Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reparatietijd bij canon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Reparatietijd bij canon

Binnnen de 6 maand na aankoop moet je enkel het defect aantonen. De verkoper moet dan bewijzen dat het defect al niet bestond bij aankoop.

Na 6 maanden ligt de bewijslast bij de koper, die moet dan bewijzen dat het defect al bestond bij aankoop.

Dat is de wettelijke garantie voor de koper jegens de verkoper. De commerciële garantie komt op de tweede plaats.

Die video is helemaal niet duidelijk ivm. je instellingen, je geïnstalleerde software, het toestel waar je mee verbonden wil worden, enz.

Wat we zien is dat de camera op uit springt maar misschien is dat wel een veiligheid of zo ...

Comment

Welke firmware staat er op je camera? Heb je reeds getracht versie 1.10 te installeren?

Een beetje off-topic, maar heb je een aansprakelijkheidsverzekering? Het lijkt me raar om pro te zijn en huwelijken te doen met slechts 1 body. Als je body faalt en je kan bepaalde beelden niet afleveren kan het koppel die schade op jou afdwingen.

Comment

Ik ben zelfstandig fotograaf, en kan me geen wereld inbeelden waarin mijn werk camera ( canon 5D3 ) defect zou gaan, dat ik hier >22 dagen moet op wachten.
        ik heb hem gekocht bij Cameranu.NL
        Jonge fotografen worden alsmaar wijzer en kopen tegenwoordig hun materiaal bij Cameranu.nl.
        De tijden veranderen blijkbaar.

Wij deden er alles aan om als Nikon gebruiker NPS lid te zijn (Canon zal ook wel iets dergelijks hebben)
        Last edited by Guest42; 12 augustus 2016, 09:03.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Jonge fotografen worden alsmaar wijzer en kopen tegenwoordig hun materiaal bij Cameranu.nl.
          De tijden veranderen blijkbaar.

Wij deden er alles aan om als Nikon gebruiker NPS lid te zijn (Canon zal ook wel iets dergelijks hebben)
          Cameranu.nl staat in de lijst officiele canon verdelers

Ontopic : Cameranu heeft een kosteloos retourlabel voor mij aangemaakt en gaan het probleem eens zelf bekijken
          "http://Kevin-V.com
          [SIZ

Comment

Bij Canon moet je in Amerika wel betalen voor CPS, ik dacht een $200 per jaar. Ik weet niet hoe het in Europa zit.
            Gold is het minimum die werkelijk handig is, Silver geeft enkel versnelde service en geen andere voordelen.
            Volgens collega's is de hulp die CPS aanbied ook zeer beperkt ten opzichte van dat van NPS. NPS leden mogen het nieuwste materiaal gratis testen voor enkele dagen en krijgen ook goedkoper onderhoud en reparatie van het materiaal. Nikon zelf zal ook sneller tussenkomen bij een serieus probleem die niet direct te linken valt aan het gebruik van de camera, maar iets dat mogelijk een technisch defect is. Zoals we in een ander topic gezien hebben met iemand die een 1DX had zal canon voor een productiefout toch de klant aanrekenen ipv de kost op zich te nemen.
            CPS heeft dan weer het voordeel dat het op iets meer events lokaal beschikbaar is. Soms ook op de kleinere sportevenementen en festivals, terwijl Nikon zich beperkt tot de grotere. (als is dit bij beide in België beperkt) Bij Nikon moet je kunnen bewijzen dat je pro bent met recente publicaties of recent werk, bij Canon moet je gewoon zeer veel geld uitgeven aan hun koopwaren om te mogen lid worden.

PS: Ik denk dat Demeyereg bedoelt dat je in het vervolg beter je materiaal aankoopt in een localere fotowinkel, daar kan je tenminste eens naartoe gaan als je een probleem hebt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LoP Bekijk bericht
              Bij Canon moet je in Amerika wel betalen voor CPS, ik dacht een $200 per jaar. Ik weet niet hoe het in Europa zit.
              Gold is het minimum die werkelijk handig is, Silver geeft enkel versnelde service en geen andere voordelen.
              Volgens collega's is de hulp die CPS aanbied ook zeer beperkt ten opzichte van dat van NPS. NPS leden mogen het nieuwste materiaal gratis testen voor enkele dagen en krijgen ook goedkoper onderhoud en reparatie van het materiaal. Nikon zelf zal ook sneller tussenkomen bij een serieus probleem die niet direct te linken valt aan het gebruik van de camera, maar iets dat mogelijk een technisch defect is. Zoals we in een ander topic gezien hebben met iemand die een 1DX had zal canon voor een productiefout toch de klant aanrekenen ipv de kost op zich te nemen.
              CPS heeft dan weer het voordeel dat het op iets meer events lokaal beschikbaar is. Soms ook op de kleinere sportevenementen en festivals, terwijl Nikon zich beperkt tot de grotere. (als is dit bij beide in België beperkt) Bij Nikon moet je kunnen bewijzen dat je pro bent met recente publicaties of recent werk, bij Canon moet je gewoon zeer veel geld uitgeven aan hun koopwaren om te mogen lid worden.

PS: Ik denk dat Demeyereg bedoelt dat je in het vervolg beter je materiaal aankoopt in een localere fotowinkel, daar kan je tenminste eens naartoe gaan als je een probleem hebt.
              Ik weet een ding LoP, toen ik simpel fotograafje in bijberoep was, en ik had een probleem, dan belde of ging ik persoonlijk naar Procirep.
              En de twee keer dat ik er geweest ben was ik twee keer op één dag geholpen, was wel NPS lid toen,
              had ik gewoon aangevraagd aan de hand van mijn geregistreerde materiaal en verkregen.
              Zou Nikon dan op dat vlak toch een stap voor zijn op Canon als ik dat hier allemaal lees?

Comment

Ik weet een ding LoP, toen ik simpel fotograafje in bijberoep was, en ik had een probleem, dan belde of ging ik persoonlijk naar Procirep.
                En de twee keer dat ik er geweest ben was ik twee keer op één dag geholpen, was wel NPS lid toen,
                had ik gewoon aangevraagd aan de hand van mijn geregistreerde materiaal en verkregen.
                Zou Nikon dan op dat vlak toch een stap voor zijn op Canon als ik dat hier allemaal lees?
                CPS bestaan nog maar sedert 2010 in Europa. NPS al van het analoge tijdperk.
                Ik heb ook nog een 5D2 gehad, maar ben nu Nikon gebruiker. Ik ben nooit CPS lid geweest omdat CPS leden me wisten te zeggen dat ze er niet zoveel aan hebben, dus directe ervaring met CPS heb ik niet. De beloftes van CPS zijn sowieso wel zeer beperkt ivm NPS.
                NPS lid ben ik nu wel en ik ben overtuigd dat ze de beste service hebben van de sector, beide op papier en in de praktijk.
                Ik heb ook nog overwogen om een Sony A7r toe te voegen, maar na enkele uren conversatie met Sony was het reeds duidelijk dat deze toestellen niet gemaakt zijn voor de professionele markt. Je hebt GEEN ondersteuning als professioneel, je hebt GEEN vervangcamera en het duurt gemiddeld iets minder dan een maand om een probleem met een A-serie camera op te lossen. Ik vroeg als ik een promotiecamera mocht lenen voor een dagje en ze hadden zelfs dat niet.
                Als professioneel zou je dus al 3 bodies moeten aankopen om veilig te zijn en aangezien die nog een stuk duurder zijn dan de equivalente Nikon, is dit dus geen economische oplossing.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LoP Bekijk bericht

NPS en CPS doen net hetzelfde hoor ;-)

In verband met TS had hij zelf contact moeten opnemen met het servicecenter, was hij sneller geholpen geweest.

Dat andere topic waar je op doelt, de service is daar ook via de winkel verlopen, als die eigenaar ook rechtstreeks contact had genomen met het servicecenter was de uitkomst mss heel anders geweest.
                  Tevens kan je beide problemen niet met elkaar vergelijken, want het ene toestel is nog ruim in garantie en het andere was al uit garantie !

grts
                  Sieg
                  Last edited by Sieg; 12 augustus 2016, 13:35.
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Working...
                  X