Hallo allemaal.
Ik ben op zoek naar een nieuwe camera, maar door het overvloed aan keuze ben ik een beetje de weg kwijt. Ik kan wel wat advies gebruiken.
Even de situatie schetsen. Momenteel gebruik ik een canon 1000d. Op zich ben ik als amateur wel blij met dat toestel, maar het gebrek aan video functionaliteit is een struikelblok.
De camera zal gebruikt worden om surfers, oldtimers en schoolactiviteiten te filmen/fotograferen. Het is ook de bedoeling om de camera toch een hele poos te houden om die door en door te leren kennen.
Budget is rond 1500euro.
Na veel research lijkt de gh4 me wel wat.
Weerbestendig is een plus op het strand. Relatief gemakkelijk in gebruik.
Gearticuleerd oled touchscreen.
4k videomodus lijkt me prachtig
Goede fotowaliteit
30 minuten film
Binnen budget.
Als minpunten zie ik vooral de fotokwaliteit bij hoge iso, gebrek aan beeldstabilisiatie en het gebrek aan een dubbele kaartgleuf.
Nu is er helemaal geen haast bij de aankoop. Ik krijg ook tijdelijk een lumix g7 voor de schoolactiviteiten, dus kan ik alvast de sensor uittesten.
De gh5 wordt ook al een tijdje verwacht, maar zal allicht buiten budget vallen.
Welke camera's en lenzen zouden jullie me aanraden?
Alvast bedankt!
Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
Ik ben op zoek naar een nieuwe camera, maar door het overvloed aan keuze ben ik een beetje de weg kwijt. Ik kan wel wat advies gebruiken.
Even de situatie schetsen. Momenteel gebruik ik een canon 1000d. Op zich ben ik als amateur wel blij met dat toestel, maar het gebrek aan video functionaliteit is een struikelblok.
De camera zal gebruikt worden om surfers, oldtimers en schoolactiviteiten te filmen/fotograferen. Het is ook de bedoeling om de camera toch een hele poos te houden om die door en door te leren kennen.
Budget is rond 1500euro.
Na veel research lijkt de gh4 me wel wat.
Weerbestendig is een plus op het strand. Relatief gemakkelijk in gebruik.
Gearticuleerd oled touchscreen.
4k videomodus lijkt me prachtig
Goede fotowaliteit
30 minuten film
Binnen budget.
Als minpunten zie ik vooral de fotokwaliteit bij hoge iso, gebrek aan beeldstabilisiatie en het gebrek aan een dubbele kaartgleuf.
Nu is er helemaal geen haast bij de aankoop. Ik krijg ook tijdelijk een lumix g7 voor de schoolactiviteiten, dus kan ik alvast de sensor uittesten.
De gh5 wordt ook al een tijdje verwacht, maar zal allicht buiten budget vallen.
Welke camera's en lenzen zouden jullie me aanraden?
Alvast bedankt!
Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
Comment