Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beste aankoop compact digitale camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Beste aankoop compact digitale camera

    Eerst en vooral dank voor de reacties, ga ze nog eens rustig lezen, maar nu vlug eventjes reageren.
    Eerst aan de moderator. Ik dacht dat mijn post verkeerd stond en kon niet verwijderen, vandaar dat hij dubbel stond, sorry.
    Met broekzak formaat bedoel ik eigenlijk dat de camera makkelijk mee te nemen is en weinig plaats inneemt. Dus ook het type grootte van een Nikon P7000 model mag het ziijn, dus niet met een uitstekende lens, zoals bij een camera met verwisselbare lens.
    Heb nu als compact toestelletje een Fujifilm JZ100 dat ik altijd in zak bij me heb.
    Maar men leest veel goeds over de Sony RX100 als compact digitaal toestel.
    En het moet ook geen toestel zijn met een extreem zoom bereik, want dan boet je ook in in kwaliteit.
    En wat de MP betreft wordt toch veelal gezegd dat 12 MP ruim voldoende is. Ik ga van de foto's geen posters uitprinten.

    Comment


    • #17
      Re: Beste aankoop compact digitale camera

      Budget is heel belangrijk, zonder dat te weten kan je eigenlijk nog steeds niet echt tot een besluit komen.
      Voordeel van de Sony RX100 reeks is wel dat de oudere versies nog steeds te verkrijgen zijn en ze nog steeds erg goed zijn, de prijs gaat van 300 > 1000€ van Mk I tot Mk V...

      De meeste recente modellen van premium compacts beginnen vanaf 500€ bijvoorbeeld... heb je dat er voor over of is dat reeds te duur?

      Comment


      • #18
        Ik heb de panasonic TZ100 wel geteld 1 dag in huis gehad en terug gaan omruilen voor de Canon G7X MII...De Panasonic presteert in mijn ogen ondermaats zeker bij lowlight was het bedroevend slecht...het gebrek aan een lichtsterke lens was direct duidelijk voor mij... Grtz Templar
        Last edited by Franciskine; 20 december 2016, 15:36.
        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

        Comment


        • #19
          Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
          Ik heb de panasonic TZ100 wel geteld 1 dag in huis gehad en terug gaan omruilen voor de Canon G7X MII...De Panasonic presteerd in mijn ogen ondermaats zeker bij lowlight was het bedroevend slecht...het gebrek aan een lichtsterke lens was direct duidelijk voor mij... Grtz Templar
          Even gekeken naar die Canon.....24-100 mm, tja, dan heb ik nog veel liever de Panasonic LX100, die heeft een grotere sensor, ook al 4K video en een vrij goede viewfinder en is zelfs nog iets lichtsterker...... De TZ100 is een echte vakantie camera, veel zoom voor een compact, 250 mm.....voor overdag, zeker bij een zon vakantie, heel bruikbaar.
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

          Comment


          • #20
            Re: Beste aankoop compact digitale camera

            Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
            Even gekeken naar die Canon.....24-100 mm, tja, dan heb ik nog veel liever de Panasonic LX100, die heeft een grotere sensor, ook al 4K video en een vrij goede viewfinder en is zelfs nog iets lichtsterker...... De TZ100 is een echte vakantie camera, veel zoom voor een compact, 250 mm.....voor overdag, zeker bij een zon vakantie, heel bruikbaar.
            Dat zal zo wel zijn maar wij nemen veel foto's in kerken en oude gebouwen enz...en daar kwam hij serieus tekort tegenover de Canon en Sony! Heb ze allemaal gehad dus ik weet waar ik over spreek...canon G7XMII en Sony RX100MIII heb ik nog steeds en deze zijn aan elkaar gewaagd al heeft de Sony iets betere beeldkwaliteit.

            Grtz

            Templar
            D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
            Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

            Comment


            • #21
              Re: Beste aankoop compact digitale camera

              Budget is inderdaad belangrijk en daarom dat ik misschien ook dacht aan een 2dehands toestel. Maar dan had ik wel gedacht aan fotozaken, niet particulier, die ook 2dehands aaanbieden dan heb je misschien toch nog iets van service. Of misschien volgende maand in de solden eens kijken. Zijn er gekende fotozaken, die 2dehands aanbiedingen hebben en goede service hebben. Konijnenberg is gekend, maar zijn er nog andere, online en misschien in Duitsland Daarbij twijfel ik tussen een 2dehands ouder model bv. Sony RX100, Panasonic LX100 of Nikon P7000 of een nieuwer model van bv. Panasonic, Fuji, Canon, Nikon ... Veel zoom en extreem groothoek hoeft voor mij niet, 28-100mm is voldoende. En naargelang de keuze, 2dehands of nieuw, is het bidget vanaf 250 tot een 450 euro. Ik stel dit budget voor omdat de camera overal mee gaat en als 2de camera dienst doet.
              Last edited by Valist; 21 december 2016, 21:00.

              Comment


              • #22
                Re: Beste aankoop compact digitale camera

                je kan altijd eens een kijkje nemen in de tweedehands vitrine van Grobet in ANtwerpen
                Albums
                Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                Comment

                Working...
                X