Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 70-300mm APO Macro Super II

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sigma 70-300mm APO Macro Super II

Oorspronkelijk geplaatst door Cathy
    Indien ik bij de lens een garantie kreeg dat ik even mooie foto's als jou maak was m'n keuze snel gemaakt

Kan jij me iets vertellen over snelheid?
    ga door Cathy, je stelt precies de vragen die ik ook van belang vind.
    Ik vind het zelf ook een moeilijke beslissing. Ik heb een D70 en m'n geweten zegt dat daar een Nikon lens op moet, maar volgens de meesten is deze gewoon beter. Tja, en aangezien ik er nog niet zoveel van weet ....... daarnaast koop je ook niet elke week zo'n lens.

met groet

Chris
    NIKON D90 | Sigma 17-50 f2.8 OS | Nikkor 50 f1.8 | Sigma AF 70-300 APO Super Macro II | Nikon MB-D80 |Nikon SB600| Sony DSC-HX60V | MeFoto A1350 | http://www.parijsmijnstad.nl

Comment

Over de snelheid moet je niet te dramatisch gaan doen.
      Ik heb dit weekend op de 24 uur geen enkel shot gemist en ik doe niet aan prefocus of andere toestanden.

Indien iemand een paar actiefoto's wil zien die ik met deze lens gemaakt heb laat je het maar weten.

Jurgen
      Greetz,

Comment

Interessant! Zippie, kan je een paar actiefoto's naar mij sturen aub? rutgerleunen@hotmail.com of @pandora.be !

Sorry voor het verstoren van de topic
        Canon 300D + Canon 18-55 EF-s HSM

Comment

Heb deze lens ook nog niet zo lang geleden gekocht om te gebruiken op mijn d70.Eerste indruk was beetje trage focus en niet altijd even scherp.Maar al bij al valt het wel mee zeker gezien de gunstige aankoopprijs.
          Voor een toplens kan je beter uitkijken naar de 70-200 f 2.8 van sigma of de 80-200 f 2.8 van nikkor , we spreken dan wel over een andere prijsklasse.
          Een aantal voorbeelden van shots gemaakt met de sigma apo macro 70-300 staan nu in een klein album op mijn webspace, allen genomen in park paradisio.
          Eric Van Aerschot BD0730BE

Comment

Onderweg naar je pandora account.
            Greetz,

Comment

Kwestie snelheid ...
              Valt inderdaad best mee. Ik heb hem nog wel niet getest op een wielerwedstrijd of zo. Ik weet dat het daar heel moeilijk is.
              Maar voor 'dagelijks' gebruik is de snelheid prima hoor.
              Peter

http://www.belekes.be/

Comment

Eva,

Als ik je foto's zie ben ik er zeker van dat je beter uit deze lens kan halen.
                Misschien iets van instellingen of bewegingsonscherpte die sommige foto's wat minder maken. Als ik ze vergelijk met mijn Canon lens...
                Veel scherper dan de canon.. en goedkoper.

Hier kan je een voorbeeldje vinden van de lens in actie.

Oorspronkelijk geplaatst door EVA
                Heb deze lens ook nog niet zo lang geleden gekocht om te gebruiken op mijn d70.Eerste indruk was beetje trage focus en niet altijd even scherp.Maar al bij al valt het wel mee zeker gezien de gunstige aankoopprijs.
                Voor een toplens kan je beter uitkijken naar de 70-200 f 2.8 van sigma of de 80-200 f 2.8 van nikkor , we spreken dan wel over een andere prijsklasse.
                Een aantal voorbeelden van shots gemaakt met de sigma apo macro 70-300 staan nu in een klein album op mijn webspace, allen genomen in park paradisio.
                Last edited by zippie; 26 augustus 2004, 21:26. Reden: Added link
                Greetz,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zippie

http://users.pandora.be/zippie/Image103.jpg
                  Nu weet ik het helemaal zeker!!
                  Schitterende, scherpe foto en dat voor een lens uit die prijsklasse!

groet

Chris
                  NIKON D90 | Sigma 17-50 f2.8 OS | Nikkor 50 f1.8 | Sigma AF 70-300 APO Super Macro II | Nikon MB-D80 |Nikon SB600| Sony DSC-HX60V | MeFoto A1350 | http://www.parijsmijnstad.nl

Comment

Ik weet niet hoe de lens 'werkt' maar ben wel geïnteresseerd.
                    Ik volg deze topic dus heel aandachtig (ik denk eraan deze ook aan te schaffen)

@pé: Prachtig Vietnam-album.
                    Er staan hééél wat foto's in die schitterend zijn!!!

Grtz,Fabke
                    Je hoeft niet ziek te zijn, om beter te worden.
                    BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
                    The name of the game is to fill the frame!
                    http://Fabke.fotopic.net

Comment

Helemaal mee eens.
                      Deze lens is zeker scherp en absoluut beter als de 75-300 van Canon.
                      Groet Marijke/Orange
                      Photo Gallery http://orange8.brinkster.net

Als ik je foto's zie ben ik er zeker van dat je beter uit deze lens kan halen.
                      Misschien iets van instellingen of bewegingsonscherpte die sommige foto's wat minder maken. Als ik ze vergelijk met mijn Canon lens...
                      Veel scherper dan de canon.. en goedkoper.

http://users.pandora.be/zippie/Image103.jpg[/QUOTE]

Comment

Chris,

De foto die ik online heb gezet is bewerkt voor het net.
                        Dwz. Linear conversion vanuit Raw naar 16 Bit TIf, Kleurencorrectie, resize voor het web en dan een verscherping voor het net. (Misschien niet echt nodig)

Als je wil kan ik je het originele RAW (Canon D30) of TIF file wel even sturen.
                        Dan kan je de foto eens bekijken onbewerkt.

Jurgen

Oorspronkelijk geplaatst door Chris 56
                        Nu weet ik het helemaal zeker!!
                        Schitterende, scherpe foto en dat voor een lens uit die prijsklasse!

groet

Chris
                        Greetz,

Comment

Merci hé mannekes (en vrouwkes )
                          Denk dat ik straks 's naar de fotowinkel loop...
                          Nu maar hopen dat de levertijden meevallen

(Zippie: mag ik hem ook onbewerkt te zien krijgen?)

Groetjes,

Comment

Hoi!

ik heb gisterenmiddag enkele Kitesurfing foto's gemaakt allemaal met de Sigma 70-300mm APO Macro Super II.

Het zijn niet allemaal actiefoto's maar ik ben eigenlijk best tevreden.
                            Zie www.skillshot.nl

Als jullie opmerkingen hebben dan hoor ik het graag.
                            Met vriendelijke groeten,
                            Ronald
                            www.konings.biz

Comment

Ik wil er toch ook nog even op wijzen dat er ook een Tamron 70-300 is, heel vergelijkbaar met de Sigma lens en nog goedkoper.
                              In andere threads is er al een hoog oplopende discussie geweest over welke lens nu eigenlijk de beste is Naar mijn mening zijn ze heel vergelijkbaar!!

Het was trouwens een topic door mij opgestart omdat ik ook zeer erg geïntereseerd ben...

de thread:

Hello iedereen, Heeft iemand toevallig reeds ervaring met deze Tamron lens (en eventueel foto's online) en hoe zit het met de kwaliteit??? Dank bij voorbaat, Dre

Vergeet zeker niet te kijken naar de post van Infernoken... Daar kan je veel foto's vinden op de vermelde URL's, zowel van de sigma als de Tamron

mvg, Dreekes
                              https://www.instagram.com/andriesdes...er_photography

Comment

weet iemand een goeie site waar die sigma-lens te koop is?
                                The ocean looks like a thousand diamonds, strewn across a blue blanket...
                                Digital Rebel + kitlens + Sigma 70-300 APO Macro Super II 4-5.6 + nog wat extra's

Stijn Haegemans - Foto's

Comment

Working...
                                X