Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

custom instellingen voor voetbal Canon 7D Mark II ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: custom instellingen voor voetbal Canon 7D Mark II ?

    Oorspronkelijk geplaatst door fotomanneke Bekijk bericht
    Wow, 1/200 vind ik persoonlijk wel heel erg laag voor actiefoto's. Ik werk normaal minstens op 1/1250 of kleiner om zeker te zijn dat alles goed 'bevroren' is. Dan zie je zelfs de naden van de voetbal als je inzoomt
    dit zijn de instellingen op mijn C1, die gebruik ik niet voor actiefoto's he, zie mijn eerdere post

    Comment


    • #17
      Re: custom instellingen voor voetbal Canon 7D Mark II ?

      Oorspronkelijk geplaatst door fotomanneke Bekijk bericht
      btw ik ben even gaan kijken op je website: prachtig!! welke apparatuur gebruik jij als ik dat vragen mag?
      Bedankt voor 't compliment !

      Ik gebruik Canon materiaal en op het ogenblik is dat ; Canon 1Dx, Canon 1Dx Mark II en een 7DII die in de kast blijft liggen

      grts
      Sieg
      Last edited by Sieg; 30 november 2016, 00:47.
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #18
        Re: custom instellingen voor voetbal Canon 7D Mark II ?

        Oorspronkelijk geplaatst door paranoia Bekijk bericht
        dit zijn de instellingen op mijn C1, die gebruik ik niet voor actiefoto's he, zie mijn eerdere post
        Oeps, sorry inderdaad verkeerd geïnterpreteerd
        Canon 7DII/Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM/EF 24-70mm F2.8 L II USM/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - BD0791BE

        Comment


        • #19
          Re: custom instellingen voor voetbal Canon 7D Mark II ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
          Bedankt voor 't compliment !

          Ik gebruik Canon materiaal en op het ogenblik is dat ; Canon 1Dx, Canon 1Dx Mark II en een 7DII die in de kast blijft liggen

          grts
          Sieg
          Uiteraard prachtig en professioneel materiaal! Een vraagje: waarom laat je de 7DII in de kast liggen?
          Canon 7DII/Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM/EF 24-70mm F2.8 L II USM/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - BD0791BE

          Comment


          • #20
            Re: custom instellingen voor voetbal Canon 7D Mark II ?

            Oorspronkelijk geplaatst door fotomanneke Bekijk bericht
            Uiteraard prachtig en professioneel materiaal! Een vraagje: waarom laat je de 7DII in de kast liggen?
            Tjah waarom hé, goeie vraag, eigenlijk uit gewoonte
            Ik heb dus twee 1dx'n (MkI en MkII) die ik gebruik en dat is heel makkelijk omdat de bediening compleet hetzelfde is
            Tevens moet ik niet letten op de iso, beide toestellen kunnen makkelijk heel hoog in iso gaan en in mijn genre van fotografie gebeurt meestal de actie in de vroege of late uurtjes
            En het zijn uiteraard FF toestellen en die beeldkwaliteit is toch nog beter dan bij de 7DII, mag uiteraard ook wel met dat verschil in prijs
            Komt nog bij dat een 1Dx toch nog een héél pak sneller is tegenover een 7DII, met de 1DxII scheelt het uiteraard nog meer

            Maar ik zal zeker en vast de 7DII niet afbreken (zoals op sommige andere fora wel gebeurt), voor zijn geld is dat één van de beste toestellen op de markt vind ik
            Maar het blijft natuurlijk zonde dat ik het in de kast laat liggen, mss toch overwegen om het te verkopen, maar dat vind ik dan weer zonde van het verloren geld.
            Ik twijfel nog wat ik ermee moet aanvangen

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #21
              Re: custom instellingen voor voetbal Canon 7D Mark II ?

              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
              Tjah waarom hé, goeie vraag, eigenlijk uit gewoonte
              Ik heb dus twee 1dx'n (MkI en MkII) die ik gebruik en dat is heel makkelijk omdat de bediening compleet hetzelfde is
              Tevens moet ik niet letten op de iso, beide toestellen kunnen makkelijk heel hoog in iso gaan en in mijn genre van fotografie gebeurt meestal de actie in de vroege of late uurtjes
              En het zijn uiteraard FF toestellen en die beeldkwaliteit is toch nog beter dan bij de 7DII, mag uiteraard ook wel met dat verschil in prijs
              Komt nog bij dat een 1Dx toch nog een héél pak sneller is tegenover een 7DII, met de 1DxII scheelt het uiteraard nog meer

              Maar ik zal zeker en vast de 7DII niet afbreken (zoals op sommige andere fora wel gebeurt), voor zijn geld is dat één van de beste toestellen op de markt vind ik
              Maar het blijft natuurlijk zonde dat ik het in de kast laat liggen, mss toch overwegen om het te verkopen, maar dat vind ik dan weer zonde van het verloren geld.
              Ik twijfel nog wat ik ermee moet aanvangen

              grts
              Sieg
              Hihi, ik moet toegeven dat ik het wel een speciale situatie vind Je hebt een echt luxeprobleem! Ik ben in ieder geval blij dat ik besloten heb tot de aankoop van de 7DII, nu is het nog kwestie van hem gewoon te worden en dat kan alleen maar door ervaring, nietwaar. Want dat geldt voor eender welke body zoals ik al ondervonden heb
              Bedankt voor het antwoorden en verduidelijken
              Groeten,
              Ronny
              Canon 7DII/Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM/EF 24-70mm F2.8 L II USM/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - BD0791BE

              Comment


              • #22
                Re: custom instellingen voor voetbal Canon 7D Mark II ?

                Beste fotomanneke,

                ik heb tot nu met een Canon EOS 50D gewerkt om sportfoto's te maken van Baseball wedstrijden. Heb onlangs een 7D Mark II aangeschaft, kan je mij doorgeven hoe je de instellingen op uw 7D Mark II heb aangepast?

                Indien mogelijk stap voor stap?

                Alvast bedankt.

                Erik

                Comment


                • #23
                  Re: custom instellingen voor voetbal Canon 7D Mark II ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Spartans Bekijk bericht
                  Beste fotomanneke,

                  ik heb tot nu met een Canon EOS 50D gewerkt om sportfoto's te maken van Baseball wedstrijden. Heb onlangs een 7D Mark II aangeschaft, kan je mij doorgeven hoe je de instellingen op uw 7D Mark II heb aangepast?

                  Indien mogelijk stap voor stap?

                  Alvast bedankt.

                  Erik
                  Het zou best kunnen dat hij sinds 2016 een ander toestel heeft !
                  https://ggpics.be/

                  Comment

                  Working...
                  X