Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5D MIV prijs

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Canon 5D MIV prijs

    of de prijsstijging gerechtvaardigd is ga ik me uitlaten zonder het toestel vastgehad te hebben. Op papier lijkt het niet maar papier zegt niet veel. Helaas is mijn loon/omzet niet in de zelfde verhouding gestegen.
    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

    Comment


    • #32
      Re: Canon 5D MIV prijs

      Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
      of de prijsstijging gerechtvaardigd is ga ik me uitlaten zonder het toestel vastgehad te hebben. Op papier lijkt het niet maar papier zegt niet veel. Helaas is mijn loon/omzet niet in de zelfde verhouding gestegen.
      Die is helemaal niet gerechtvaardigd, de lanceringprijs in de usa is dezelfde als voor de mk3, dus waarom zou dit meer moeten zijn hier in klote europa
      "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

      Comment


      • #33
        Re: Canon 5D MIV prijs

        Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
        Die is helemaal niet gerechtvaardigd, de lanceringprijs in de usa is dezelfde als voor de mk3, dus waarom zou dit meer moeten zijn hier in klote europa
        In jouw signatuur zie ik "Life moves pretty fast" staan en wellicht dat je daarom de veranderde verhouding dollar/Euro over het hoofd hebt gezien ....... De verhouding was bij de lancering van de Mk3 in 2012 ongeveer 0,75 en is nu ongeveer 0,9. Ten opzichte van de US-dollar is de Euro nu minder waard dan enkele jaren terug. Niet gek dus dat de prijs bij lancering hoger is hier in "klote Europa" ....

        Comment


        • #34
          Re: Canon 5D MIV prijs

          Kijk naar:

          function { tabs tabs } Product Information Specifications Box Contents Payment Delivery MANAGER S WEEKEND SPECIAL PRICE WAS 1729 OFFER WILL END

          Our Price: £2,799.00 of +- 3300 euro's + transport +- 20 euro's

          Heb daar een 5D MKIII gekocht, garantie ok in Belgïe
          Groetjes
          Canon 5D MarkIII - 17-40mm f4 / 50mm f1.4 / 24-70mm f2.8 / 100mm f2.8 macro / extender 1.4x / 100-400mm IS USM / 70-200mm f2.8 IS USM

          Comment


          • #35
            Re: Canon 5D MIV prijs

            In europa is hij gelanceerd aan een prijs van 4100 euro +-
            Je kan hem nu al na 2 maand vinden aan een prijs van 3700 euro in Duitsland.

            Ik denk dat ze bij Canon heel goed beseffen dat hun prijs echt wel veel te hoog is voor dit toestel.

            Dus wie hem toch wil kopen kijkt best eens in Duitsland.
            En ik verwacht dat hij nog verder zal dalen op korte termijn.

            Comment


            • #36
              Re: Canon 5D MIV prijs

              Ik denk het volgende van de prijsverlaging:
              Ze zullen de vraag niet goed aan kunnen. Door de hoge prijs remmen ze wat naar de vraag. Verder is degene die hem echt wil, als een van de eerste. Die betalen dan maar de jackpot, lekker voor Canon en de winkelier. Degene die kan wachten, krijgt gewoon een betere prijs. Wat ik me trouwens wel afvraag hoe groot is de winstmarge op foto apparatuur. Ik hoorde van een verkoper dat hij de 200-400L F4 IS heeft. (Een andere heeft een 85mm 1.2L)
              Dit kan maar paar dingen betekenen.
              A. Hij heeft een serieuze/erfenis schenking gehad.
              B. Hij heeft een partner met een heel goede baan.
              C. Hij doet veel laten om in de hobby te stoppen.
              Deze lijken me eigenlijk wel uitgesloten.
              D. Canon biedt aan winkeliers van foto personeel serieuze kortingen.
              E. De foto winkel maakt veel winst en kan hierdoor ook een goede salaris/korting geven aan het personeel.
              Het waarschijnlijkste lijkt me een combinatie van D & E. Al lijkt me het goede salaris minder waarschijnlijke als een goede korting.

              Dus dan is het eigenlijk is het foto apparatuur veel te duur en dus ook de prijs van de 5D Mark IV.
              Waar een wil is, is een weg
              ---------------------------------

              Comment


              • #37
                Re: Canon 5D MIV prijs

                Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
                Ik denk het volgende van de prijsverlaging:
                Ze zullen de vraag niet goed aan kunnen. Door de hoge prijs remmen ze wat naar de vraag. Verder is degene die hem echt wil, als een van de eerste. Die betalen dan maar de jackpot, lekker voor Canon en de winkelier. Degene die kan wachten, krijgt gewoon een betere prijs. Wat ik me trouwens wel afvraag hoe groot is de winstmarge op foto apparatuur. Ik hoorde van een verkoper dat hij de 200-400L F4 IS heeft. (Een andere heeft een 85mm 1.2L)
                Dit kan maar paar dingen betekenen.
                A. Hij heeft een serieuze/erfenis schenking gehad.
                B. Hij heeft een partner met een heel goede baan.
                C. Hij doet veel laten om in de hobby te stoppen.
                Deze lijken me eigenlijk wel uitgesloten.
                D. Canon biedt aan winkeliers van foto personeel serieuze kortingen.
                E. De foto winkel maakt veel winst en kan hierdoor ook een goede salaris/korting geven aan het personeel.
                Het waarschijnlijkste lijkt me een combinatie van D & E. Al lijkt me het goede salaris minder waarschijnlijke als een goede korting.

                Dus dan is het eigenlijk is het foto apparatuur veel te duur en dus ook de prijs van de 5D Mark IV.
                Een fotowinkel die korting geeft aan zijn personeel? Vergeet dat maar: als je weet dat hun winstmarge amper 1,5% bedraagt dan denk ik niet dat ze dat kado doen aan hun werknemers.

                Comment


                • #38
                  Re: Canon 5D MIV prijs

                  Oorspronkelijk geplaatst door Snowy Bekijk bericht
                  Een fotowinkel die korting geeft aan zijn personeel? Vergeet dat maar: als je weet dat hun winstmarge amper 1,5% bedraagt dan denk ik niet dat ze dat kado doen aan hun werknemers.
                  Dat laten ze je graag geloven maar dat klopt niet hoor.
                  Zelf een winkel gehad en wij verkochten bijna niets dat geen marge had van 30% minstens. De meeste dingen hadden een marge rond de 40%. En onze prijzen waren bij de scherpste van Belgie.
                  Enkel op lokkertjes durfden we al eens iets verkopen met een marge die te verwaarlozen viel. maar je rekent er dan ook op dat die zelfde klant iets anders koop waar wel voldoende marge op zit.

                  Aan het personeel verkochten we met een standaard korting van 10%.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Canon 5D MIV prijs

                    Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                    Dat laten ze je graag geloven maar dat klopt niet hoor.
                    Zelf een winkel gehad en wij verkochten bijna niets dat geen marge had van 30% minstens. De meeste dingen hadden een marge rond de 40%. En onze prijzen waren bij de scherpste van Belgie.
                    Enkel op lokkertjes durfden we al eens iets verkopen met een marge die te verwaarlozen viel. maar je rekent er dan ook op dat die zelfde klant iets anders koop waar wel voldoende marge op zit.

                    Aan het personeel verkochten we met een standaard korting van 10%.
                    Als ik dit zo doortrek. Dan kan het zijn dat Canon de 5D Mark 4 voor 1650 euro weet te maken. Laten we zeggen 40% winst foto winkel + 20% BTW = 60% extra geld. Dus 4100x40%= 1640 euro zonder BTW + Winst.
                    Waar een wil is, is een weg
                    ---------------------------------

                    Comment


                    • #40
                      Re: Canon 5D MIV prijs

                      Als je even rondkijkt in de meeste grote winkels, dan weet je zo dat de winstmarges hoger moeten zijn dan 1,5%, anders kunnen ze hun personeel nooit betalen op het einde van de maand.
                      Maar omdat ze hun personeel en ook nog een heleboel andere kosten (belastingen, huur of afbetaling, gas en elektriciteit, verzekeringen...) moeten betalen blijft er van de "winstmarge" (verschil tussen inkoopprijs en de verkoopprijs + BTW) al een heel stuk minder over, en dat kan dan die 1,5% zijn waarvan er hier sprake is.
                      Als ze dan een te grote korting geven, dan blijft er niet voldoende geld over om het personeel en de kosten te betalen.
                      Daarom hebben ze niet veel speling om kortingen te geven in sommige zaken.

                      Als er een nieuwe camerabody op de markt komt, dan gaan ze die nooit meteen zo goedkoop mogelijk verkopen,, dat is altijd zo geweest.
                      Daar komt nog bij dat de voorraad van het vorige model gewoonlijk nog niet uitverkocht is, als ze dan op de nieuwe al meteen grote kortingen geven, dan moeten ze het oude model met verlies verkopen om er nog vanaf te geraken.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #41
                        Re: Canon 5D MIV prijs

                        Klopt Bart.
                        Maar in de marketing is er ook zoiets gekend als de "Early adapters" Dat zijn mensen die altijd het nieuwste willen kopen en bereid zijn daar een prijs voor te betalen.
                        Het spreekt voor zich dat de fabrikant en de verkoper daar graag een graantje van mee pikt. Er lopen zotten genoeg rond die er toch op springen hoor.

                        En het klopt wat jij zegt. Ze moeten ook de transitie van hun oud model overleven zonder verlies te doen.
                        Maar als ik zie hoeveel 5D3´s er nu nog in de verkoop zitten dan mag je aannemen dat de productie van de 5D3 nog niet gestopt is.
                        Dat zal een heel traag uitdoofscenario zijn.

                        Grappig is dat de 5D4 !!!!!! al in tweedehands aangeboden wordt.

                        Comment


                        • #42
                          Re: Canon 5D MIV prijs

                          Grappig is dat de 5D4 !!!!!! al in tweedehands aangeboden wordt.

                          Hij is daar zelfs te duur.
                          MVG. Hugo

                          Comment


                          • #43
                            Re: Canon 5D MIV prijs

                            Oorspronkelijk geplaatst door Rx-ke Bekijk bericht
                            Grappig is dat de 5D4 !!!!!! al in tweedehands aangeboden wordt.

                            Hij is daar zelfs te duur.
                            Met een verschil van 44 € ten opzichte van de betaalde nieuwprijs, dan koop je 'm toch wel beter nieuw denk ik dan

                            grts
                            Sieg
                            Voor meer foto's ; www.sieg.be

                            Comment


                            • #44
                              Re: Canon 5D MIV prijs

                              Inmiddels is de prijs reeds gezakt

                              Comment


                              • #45
                                Re: Canon 5D MIV prijs

                                Oorspronkelijk geplaatst door Michel De Keyser Bekijk bericht
                                LOL. Ze lezen mee denk ik.
                                Prijs is nog te hoog voor tweedehands want de nieuwprijs in Duitsland is inmiddels 3600 euro NIEUW met volle garantie en geen gezever als er iets mis is.

                                Comment

                                Working...
                                X