Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ik weet het gewoon niet meer :)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: ik weet het gewoon niet meer

    Oorspronkelijk geplaatst door efbeo Bekijk bericht
    Interessant. Soort camera of lens is dus van minder belang dan geduld, doorzettingsvermogen en creativiteit.
    Twijfel je daar nog aan?

    Ga eens een aantal jaar terug in je fotobib.
    Mijn eerste foto's zijn genomen met een Sony Mavica 1 Megapixel, daarna een Kodak compactje van 3 Mp en iets later een bridge camera van 5 Mp.
    Pas daarna ben ik overgestapt op een DSLR, een basismodelleke van Sony.
    Ik kan aan de foto's zonder naar de info te kijken niet zien met welke camera die gemaakt zijn.
    De meest catchy foto's zijn veel meer afhankelijk van het moment en de plaats.

    Comment


    • #32
      Re: ik weet het gewoon niet meer

      Ik heb nooit met een d700 gewerkt. Maar bedenk wel dat een fuji in sommige omstandigheden niet kan tippen aan een recente ff camera. En voor alle fanboys op hun paard stappen. Mijn huidige camera is een xpro 2. Hoge iso en tracking zijn nog steeds niet te vergelijken. Dus denk voordien goed na hoe je juist fotografeert. Bv voor kinderen heb ik een pak meer missers dan toen ik nog op mijn canon ff werkte. Nu zal een.xt 2 mss nog wat beter score. De xt 1 vond ik zelf niet zo handig werken omdat je bv geen joystick hebt om je focus en zo te verzetten. Maar dat is persoonlijk. Mss eerst eens eentje huren. Bij fotokonijneberg of bartok kan je ook fuji huren.
      Het is niet dat ik je afraad om voor fuji te gaan. Het zijn fantastische toestellen. Maar het is geen dslr wat zowel.voordelen als nadelen heeft. Voor mij persoonlijk komt er terug een ff bij, tzij wel een nikon dese keer.

      Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
      A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

      Comment


      • #33
        Re: ik weet het gewoon niet meer

        En bevalt hij na de D700?

        Comment


        • #34
          Re: ik weet het gewoon niet meer

          Als je twijfelt tussen de XT1 en XT2 zou ik niet twijfelen en direct de 2 nemen. Er zijn best wel opvallende verbeteringen doorgevoerd. Ik lees dat je ook een X100 hebt gehad, maar de AF te traag vond en je ook wel gecharmeerd bent van een FF sensor. Dan al eens aan een Leica Q gedacht? Vaste lens maar wel FF? Wel een ander prijskaartje maar volgens mij doe je er dan ook langer mee en is het leuker fotograferen.

          Succes
          Canon R | Leica Q
          EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
          Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
          [/COLOR]

          Comment


          • #35
            Re: ik weet het gewoon niet meer

            X100F!! x100 is een fun camera die veel (professionele) fotografen, weer zin doet krijgen in fotograferen!
            Het vaste/lichtsterke 35mm(equivalent) is zeker geen beperking, eerder een verrijking voor hoe fotografie!!Google maar eens op foto's gemaakt met de x100!
            Retro design, maar allerhande (bruikbare!!!) opties aan boord, zoals bvb, een leaf schutter, ingebouwde nd filter, ...elektronische en optische viewfinder
            Zeer mooie/bruikbare JPEG's , nadelen: verbruik batterij,
            Succes
            Luc
            Echt een aanrader!
            Last edited by Lukathi; 28 maart 2017, 09:28.
            Groetjes

            Lukathi

            Comment

            Working...
            X