevreden ermee maar door mijn nieuwe cursus ondervind ik nu toch wat beperkingen heb en hij is toch al een "oud beestje". Ik neem vooral foto's van mijn kinderen tijdens het jaar door. Verder leef ik me helemaal uit op onze rondreizen (safari, straatfotografie, landschappen, dieren...)
                      Sportfotografie is dan weer niets voor mij ;-)

                      Comment


                      • #26
                        Re: Wil graag een nieuwe Nikon kopen, heb nu een D80. Tips, ideeën,...

                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        NIET goed presteren is wel héél kort door de bocht hé summum.

                        Maar het is geweten dat de 17-55 AF-s niet 100% OK is heeft te maken met het scheidend vermogen van dat objectief
                        tegenover een veel eisende sensor in de D500, maar daar hebben meer objectieven van de oudere Nikon generatie last van.
                        De nieuwere 16-80 f2.8-4E VR doet het hier een stuk beter, is een stuk lichter in gewicht enz.
                        Ik zou zeggen 17-55 te koop stellen, kan je nog bijna genoeg voor krijgen om een 16-80 te kopen.

                        Wat betreft Nikon D500, dat is de beste camera dat ik zelf ooit heb gehad, op alle vlakken beter dan mijn D800, tenminste
                        als je geen 36 Megapixels nodig hebt.
                        Een lichtgewicht is mijn 17-55AF2.8 inderdaad niet.
                        Ik had ergens wel gehoopt dat ik geen nieuwe lenzen zou moeten kopen, is toch niet goedkoop.
                        Toch lees ik hier van sommige dat ze het wel goed samen doen. Misschien moet ik dus eerst eens afwachten wat ik er zelf van vind en kan ik later alsnog een andere lens aanschaffen.

                        Heel erg bedankt voor je uitleg!!

                        Comment


                        • #27
                          Re: Wil graag een nieuwe Nikon kopen, heb nu een D80. Tips, ideeën,...

                          Oorspronkelijk geplaatst door stephanie24 Bekijk bericht
                          Inderdaad, mijn D80 heeft wat beperkingen maar was tot op heden best wel tevreden ermee maar door mijn nieuwe cursus ondervind ik nu toch wat beperkingen heb en hij is toch al een "oud beestje". Ik neem vooral foto's van mijn kinderen tijdens het jaar door. Verder leef ik me helemaal uit op onze rondreizen (safari, straatfotografie, landschappen, dieren...)
                          Sportfotografie is dan weer niets voor mij ;-)
                          Nu hebben we wat meer zicht op je doelstellingen.
                          Ik zou toch ernstig de D7200 overwegen.
                          Vooral het argument dat je uitdrukkelijk geen sport wil vastleggen heeft voor mij toch doorslag want het is net op dat vlak dat de D500 in uitmunt.
                          Met een verschil van 1000 euro kan je er een mooie lens bij kopen. Welke dat dan moet zijn is weer een ander debat.
                          Last edited by buurmanBert; 11 maart 2017, 22:48.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Wil graag een nieuwe Nikon kopen, heb nu een D80. Tips, ideeën,...

                            Ik ben vorige kerstvakantie overgestapt van een D80 naar een d7200. Ik ben hier 10 sprongen mee vooruit gegegaan. Als je nu van een D80 zou overgaan naar een D500 ga je 12 sprongen voorruit, maar je betaalt wel het dubbel.

                            Comment

                            Working...
                            X