Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Brandpuntsafstand bij Canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Brandpuntsafstand bij Canon

    Voor mij hoeft de brandpuntsafstand niet mee in de zoeker of op het schermpje te zien zijn, er is al genoeg andere informatie te zien waar je veel meer aan hebt.
    En ik weet zelf wel met welke lens ik aan het fotograferen ben, als het een zoomlens is, dan hou ik ook rekening met de sluitertijd naargelang de gekozen brandpuntsafstand (je weet zelf toch wel ongeveer in welke stand die staat).
    Maar bijna al mijn zoomlenzen hebben beeldstabilisatie, en dan mag de sluitertijd een heel stuk langer zijn, zolang het onderwerp zelf maar niet in beweging is.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #17
      Re: Brandpuntsafstand bij Canon

      Oorspronkelijk geplaatst door timdelma Bekijk bericht
      ....Het gaat over instapmodellen zoals de 1100D tot de 700D en 70D. FF-modellen (zoals 7D en 5D) heb ik nog niet gehad in mijn workshops...
      7D is geen FF maar een crop camera

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #18
        Re: Brandpuntsafstand bij Canon

        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        Voor mij hoeft de brandpuntsafstand niet mee in de zoeker of op het schermpje te zien zijn,
        Maar ik versta wel dat timdelma dit wel handig vind, aangezien hij de foto's niet zelf neemt,
        en toch een mogelijke reden moet geven waarom de foto onscherp is.

        Comment


        • #19
          Re: Brandpuntsafstand bij Canon

          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
          7D is geen FF maar een crop camera

          grts
          Sieg
          My bad
          Canon en hun type-aanduidingen... geen lijn in te trekken
          Nikon D500, D750 & D7100 -- Sigma 17-50mm F/2.8 HSM OS -- Nikkor AF-S FX 50mm f/1.8 -- Tamron 70/200mm f/2.8 -- Tokina 11-20mm f/2.8
          Mijn fotoalbums

          Comment


          • #20
            Re: Brandpuntsafstand bij Canon

            Oorspronkelijk geplaatst door timdelma Bekijk bericht
            My bad
            Canon en hun type-aanduidingen... geen lijn in te trekken
            Dat heb ik nu ook met Nikon, sinds ze namen als de D7100/D5x00 hebben.

            Maar hoe lager het nummer bij een Canon, hoe professioneler het is bij Canon.
            Waar een wil is, is een weg
            ---------------------------------

            Comment


            • #21
              Re: Brandpuntsafstand bij Canon

              Zet de te controleren foto(s) over naar een smarthpone, tablet of monitor, draadloos indien mogelijk en anders met een usb OTG kabeltje. Dat kan ineens ook een sessie zijn ... ' hoe zet ik foto's over ? '.

              Eens op je smartphone kan je de hele exif lezen (indien nodig een exif viewer installeren).

              En dan heb je ineens ook een groter/beter schermpje ook om de onscherpte te bekijken.

              Tegelijk ineens een sessie spenderen aan apps om je camera vanop afstand te gebruiken, voor tethering, time lapse, bulb opnames, tripod gebruik, ... van de nood een deugd maken.
              Last edited by Empe; 1 november 2016, 13:09.

              Comment

              Working...
              X