Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony rx100 serie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sony rx100 serie

Ik heb nog de M1 en ben daar nog steeds super tevreden van..Heb hier zelfs sportfoto's mee gemaakt (kitesurfing)en de AF is meer dan snel genoeg hoor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
      Nee, inderdaad. Niet standaard.
      Al even geleden dat ik deze in huis had, maar ik had de optionele die je erop kan plaatsen... .
      ah ja .. dienen hele dure ! LOL

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
        ?? ik heb daar nog nooit last van gehad ... en tenzij ik er over gelezen heb, is er nergens een review die dat ook effectief met goede meetargumenten onderbouwt ... opinies zijn nu eenmaal zwakke argumenten.
        Ze moeten bij Sony wel archi-achterlijk zijn als ze de bij de "P" instellingen de camera parameters, bij weing licht, op 1/30@f1.8 zetten zonder een degelijke beeldstabilisatie (wide mode) ..
        Zo achterlijk is 1/30 niet (28mm no IS )
        Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
          Zo achterlijk is 1/30 niet (28mm no IS )
          1/30 zonder fatsoenlijke IS zoals geponeerd werd ? ik zie het jan_met_pet graag doen in P mode ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
            1/30 zonder fatsoenlijke IS zoals geponeerd werd ? ik zie het jan_met_pet graag doen in P mode ...
            Zelfs nog 1/20 als't moet maar idd. niet save voor iedereen.
            Last edited by Funcky; 10 december 2016, 15:53.
            Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
              Ik vond de EVF van de II al ruim voldoende, en ook de AF trouwens. (Ik heb deze nooit voor actiefoto's gebruikt.)
              Wat ik kan terugvinden:
              De II en de IV zouden een resolutie van 2,36 MP hebben.
              De III zou 1.44 MP hebben.

Iemand ervaring met beide?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yuann Bekijk bericht
                Wat ik kan terugvinden:
                De II en de IV zouden een resolutie van 2,36 MP hebben.
                De III zou 1.44 MP hebben.

Iemand ervaring met beide?
                Even de externe EVF terzijde gelaten...

De RX100 MKIII is de eerste RX100 met EVF...
                Het betreft dezelfde zoeker van de RX10...(hetzelfde paneeltje dus)
                Het optische gedeelte (de vergroting) is dus wel verschillend.
                Op de RX10 is de vergroting hoger dan de RX100 wat uiteraard een groter zoeker beeld oplevert.
                Nadeel van zo een sterke vergroting is ... dat je het raster van de RX10 gemakkelijker ziet dan op de RX100 die een kleiner zoeker beeld oplevert.
                Dit paneeltje zit ook in de Sony a6000 waar ook het raster duidelijk zichtbaar is.

RX100MK4 en hoger worden de 2.3 versies toegepast.
                Raster is op de RX100 zo goed als onzichtbaar.

Deze paneeltjes worden ook toegepast in de RX10II/III, a6300/6500, A7 enz..
                Bij dergelijke vergrotingen zie je ook hier zelfs met de 2.3 modellen nog altijd de lijntjes.

Of het nu storend is of niet hangt van jezelf af..

Zelf heb ik de X-T2 die een heel sterke vergroting heeft en waar je het raster ook ziet... maar dat went en op den duur let je daar niet meer op.

Het is pas als je een stap terugzet dat het erg opvalt.
                Zo Switchte ik destijds tussen twee body's... de OMD EM1 naar de OMD EM5 (back-up)... en dat was wel even aanpassen op het moment zelf.

Dus om je rechtstreeks antwoord te geven op je vraag: De EVF op de RX100MKIII valt heel goed mee op vlak van storende lijntjes (door de geringe vergroting)

Comment

Ik heb tot grote tevredenheid de Sony RX100 III. Minpuntje is de krasgevoeligheid van het scherm zoals al werd aangegeven. Eergisteren meegenomen naar de China light in de zoo van A'pen. Verbluffend scherpe foto's uit de hand kunnen nemen (zie website) en op vakanties is dit mijn vaste reisgezelschap. Evf nog niet gebruikt, versie IV vind ik vrij duur, tenzij het te besteden geld niet van belang is.
                  http://www.paulvanrooy.be

Comment

Ik heb de M3, voornamelijk voor video; de foto's zijn OK maar niet te vergelijken met een reflexcamera. Ik ben tevreden over dit toestel. Heel compact, EVF voldoet ruimschoots, goede AF, prima stabilisatie, beeldkwaliteit OK dus en video uitstekend. Zoombereik is voldoende; door de hoge resolutie kan je altijd nog "digitaal inzoomen" achteraf (bijknippen bedoel ik!).
                    Nadelen zijn: de batterijduur (toch wel beperkt), gebruiksvriendelijkheid (maar wat wil je met zo'n klein toestel).

Comment

Working...
                    X