Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vogelfotografie vraagje ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Vogelfotografie vraagje ?

    Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
    Volgens ik kan zien aan de tak weet ik waar de opnames zijn gemaakt
    En ik moet zeggen, het is daar op die plaats niet makkelijk, het riet staat redelijk kort bij de tak
    Juist omdat de afstand tussen het riet en de tak eigenlijk te klein is zal je daar moeilijk een zachte achtergrond kunnen krijgen
    Soms wordt het riet bijgesnoeid en dan kan je er een rustige achtergrond krijgen

    grts
    Sieg
    Dat klopt daar doe je weinig aan, hooguit dat je misschien de stok verplaatst naar een rustiger achtergrond.
    Ik vervaag in zo'n geval bij de nabewerking de achtergrondscherpte, het is wel veel werk maar dat gaat prima.

    Comment


    • #32
      Re: Vogelfotografie vraagje ?

      Oorspronkelijk geplaatst door SBfoto Bekijk bericht
      D500
      Kingfisher action captured with D500 & 200-500 VR
      Heb ondertussen mijn 200-500 ingeruild voor de sigma C 150-600 en het werkt even goed.
      D500 is een droom. Ik had voordien D3, D3s en D4. Allemaal véél te zwaar.
      Groetjes,
      Stany
      www.nikonuser.info
      Was u niet tevreden over de Nikon 200-500. Ik heb dat objectief een dag lang getest en de resultaten vond ik heel goed. De Nikon kwam voor mij te laat op de markt omdat ik al de Tamron 150-600 in bezit had anders had ik voor de Nikon gegaan die iets lichtsterker is.

      Comment


      • #33
        Re: Vogelfotografie vraagje ?

        Dag Pierre,

        Mijn keuze is gemaakt: het is de 150-600mmC geworden.
        Hier is de uitleg:

        Hallo,

        Net de testexemplaren van de Sigma 150-600 S en C teruggebracht naar Robyns en één nieuwe mee teruggebracht ����
        Welke het geworden is? Verwacht geen cijfermatige vergelijking ...
        De 150-600 Sport is zonder twijfel technisch de beste lens. Gebouwd als een tank, schitterende beeldkwaliteit en bijna of geen "hunten" bij slecht licht, een echte zwaargewicht.
        Kortom, de ideale lens voor de wat meer statische fotograaf die graag met een statief werkt een geen grote wandelingen dient te ondernemen.
        Tot die categorie van fotografen behoor ik helaas niet ...
        Ik moet het meer hebben van dynamisch fotograferen, uit de losse hand, het onderwerp snel in het vizier hebben en afdrukken. Ook moet mijn materiaal meekunnen met de moto. En ja, ik houd niet van statieven ;-)
        De beeldkwaliteit van mijn lens moet uitstekend zijn en ze moet snel en nauwkeurig scherpstellen.
        Bijna allemaal dingen die de Sport prima doet, maar ook de Contemporary-versie van de 150-600. Die heeft bij mij toch een voetje voor net omwille van zijn meer dynamisch karakter - onontbeerlijk voor mij (lees "beter handelbaar").
        En dus zal het de Sigma 150-600mm Contemporary worden die het best past bij MIJN soort fotografie, fotografie met een kilo minder ...
        Ik heb geen rekening gehouden met de prijs, enkel met die criteria die voor mij als fotograaf het meest doorslaggevend waren. En wat dat klein beetje hunten in minder goede lichtomstandigheden betreft, daar kan ik mee leven, net zoals met het feit dat ik voor de regen zal moeten gaan schuilen met deze lens, maar dat doe ik anders ook wel.
        Qua beeldkwaliteit presteren beide lenzen quasi gelijkwaardig, ik denk dat enkel een pixelpeeper de onderlinge verschillen kan waarnemen.
        Wat me wel bij zowel de S als de C opviel was dat ik zowel bij de Nikon D500 als bij de Nikon D7200 constant moest onderbelichten gaande van Ev-0.3 tot Ev-1.0. Zonder die correctie waren de foto's steeds overbelicht.
        (Gek genoeg heb ik dat nog niet gemerkt bij het nieuwe exemplaar dat ik net even heb getest - afwachten dus, en het nieuwe exemplaar van de C heeft blijkbaar ook geen last van hunten bij minder goed licht)
        Ook opvallend was de prima stabilisatie van beide lenzen: 1/25sec uit de losse hand was meestal geen probleem bij stilstaande onderwerpen en de panning van een passagierstrein op 1/60sec vormde ook geen probleem bij de juiste instelling.
        Kortom, de 150-600 C en ik gaan heel goede vrienden worden ....
        En dat de C ook nog eens past in mijn grootste Lowepro AW samen met 2 bodies en een aantal andere lenzen, dat is pas leuk
        ��

        Jaja

        Oorspronkelijk geplaatst door kruisbek Bekijk bericht
        Hallo Jaja , Ben nog aan het twijfelen tussen beide sigma's de 150-600 C en de sport , wat is jou eerste indruk van de c ?

        mvg
        Pierre
        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

        Comment


        • #34
          Re: Vogelfotografie vraagje ?

          Dag Pierre,

          Mijn keuze is gemaakt: het is de 150-600mmC geworden.
          Hier is de uitleg:

          Hallo,

          Net de testexemplaren van de Sigma 150-600 S en C teruggebracht naar Robyns en één nieuwe mee teruggebracht 😉👍
          Welke het geworden is? Verwacht geen cijfermatige vergelijking ...
          De 150-600 Sport is zonder twijfel technisch de beste lens. Gebouwd als een tank, schitterende beeldkwaliteit en bijna of geen "hunten" bij slecht licht, een echte zwaargewicht.
          Kortom, de ideale lens voor de wat meer statische fotograaf die graag met een statief werkt een geen grote wandelingen dient te ondernemen.
          Tot die categorie van fotografen behoor ik helaas niet ...
          Ik moet het meer hebben van dynamisch fotograferen, uit de losse hand, het onderwerp snel in het vizier hebben en afdrukken. Ook moet mijn materiaal meekunnen met de moto. En ja, ik houd niet van statieven ;-)
          De beeldkwaliteit van mijn lens moet uitstekend zijn en ze moet snel en nauwkeurig scherpstellen.
          Bijna allemaal dingen die de Sport prima doet, maar ook de Contemporary-versie van de 150-600. Die heeft bij mij toch een voetje voor net omwille van zijn meer dynamisch karakter - onontbeerlijk voor mij (lees "beter handelbaar").
          En dus zal het de Sigma 150-600mm Contemporary worden die het best past bij MIJN soort fotografie, fotografie met een kilo minder ...
          Ik heb geen rekening gehouden met de prijs, enkel met die criteria die voor mij als fotograaf het meest doorslaggevend waren. En wat dat klein beetje hunten in minder goede lichtomstandigheden betreft, daar kan ik mee leven, net zoals met het feit dat ik voor de regen zal moeten gaan schuilen met deze lens, maar dat doe ik anders ook wel.
          Qua beeldkwaliteit presteren beide lenzen quasi gelijkwaardig, ik denk dat enkel een pixelpeeper de onderlinge verschillen kan waarnemen.
          Wat me wel bij zowel de S als de C opviel was dat ik zowel bij de Nikon D500 als bij de Nikon D7200 constant moest onderbelichten gaande van Ev-0.3 tot Ev-1.0. Zonder die correctie waren de foto's steeds overbelicht.
          (Gek genoeg heb ik dat nog niet gemerkt bij het nieuwe exemplaar dat ik net even heb getest - afwachten dus, en het nieuwe exemplaar van de C heeft blijkbaar ook geen last van hunten bij minder goed licht)
          Ook opvallend was de prima stabilisatie van beide lenzen: 1/25sec uit de losse hand was meestal geen probleem bij stilstaande onderwerpen en de panning van een passagierstrein op 1/60sec vormde ook geen probleem bij de juiste instelling.
          Kortom, de 150-600 C en ik gaan heel goede vrienden worden ....
          En dat de C ook nog eens past in mijn grootste Lowepro AW samen met 2 bodies en een aantal andere lenzen, dat is pas leuk
          👍

          Jaja

          Oorspronkelijk geplaatst door kruisbek Bekijk bericht
          Hallo Jaja , Ben nog aan het twijfelen tussen beide sigma's de 150-600 C en de sport , wat is jou eerste indruk van de c ?

          mvg
          Pierre
          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

          Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

          Comment

          Working...
          X