Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fujifilm x-t2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Fujifilm x-t2

    Ok wel eerste bevindingen heel positief.

    Wat voetbal gefotografeerd met 50-140, 11 fps en boost aan op grip.

    Af gewoon foutloos, het gaat wel nog zoeken worden welke setting ik moet gebruiken om het ook in de praktijk foutloos te maken maar dat hangt van mij af niet van de camera. Was eigenlijk beter dan ik verwacht had.

    Maar dat had ook veel te maken met de evf. Die heeft toch heel wat vooruitgang gemaakt. Dat is toch de eerste impressie die ik heb. Ik kan veel beter alles volgen, ik hoop dat die impressie blijft ook na wat meer ervaring ermee. Ik twijfel nog want wat testjes die ik op voorhand gedaan had lieten mij niet geloven dat dit het geval zou zijn.

    Maar op dit moment ben ik er heel blij mee!

    De grip is gewoon heel interessant, handeling is beter ermee, met 3 batterijen kan je alles aan en je kan die alle 3 tegelijkertijd opladen en alles gaat sneller. Het is een dure optie maar met al die features de beste grip op de markt. Voor mij is compactheid ook belangrijk maar er zijn momenten dat het allemaal wat groter mag zijn. En die komen meestal overeen met de momenten waarop ik die features goed kan gebruiken. En de andere momenten haal je hem er gewoon af he.

    De 18-135 heb ik ook en ik gebruik hem eigenlijk heel weinig. Heb al gedacht hem weg te doen maar tja op vakantie enz is hij wel handig. Maar ook daar vaak liever mijn 10-24.

    Comment


    • #32
      Re: Fujifilm x-t2

      Er is goed nieuws voor hen die een Fuji X-T2 zouden verlangen doch onbetaalbaar vinden.
      De productie van de X-T10 is volledig gestopt en op deze lijn gaat men een X-T20 vervaardigen, eerste leveringen starten jan.-feb. 2017.
      Enige verschil is de waterdichtheid en een goedkopere prijs net zoals met de X-T1/X-T10.
      Ook is de productie gestopt van de Fuji X-T1 en X-E2, voor de laatste zou als opvolger een X-E3 in de startblokken staan.
      Wat met de X-T1 productielijn gebeurt is nog ongekend, wel staat vast dat de eerstvolgende maanden er Fuji X koopjes zullen zijn.

      Comment


      • #33
        Re: Fujifilm x-t2

        Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht

        De grip is gewoon heel interessant, handeling is beter ermee, met 3 batterijen kan je alles aan en je kan die alle 3 tegelijkertijd opladen en alles gaat sneller. Het is een dure optie maar met al die features de beste grip op de markt. Voor mij is compactheid ook belangrijk maar er zijn momenten dat het allemaal wat groter mag zijn. En die komen meestal overeen met de momenten waarop ik die features goed kan gebruiken. En de andere momenten haal je hem er gewoon af he.
        3 batterijen kan je slechts op laden gebruik makende van 2 circuit. De lader (lees transformator) die je koppelt aan de grip, en een usb-lader die op de USB-poort van de camera plaatst. Het zijn gescheiden systemen.
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

        Comment


        • #34
          Re: Fujifilm x-t2

          Ja en? Je kan ze toch alle 3 gelijktijdig opladen?

          Comment


          • #35
            Re: Fujifilm x-t2

            Wat zou ik graag deze camera willen... Ik had een X-e2 met die zeer goede kitlens, heb deze weggedaan voor de sony A6300 met kitlens, die powerzoom die iedereen afbreekt. Heb nochtans een zeer goed en scherp exemplaar dan...
            Back on topic, zou ik de sony verkopen en zo opleggen naar de X-T2 met kitlens? Ik ben een jpg shooter en mis de kleuren van die fuji... Qua sensor performance is die a6300 wel zeer goed, sommige reviews zeggen zelfs dat de x-t2 een aangepaste a6300 sensor heeft. De AF van de sony is zeer goed, kan de X-t2 een vergelijk aan op dat gebied?
            Kortom, iemand raad?
            Mvg
            "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

            Comment


            • #36
              Re: Fujifilm x-t2

              Uitproberen! Ik heb ook de a6300 met zeer goede lenzen en ga vrijdag de XT2 afhalen om weekend te testen. Zal dan nog te zien zijn of de Fuji een zodanige verbetering is dat ik zou overstappen (twijfel er meer en meer aan). Mocht je die kitlens overigens weg doen, ik heb wel interesse.
              Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

              Comment


              • #37
                Re: Fujifilm x-t2

                Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
                Wat zou ik graag deze camera willen... Ik had een X-e2 met die zeer goede kitlens, heb deze weggedaan voor de sony A6300 met kitlens, die powerzoom die iedereen afbreekt. Heb nochtans een zeer goed en scherp exemplaar dan...
                Back on topic, zou ik de sony verkopen en zo opleggen naar de X-T2 met kitlens? Ik ben een jpg shooter en mis de kleuren van die fuji... Qua sensor performance is die a6300 wel zeer goed, sommige reviews zeggen zelfs dat de x-t2 een aangepaste a6300 sensor heeft. De AF van de sony is zeer goed, kan de X-t2 een vergelijk aan op dat gebied?
                Kortom, iemand raad?
                Mvg
                Ik ga er niet veel woorden aan vuilmaken.

                Om u tegemoet te komen op je vragen.

                De kitlens is beter van de Fuji
                De jpegs zijn beter dan de sony
                Af single is sneller bij de Fuji met kitlenzen
                De Fuji is eigenlijk geen simpele kitlens (weet je al)
                C-AF is vergelijkbaar voor beide toestellen
                High iso jpeg is beter bij fuji zonder lelijke NR

                De Sony is meer voor Raw shooters.
                Video is volgens mij beter op de Sony.. de ontspanknop geeft een start/stop klik die je in de nabewerking moet wegknippen en een andere knop toewijzen lijkt precies niet mogelijk op de Fuji. (Niet voor niets dat Sony aparte knop heeft)
                4k video geeft soms moire en roller shutter prominent aanwezig op de Fuji.

                Zoals je zelf zegt... hou je van de standaard output jpegs... niet twijfelen.. dit gaat altijd parten spelen in je hoofd.
                Last edited by Funcky; 18 september 2016, 17:45.
                Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                Comment


                • #38
                  Re: Fujifilm x-t2

                  Aanvullend op C-AF .. dit weekend

                  Voetbalspelers was geen probleem om de volgen. Zowel middelste punt als zone tracking levert perfecte resultaten.
                  Fietsers tracken gaf ook geen enkel probleem (wielertoeristen) .. ook bij het pannen.

                  Dit weekend met autoloze zondag was er in Asse de plaatselijke boks club ter demonstratie.
                  Ook dit verliep zonder moeite voor de X-T2 .. ongeacht de modus.

                  De Herdershond van onze buren die heel actief is kon je ook goed volgen als deze naar jou komt gelopen.
                  Het smijten van de bal in de lucht terwijl deze hond er achteraan rent verliep iets minder vlot, maar hangt ook grotendeels af van mijn techniek.

                  AF fine tuning heb ik nog niet gedaan.
                  De testen zijn gedaan met de 55-200
                  Burst mode 8fps zonder Grip (heb ik niet)

                  Even meegeven dat bij het fotograferen het accu verbruik van 100% naar 96% gedaald was bij het maken van 300 foto's in burst mode.

                  Ook nog even vermelden dat het volgen in de zoeker bij serie opnamen voor mij geen problemen geeft en vrij vloeiend verliep.


                  Ik ben benieuwd wat Kevlar zijn eerste indrukken zijn.
                  Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                  Comment


                  • #39
                    Re: Fujifilm x-t2

                    Aanvullend op C-AF .. dit weekend

                    Voetbalspelers was geen probleem om de volgen. Zowel middelste punt als zone tracking levert perfecte resultaten.
                    Fietsers tracken ging ook perfect (wielertoeristen) .. ook bij het pannen.

                    Dit weekend met autoloze zondag was er in Asse de plaatselijke boks club ter demonstratie.
                    Ook dit verliep zonder moeite voor de X-T2 .. ongeacht de modus.

                    De Herdershond van onze buren die heel actief is kon je ook goed volgen als deze naar jou komt gelopen.
                    Het smijten van de bal in de lucht terwijl deze hond er achteraan rent verliep iets minder vlot, maar hangt ook grotendeels af van mijn techniek.

                    AF fine tuning heb ik nog niet gedaan.
                    De testen zijn gedaan met de 55-200
                    Burst mode 8fps zonder Grip (heb ik niet)

                    Even meegeven dat bij het fotograferen het accu verbruik van 100% naar 96% gedaald was bij het maken van 300 foto's in burst mode.

                    Ook nog even vermelden dat het volgen in de zoeker bij serie opnamen voor mij geen problemen geeft en vrij vloeiend verliep.


                    Ik ben benieuwd wat Kevlar zijn eerste indrukken zijn.
                    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                    Comment


                    • #40
                      Re: Fujifilm x-t2

                      Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                      Aanvullend op C-AF .. dit weekend

                      Voetbalspelers was geen probleem om de volgen. Zowel middelste punt als zone tracking levert perfecte resultaten.
                      Fietsers tracken gaf ook geen enkel probleem (wielertoeristen) .. ook bij het pannen.

                      [snip]

                      De testen zijn gedaan met de 55-200
                      Dat klinkt goed. Het kan met de 50-140 alleen maar beter gaan.
                      Panning in burst vind ik met de X-T1 eigenlijk te moeilijk, daarom gebruik ik continuous-low (3fps of zo?). Voor veel dingen is 8fps eigenlijk overkill en SD-kaart-vulling
                      Voor mij is de X-T1 met de juiste settings ook zeer werkbaar, in tegenstelling tot wat ik ervan dacht voordat ik grondig ben gaan testen.
                      Als de nieuwe telg het systeem dichter bij de SLRs brengt, kan ik dat alleen maar toejuichen.

                      Ik weet niet of ik een X-T2 zou kopen, maar ik wil wel eens het verschil "voelen"...
                      Pieter
                      --
                      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                      Comment


                      • #41
                        Re: Fujifilm x-t2

                        Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                        AF fine tuning heb ik nog niet gedaan.
                        AF Fine tuning? Dit is toch niet nodig met mirrorless, de af sensoren liggen immers op de sensor zelf.....
                        "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

                        Comment


                        • #42
                          Re: Fujifilm x-t2

                          Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
                          AF Fine tuning? Dit is toch niet nodig met mirrorless, de af sensoren liggen immers op de sensor zelf.....
                          Ik vermoed dat hij de instellingen bedoelt om het gedrag van de AF te bepalen bij tracking en zo.
                          Pieter
                          --
                          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                          Comment


                          • #43
                            Re: Fujifilm x-t2

                            Ok hier mijn impressies na een weekend testen.

                            Ben serieus onder de indruk van de af-c. Als er iets mis liep was het mijn fout en nooit die van de camera. Eigenlijk zowel bij voetbal als paardrijden (weinig galop dus niet zo snel maar een heel deel foto's door een raam) trackte hij foutloos. Nu ja 2 fouten toch. 1 keer van achter de goal had hij het net ipv de speler(was wel bij opnieuw focussen) en bij paardrijden daar had hij 1 keer in een reeks toch een focus op de reflectie van het raam.

                            Welke focus methode gebruiken heeft veel invloed vind ik. Zone werkt heel goed maar soms moeilijk te zien op welke speler je juist focust en zodoende zit je de verkeerde te tracken. Dat is mijn fout natuurlijk. Zone bij paardrijden daar ging ik in het grootste vierkant en was een plezier om zo gemakkelijk alles te volgen terwijl hij steeds op het juiste paard bleef focussen terwijl er regelmatig andere paarden door het beeld liepen. Zat in mode 2 van focus afstelling. Single Point focus werkte ook heel goed maar denk dat ik nu ga overschakelen naar zone wat ik nooit deed met x-t1.

                            Nog belangrijker voor mij is dat ik veel beter de actie kan volgen in de zoeker. Dat was voor mij het negatieve punt bij de x-t1 wanneer er actie te fotograferen viel. Daar heb ik dit weekend geen last van gehad. Te vroeg om te zeggen of voor mij perfect is maar nu heel tevreden.

                            Heb altijd de grip met boost aan gebruikt. Wel verbaasd dat er een groot verschil zat tussen het leeglopen van de batterijen. Voor de rest bijna de hele tijd 50-140 gebruikt als lens met stabilisatie aan.

                            Maar al de kleine verbeteringen aan de body zijn ook heel leuk. Die drukknoppen op de dials vind ik een hele goeie oplossing ben er gewoon veel geruster in. De zoeker is veel helderder de af toggle is een genot dat ik miste van bij Canon ( de rotating dial op de achterkant mogen ze van mij ook overnemen) alle daardoor vrijgekomen knoppen kan je nu heel goed instellen om direct aan alle focus instellingen te kunnen.

                            Het zal nog even duren alvorens ik de instellingen gevonden heb die ik ga gebruiken maar dat is deel van het plezier zeker. Top camera als je het mij vraagt. Ik kan niet vergelijken met de Sony dus sorry kan daar niet mee helpen.

                            Comment


                            • #44
                              Re: Fujifilm x-t2

                              Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
                              AF Fine tuning? Dit is toch niet nodig met mirrorless, de af sensoren liggen immers op de sensor zelf.....
                              Ik doelde idd over de focus instellingen zoals Pieter al aangaf.
                              Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                              Comment


                              • #45
                                Re: Fujifilm x-t2

                                Voor wat het waard is... Chris is zeer enthousiast over de C-AF en vind dat de X-T2 het in sommige gevallen beter doet dan de A6300.
                                Hier de link http://www.fujirumors.com/autofocus-...vs-sony-a6300/
                                Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                                Comment

                                Working...
                                X