Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Compact op reis

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Compact op reis

    Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
    In een jpeg wordt dat allemaal voor jou gedaan. Ik ben afgestapt van raw omdat ik de jpeg omzetting van de huidige toestellen goed genoeg vind.
    Hoef ik dus niet mee te beginnen, weer een zorg minder! Belangrijk ook om te weten met het oog op het kiezen van een geheugenkaart.

    Comment


    • #17
      Re: Compact op reis

      Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
      Ik zou niet twijfelen en gaan voor de RX100 de 28mm is soms ietske aan de krappe kant maar de 100mm zoom is dan eigenlijk weer goed genoeg.
      RX100 lijkt inderdaad nog steeds de beste keuze.

      Zijn er eigenlijk compacts die een bredere hoek bieden met vergelijkbare prijs als de RX100 I?

      Comment


      • #18
        Re: Compact op reis

        Een weekje verder gezocht, gelezen en nagedacht, maar ik blijf telkens terugkomen op de Sony DSC-RX100 I.
        Deze zal het dan ook worden.

        Verschillende mogelijkheden om hem te kopen:
        Coolblue, mediamarkt belgië, vandenborre: 400€ -50€ cashback -> 350€

        mediamarkt nederland (dichtbij): 400€ + btw weg ermee actie (vanaf 26/01) -> 330€

        Iemand ervaring met deze shops? Is mediamarkt service te slecht om 20€ uit te sparen?

        Comment


        • #19
          Re: Compact op reis

          Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
          Vakantie fotografie.....grotere zoom is toch welkom denk ik en daar komt deze Sony te kort met zijn 3,6 zoom. Open natuur en zo'n kleine zoom.....niet echt de ideale combinatie vrees ik.
          Enkele alternatieven :








          Deze toestellen hebben ook allemaal een viewfinder....al dan niet extra aan te schaffen..... bij Sony blijkbaar wel dus.
          ik vind dit een heel slecht advies: de 'zoom' dat ben je zelf. En voor 90% van de beelden heb je helemaal geen zoom nodig (tenzij sport en concert).
          https://efbeo.wordpress.com

          Comment


          • #20
            Oorspronkelijk geplaatst door efbeo Bekijk bericht

            ik vind dit een heel slecht advies: de 'zoom' dat ben je zelf. En voor 90% van de beelden heb je helemaal geen zoom nodig (tenzij sport en concert).
            Ik heb 20 jaar ervaring, je moet me niet geloven maar ik garandeer je dat je op reis regelmatig spijt gaat hebben geen deftige zoomfunctie te hebben..... Ik spreek niet over 40 en 50x zoom he, niks extreems....
            Last edited by Franciskine; 24 januari 2017, 11:11.
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

            Comment


            • #21
              Re: Compact op reis

              Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
              Ik heb 20 jaar ervaring, je moet me niet geloven maar ik garandeer je dat je op reis regelmatig spijt gaat hebben geen deftige zoomfunctie te hebben..... Ik spreek niet over 40 en 50x zoom he, niks extreems....
              Wanneer ik reis ga ik naar het onderwerp toe: en gebruik nooit meer dan 24/70mm en het zijn dan vaak de groothoek beelden met de meeste zeggingskracht.

              Comment


              • #22
                Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                Wanneer ik reis ga ik naar het onderwerp toe: en gebruik nooit meer dan 24/70mm en het zijn dan vaak de groothoek beelden met de meeste zeggingskracht.
                Succes, als je onderwerp een paar 100 m ver in zee is....
                Ik heb ook een Panasonic LX100 ( 3 X zoom ) mee op reis die aan veel voldoet maar een deftige zoom gaat ook altijd zeker mee, in mijn geval de Panasonic DMC FZ2000.
                Last edited by Franciskine; 24 januari 2017, 12:19.
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                Comment


                • #23
                  Re: Compact op reis

                  Oorspronkelijk geplaatst door glomad Bekijk bericht
                  Een weekje verder gezocht, gelezen en nagedacht, maar ik blijf telkens terugkomen op de Sony DSC-RX100 I.
                  Deze zal het dan ook worden.

                  Verschillende mogelijkheden om hem te kopen:
                  Coolblue, mediamarkt belgië, vandenborre: 400€ -50€ cashback -> 350€

                  mediamarkt nederland (dichtbij): 400€ + btw weg ermee actie (vanaf 26/01) -> 330€

                  Iemand ervaring met deze shops? Is mediamarkt service te slecht om 20€ uit te sparen?
                  De vraag is eerder of het 20€ prijsverschil opwegen tegen het naar nederland rijden. de service zal daar wel te vergelijken zijn met deze bij ons zeker
                  Albums
                  Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Compact op reis

                    Oorspronkelijk geplaatst door glomad Bekijk bericht

                    Iemand ervaring met deze shops? Is mediamarkt service te slecht om 20€ uit te sparen?
                    Dat moet jezelf uitmaken, maar kom daarna niet klagen omwille van 20 euro besparing...
                    Minder glas dan vroeger, maar beter.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Compact op reis

                      Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
                      De vraag is eerder of het 20€ prijsverschil opwegen tegen het naar nederland rijden. de service zal daar wel te vergelijken zijn met deze bij ons zeker
                      Het is voor mij minder ver rijden tot daar dan naar de de dichtst bijzijnde belgische mediamarkt.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Compact op reis

                        Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                        Dat moet jezelf uitmaken, maar kom daarna niet klagen omwille van 20 euro besparing...
                        Daarom mijn vraag of iemand ervaring heeft met mediamarkt. Of met de andere genoemde shops.

                        Comment


                        • #27
                          Oorspronkelijk geplaatst door glomad Bekijk bericht

                          Daarom mijn vraag of iemand ervaring heeft met mediamarkt. Of met de andere genoemde shops.
                          Ik koop zo wat alles bij Coolblue, enorm goede ervaringen......Zeer goede garantie service.
                          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                          Comment


                          • #28
                            Re: Compact op reis

                            Moet ik voor de rx100 erg letten op schrijfsnelheid van de geheugenkaart of niet?

                            Comment


                            • #29
                              Re: Compact op reis

                              Een UHS-I kaart met 45MB/s schrijfsnelheid zou voldoende moeten zijn. Ik geloof dat de RX100 tot ongeveer 33MB/s kan schrijven.
                              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                              Mijn bird foto's en urbex foto's

                              Comment


                              • #30
                                Re: Compact op reis

                                Ik lees op sommige websites dat de rx100 schrijfsnelheid nog lager ligt en een class 10 al moet voldoen.
                                Andere bronnen zeggen wat jij zegt. Zal voor de zekerheid voor een UHS-I 45MB/s kaart gaan.

                                Comment

                                Working...
                                X