Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste spiegelreflexcamera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Eerste spiegelreflexcamera

Oorspronkelijk geplaatst door Nicochristiaens Bekijk bericht
    Hoi iedereen ook ik vraag jullie hulp
    Ik ben aan het twijfelen tussen 2 cameras namelijk de canon eos 1300d en de nikon d5200
    Wat is er volgens jullie de beste beginner
    Ik zou de camerz hoofdzakelijk gebruiken voor portretten landschzpen en wss bewegende beelden wan ik ben motorfanaat
    Mvg nico
    De 1300d is te vergelijken met de D3X00 reeks en de D5200 is een stapje hoger

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kawaracer Bekijk bericht
      De 1300d is te vergelijken met de D3X00 reeks en de D5200 is een stapje hoger
      Het is een nikon 5300d geworden en ik moet zeggen als beginner zijn de automatische functies schitterend

Even zo de camera leren kennen en dan wss een lensje met iets meer zoom ofzo geen idee ben ook van plan om een basiscursus fotografie te volgen

Comment

Hoi iedereen ook ik vraag jullie hulp
        Ik ben aan het twijfelen tussen 2 cameras namelijk de canon eos 1300d en de nikon d5200
        Wat is er volgens jullie de beste beginner
        Ik zou de camerz hoofdzakelijk gebruiken voor portretten landschzpen en wss bewegende beelden wan ik ben motorfanaat
        Mvg nico

De instapcamera's van Nikon zijn beter. Het tweedehands lenzenaanbod van Canon is dan ook weer beter.

Probeer dus vooral in te schatten wat je wil gaan doen en welke lenzen je daarvoor zou nodig hebben.

Comment

Het is een nikon 5300d geworden en ik moet zeggen als beginner zijn de automatische functies schitterend

Even zo de camera leren kennen en dan wss een lensje met iets meer zoom ofzo geen idee ben ook van plan om een basiscursus fotografie te volgen
          Wacht met lenzen te kopen tot je weet wat je echt wil, dat is een gouden raad.
          Je lijkt me ook erg vlot beslist te hebben over de aankoop van je eerste DSLR body terwijl je precies niet hebt nagedacht over je eerste lens wat eigenlijk belangrijker is... In dit topic (waar je even handig gebruik van maakt) ging daar net over...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DVN Bekijk bericht
            Ik wil me gaan verdiepen in de fotografie , maar welke camera zou dan het beste bij mij passen ik heb al heel wat opzoek werk gedaan op het internet en kwam uit op een Nikon d3300 +af-p 18-55 vr kit
            Elke camera gaat bij je passen'ook bv een Canon xxxD(ik weet niet waar ze nu zijn met nummeren)

Oorspronkelijk geplaatst door DVN Bekijk bericht
            Ik wil de camera vooral gaan gebruiken voor personen te fotograferen en voor als ik op reis ga de landschappen.
            Denk ook eens aan een systeemcamera(Oly, Pana, Fuji) want de onderwerpen vragen niet echt om de specialiteiten van DSLR.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cojon Bekijk bericht
              @RobC83,

Een 35mm of 50mm 1.4 of 1.8 is trouwens nog beter en toch goedkoper dan de Sigma 17-50 f 2.8. Wie de betere/duurder f2.8 zoomlenzen op een dx een absolute noodzaak vindt, kan, naar mijn mening, ook beter naar een ff body overstappen om in dynamisch bereik en iso/ruis nog een grote stap vooruit te maken (ook al maakt hij niet de overstap naar ff lenzen).

Het is m.a.w. allemaal niet enkel afhankelijk van wat je fotografeert, maar ook van hoe je fotografeert.

Voor een beginner die (hopelijk) een DSLR koopt om creatief foto's te nemen en daarbij de Auto stand laat voor wat het is, is het al bijvoorbeeld erg handig om een lens te hebben met vaste aperture bij het zoomen. Alleen al om die reden zou ik zo'n lens voor een gemotiveerde starter aanraden. Het kost ook geen drol ivm met wat er nog allemaal beschikbaar is, het houdt z'n waarde en je start direct met goed materiaal en de kennis dat lenzen belangrijker zijn dan camera bodies.

Als je overstapt naar FF heb je ook FF lenzen nodig... jouw comment volg ik daar even niet. Je 'kan' DX lenzen op FF gebruiken maar dat is verre van ideaal.

En je laatste comment is idd het belangrijkste, een goede foto komt niet per definitie uit het beste toestel/lens maar is afhankelijk van de fotograaf zelf die weet wat hij doet/kan met het materiaal dat hij ter beschikking heeft.

Comment

Working...
              X