Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke camera?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke camera?

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
    Rogier, zelfs een 500mm lens gaat je nooit zo dicht brengen als een goeie bridge camera, de Nikon P900 met zijn 83x zoom, of 2000mm geeft meer dan voldoende goede resultaten....'t is niet dat hij een tentoonstelling gaat houden achteraf he.....
    Dat is helemaal niet zo'n gek idee: in de regel reis je niet alleen zodat je minder tijd hebt om je voor te bereiden met je zware spullen en statief tijdens zo'n toeristische safari. Of je moet reizen met louter natuurfotografen.

Comment

Ik zou hier kiezen voor hetzij de Panasonic DMC-FZ1000, hetzij de recentere Panasonic DMC-FZ300

Daar waard de FZ1000 (@690€) duidelijk de betere sensor heeft, heeft de FZ300 (@499€) nog wat extra bereik (600mm t.o.v. 400mm), is hij iets compacter, weegt hij iets minder en is hij 'water en stof resistent' (enkel de body).
      Daarnaast vermoed ik dat het prijsverschil tussen beide toestellen meer is dan wat je nog voor je huidig materiaal kan krijgen. M.a.w. bij aankoop van een FZ300 kan je je huidige D5000 houden (en die sensor is beter dan de FZ1000).
      D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

Comment

Ik vertrek begin maart ook naar Zuid-Afrika.
        Ik werk voor mijn academisch werk en de dagdagelijkse fotografie met een Fuji X100T. Super content van deze camera. Voldoet ruimschoots in 95% van mijn fotografische activiteiten.
        De DSLR's met verwisselbare lenzen zijn allemaal de deur uit en ik wandel nu lichter en met minder schouderpijn.
        Morgen koop ik mij er een FZ1000 bij, 2ehands, voor minder dan 500 Euro, (nog in garantie) enkel met de bedoeling deze eens flink aan de tand te voelen in Zuid-Afrika. (De zoomrange is de hoofdreden.... beestjes weet je wel)
        Als dit acceptabele resultaten geeft, niet al te veel verschil met mijn APSC-sensor in de Fuji, dan blijft hij als reiscamera.
        Uiteindelijk gaat het hier om beelden die op een iPad, monitor of hoogstens een smartTV bekeken worden.
        Toch niet voldoend aan mijn kwaliteitseisen? Dan verkoop ik hem opnieuw aan iemand die niet zo'n hoge eisen stelt aan de beeldkwaliteit maar toch een veelzijdig toestel wil met een 25-400 zoom. (wellicht zonder veel geld te verliezen)
        Als ik de reviews lees en de samples bekijk, (ik werk enkel in RAW) dan is de kans echter groot dat het een blijvertje wordt.
        Op hoop van zegen
        Straatfotograaf in Antwerpen

Comment

Eduardo hou er wel rekening mee dat opwaaiend zand niet zo gezond is voor de zoom mechaniek van de FZ1000. Ik vrees beetje voor dat compactjes er nog minder goed tegen komen, als losse lenzen. Misschien eens kijken naar een onderwater behuizing. Puur voor het zand
          Waar een wil is, is een weg
          ---------------------------------

Comment

Working...
          X