Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe camera(Nikon) Dx vs FF

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Nieuwe camera(Nikon) Dx vs FF

    Wie écht in fotografie geďnteresserd is, wil toch zo snel mogelijk alles zelf instellen ? Dan laat je toch geen beslissingen over aan je toestel ? De duurdere toestellen zijn ook daarop berekend hé. En die instelmogelijkheden zitten dan meestal achter een knop of een draaiwieltje, ipv van ergens diep in een menu. Dat bepaalt ook mee de prijs. Als je bij een goedkoper toestel aan een wieltje draait, voelt dat heel plastiekerig aan, je bent bijna bang dat je het zal loswrikken. Niet bij de betere toestellen. Het is wat te eenvoudig om alles op de pixels te steken. En ja, de dooddoener blijft overeind: de fotograaf maakt de foto, niet het toestel.
    Er is ook nog geen enkele smartphone (ook niet de beroemde 7-reeksen van de bekende merken) die mij heeft kunnen overtuigen. Zoals hierboven gezegd: bij voldoende licht en statische onderwerpen, geen probleem, maar zelfs dan: open maar eens zo een bestand in Photoshop of Lightroom....doffe ellende.
    Neen, geef mij maar de vertrouwde D 700 of beter !

    Comment


    • #32
      Re: Nieuwe camera(Nikon) Dx vs FF

      Als ik een aantal reacties lees vraag ik me 2 dingen af: a) waarom brengen de fabrikanten toch elke keer nieuwe modellen uit en b) waarom kopen we ze toch elke keer weer?
      [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

      Comment


      • #33
        Re: Nieuwe camera(Nikon) Dx vs FF

        Oorspronkelijk geplaatst door fddent Bekijk bericht
        Wie écht in fotografie geďnteresserd is, wil toch zo snel mogelijk alles zelf instellen ? Dan laat je toch geen beslissingen over aan je toestel ? De duurdere toestellen zijn ook daarop berekend hé. En die instelmogelijkheden zitten dan meestal achter een knop of een draaiwieltje, ipv van ergens diep in een menu. Dat bepaalt ook mee de prijs. Als je bij een goedkoper toestel aan een wieltje draait, voelt dat heel plastiekerig aan, je bent bijna bang dat je het zal loswrikken. Niet bij de betere toestellen. Het is wat te eenvoudig om alles op de pixels te steken. En ja, de dooddoener blijft overeind: de fotograaf maakt de foto, niet het toestel.
        Er is ook nog geen enkele smartphone (ook niet de beroemde 7-reeksen van de bekende merken) die mij heeft kunnen overtuigen. Zoals hierboven gezegd: bij voldoende licht en statische onderwerpen, geen probleem, maar zelfs dan: open maar eens zo een bestand in Photoshop of Lightroom....doffe ellende.
        Neen, geef mij maar de vertrouwde D 700 of beter !
        natuurlijk kan je smartphone foto's niet vergelijken met een dslr met deftig glas erachter, feit is dat je gewoon moet kopen waar je je het beste bij voelt.
        Nikon Powah

        Comment


        • #34
          Re: Nieuwe camera(Nikon) Dx vs FF

          Oorspronkelijk geplaatst door Buster Bekijk bericht
          Als ik een aantal reacties lees vraag ik me 2 dingen af: a) waarom brengen de fabrikanten toch elke keer nieuwe modellen uit en b) waarom kopen we ze toch elke keer weer?
          omdat je oude modellen niet meer 'nieuw' kunt kopen?
          Nikon Powah

          Comment


          • #35
            Re: Nieuwe camera(Nikon) Dx vs FF

            Oorspronkelijk geplaatst door fddent Bekijk bericht
            Wie écht in fotografie geďnteresserd is, wil toch zo snel mogelijk alles zelf instellen ? Dan laat je toch geen beslissingen over aan je toestel ? De duurdere toestellen zijn ook daarop berekend hé. En die instelmogelijkheden zitten dan meestal achter een knop of een draaiwieltje, ipv van ergens diep in een menu. Dat bepaalt ook mee de prijs. Als je bij een goedkoper toestel aan een wieltje draait, voelt dat heel plastiekerig aan, je bent bijna bang dat je het zal loswrikken. Niet bij de betere toestellen. Het is wat te eenvoudig om alles op de pixels te steken. En ja, de dooddoener blijft overeind: de fotograaf maakt de foto, niet het toestel.
            Er is ook nog geen enkele smartphone (ook niet de beroemde 7-reeksen van de bekende merken) die mij heeft kunnen overtuigen. Zoals hierboven gezegd: bij voldoende licht en statische onderwerpen, geen probleem, maar zelfs dan: open maar eens zo een bestand in Photoshop of Lightroom....doffe ellende.
            Neen, geef mij maar de vertrouwde D 700 of beter !
            Met elke DSLR en zelf met heel veel compactjes kan je alles zelf instellen.
            Het verschil zit in betere ruisprestaties bij hogere ISO, een snellere AF en....

            Oorspronkelijk geplaatst door Buster Bekijk bericht
            Als ik een aantal reacties lees vraag ik me 2 dingen af: a) waarom brengen de fabrikanten toch elke keer nieuwe modellen uit en b) waarom kopen we ze toch elke keer weer?
            Ooit gehoord van marketing?

            Vergelijk een foto van een D70 van 10 jaar geleden van een landschap met een foto genomen door bv een D500, beide in redelijke lichtomstandigheden, en het verschil zal belachelijk klein zijn.

            Maar de fabrikanten slagen er ieder jaar in om sensors te produceren die net iets minder ruis opleveren ivm met concurrenten, en marginaal sneller zijn. De review sites maken mooie vergelijkingen, en we gaan pixelpeepen en dus kopen we iets nieuws omdat we hopen weer net iets betere fotos te kunnen nemen.

            Ach, ik heb er geen probleem mee dat iemand veel geld uitgeeft, maar de redenen zijn niet altijd logisch, zeker bij amateurs. En profs die afkomen met een toestel van 3 generaties terug worden amper au serieux genomen.

            Ik koop die cameras wel tweedehands voor een pak minder en heb er ook mijn plezier mee.
            Last edited by Guest14; 9 januari 2017, 18:53.

            Comment


            • #36
              Re: Nieuwe camera(Nikon) Dx vs FF

              Ik denk dat TS niet veel wijzer wordt van de laatste tussenkomsten. Hij omschrijft nochtans vrij duidelijk wat zijn probleem is. Hij is volgens mij niet op zoek naar een tweede of derde hands D70. Hij wil iets recent voor een niet al te zotte prijs voor vrij uiteenlopende doeleinden.
              Mijn advies: kies iets uit de semi-pro reeks van Nikon of een ander merk (afhankelijk van het glas dat je eventueel hebt), ga naar een goeie fotoboer en probeer enkele toestellen, maak foto's binnenhuis met matig licht, voel hoe het toestel in je hand ligt....neem eventueel een eigen geheugenkaartje mee en beoordeel de resultaten op je eigen pc en haal ze eens door jouw bewerkingsprogramma....en kies ! Want kiezen kan niemand voor jou !

              Comment


              • #37
                Re: Nieuwe camera(Nikon) Dx vs FF

                Op mijn afstudeerplek waren ze een beeldsensor tweaken die aan de volgende specs voldeden:
                1/3” rolling shutter sensor with 2.9 µm pixel size
                Full resolution (2 MP)

                Als je zag wat ze hier uit kregen bij weinig licht, in combinatie met lenzen die niet zo goed zijn als het L glas van Canon en vergelijkbare Nikon glas.
                Dan moet Canon/Sony/Nikon echt veel beter kunnen presteren. 1 van hun camera' s met een sensor is dan ook gebruikt in een natuurfilm. Gewoon omdat de kwaliteit zo goed is en door de eigenschappen van het product.
                Waar een wil is, is een weg
                ---------------------------------

                Comment

                Working...
                X