Re: Overschakelen naar systeemcamera
Ik vind bijvoorbeeld de focus peaking bij manueel focussen in een systeemcamera een verademing.
Een EVF is ook wysiwyg. Fotografeer je bijvoorbeeld graag zwart-wit dan kun je dit ook echt zo doen en heb je ook betere feeling bij het fotograferen.
Je gemaakte foto's bekijken in de EVF. Bij een dslr kun je dat enkel op het scherm doen. Vind ik niet altijd prettig door lichtinval, zon etc. Je foto's bekijken in de EVF zoeker vind ik handiger.
Systeemcamera's hebben geen last van front en backfocus.
Systeemcamera's hebben minder last van trillingen (long exposure)
Stom misschien maar op mijn systeemcamera staat een timer die de tijd meet bij long exposure. Je hebt dus geen smartphone nodig of iets anders dat je moet aanzetten om de seconden, minuten af te tellen. Dat valt toch maar in zee![Smile](https://forum.belgiumdigital.com/core/images/smilies/smile.gif)
Geen ervaring mee maar de sensor in een systeemcamera zou handig zijn om reinigen.
Minder kans op stof en olievlekken bij een systeemcamera door het ontbreken van al dat glaswerk binnenin.
Systeemcamera's hebben meer focuspunten en bevinden zich over een uitgebreider deel van het frame.
Oorspronkelijk geplaatst door palombian
Bekijk bericht
Een EVF is ook wysiwyg. Fotografeer je bijvoorbeeld graag zwart-wit dan kun je dit ook echt zo doen en heb je ook betere feeling bij het fotograferen.
Je gemaakte foto's bekijken in de EVF. Bij een dslr kun je dat enkel op het scherm doen. Vind ik niet altijd prettig door lichtinval, zon etc. Je foto's bekijken in de EVF zoeker vind ik handiger.
Systeemcamera's hebben geen last van front en backfocus.
Systeemcamera's hebben minder last van trillingen (long exposure)
Stom misschien maar op mijn systeemcamera staat een timer die de tijd meet bij long exposure. Je hebt dus geen smartphone nodig of iets anders dat je moet aanzetten om de seconden, minuten af te tellen. Dat valt toch maar in zee
![Smile](https://forum.belgiumdigital.com/core/images/smilies/smile.gif)
Geen ervaring mee maar de sensor in een systeemcamera zou handig zijn om reinigen.
Minder kans op stof en olievlekken bij een systeemcamera door het ontbreken van al dat glaswerk binnenin.
Systeemcamera's hebben meer focuspunten en bevinden zich over een uitgebreider deel van het frame.
Comment