Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie gaat er een 20D kopen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Wie gaat er een 20D kopen?

    Als de kit met de EF-S 17-85mm IS volgend jaar een beetje meevalt van prijs, en als de testresultaten van die lens ook goed zijn, dan is het best mogelijk dat ik zo'n kit koop. De kitlens (18-55) van mijn 300D zou ik toch al willen vervangen door een betere, en die snellere AF (met meer keuzemogelijkheden dan bij een 300D) is voor mij ook interessant. Ik vind het heel lastig dat ik die "AI Servo AF" zelf niet kan kiezen, de enige mogelijkheid is de "Sport" stand gebruiken, maar dan kiest de camera zelf de snelste sluitertijd, met iso 400, en ik stel liever zelf ofwel het diafragma of de sluitertijd in. Die "AI Servo AF" schakelt bij een 300D vanzelf in bij bewegende onderwerpen, maar die reageert bij circuitfotografie veel te laat .

    Mijn 300D zal dan wel blijven als back-up.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #17
      Re: Wie gaat er een 20D kopen?

      Ik heb hem al voorbesteld! :-)
      Midden september komt hij uit.

      Aanvankelijk twijfelde ik tussen een Nikon D100 en een Canon eos 10D, aangezien bij Canon o.a. de maximum instelbare isowaarde hoge lag als bij Nikon had ik de Canon eos 10D al besteld (na prijsvergelijking bleek hij het goedkoopst bij Media Markt).
      In de loop van vorige week kwam dan de melding dat de nieuwe 20D (8,3MP ipv 6,3MP, en vele andere verbeteringen op de 10D) uitkwam. Heb horen zeggen dat het een baby 1D is!
      Als dan bleek dat hij bovendien goedkoper zal zijn als de 10D en reeds rond midden september al te koop is in België was mijn reservatie bij Mediamarkt al vlug geanuleerd (daar weten ze nog niets van de 20D )!

      De Sandisk geheugenkaarten zijn overigens ook fameus in prijs gedaald , heb één van 1GB gekocht (+/- 100EUR goeiekoper!) bij Media Markt wisten ze ook nog steeds niets van die prijsdaling... hun euro zal één dezer waarschijnlijk ook wel vallen maar zo lang wou ik niet wachten...

      Comment


      • #18
        Re: Wie gaat er een 20D kopen?

        Oorspronkelijk geplaatst door lapino
        ps: 10D body staat in Fnac nog altijd 1899€ en die verkoopt daar gelijk zot. go figure!!
        Als mensen dan toch geïnteresseerd zijn in de 10D (nieuw zou ik hem sowieso niet kopen!), Media Markt is voordeliger (zover ik weet heb je die winkels in Antwerpen en Brussel) 1321,48 (btw excl) EUR... een 1600EUR dus!

        Ik ben alles behalve te spreken over de Fnac , slechte service en vooral véééél te duur!

        Comment


        • #19
          Re: Wie gaat er een 20D kopen?

          20D online prijzen.



          Na het topic over pixels, pixels, pixels... ben ik toch nog aan het twijfelen...


          Of ik toch beter geen 1Ds kan kopen.

          Jan.

          Comment

          Working...
          X