Re: spiegelreflex wegdoen?
Recreatief fietsen met heel goed materiaal, gewoon omdat dat je voldoening geeft (en niet om de topatleet te willen uithangen).
Foto's nemen als herinnering, om op facebook te zetten en zo snel te delen met je vrienden, kennissen, alle onbekende bezoekers, .... met een dslr (omdat je dat wil) met een smartphone (omdat dat goed uitkwam), enz.
Zonder prestatiedwang, zonder mentale druk.
Als iemand altijd goede foto's heeft kunnen nemen ... waarom zou die dan plots met een ' eenvoudiger ' camera dan scheve horizonten trekken of troebele foto's overhouden ???
En andersom geldt dat ook : als iemand altijd scheve horizonten trekt en troebele foto's met een eenvoudige camera, denk je dan dat die rechte horizonten en scherpe foto's zal hebben met een dure camera ?
Denk je dat ? Je traint om je grenzen te verleggen en om daar genoegen uit te halen. De meesten WETEN perfekt dat ze nooit de snelste zullen zijn en doen toch graag hun sport, ook als hun beste resultaten liggen tussen plaats 10 en plaats 25 in de uitslagen. Soms zijn dat harde werkers, mannen met koersinzicht die wel de juiste moment zien om in een goede ontsnapping te zitten, maar op het einde toch niet voor de eerste prijzen zullen strijden. Die nemen genoegen met een koers ' te maken '. Prof zullen die nooit worden, maar ik zie vaak echte topsport bij de nieuwelingen, de juniors, de amateurs met en zonder contract, enz ..
Langs de andere kant : ' t is niet omdat je een dslr zou wegdoen, dat je dan niet meer zou geven om goede foto's ... wel dat je je aanpast aan veranderde omstandigheden, wensen, voorkeuren, limieten, .... ieder zijn eigen zelfgekozen reden.
Erg vind ik : ik wil goede foto's hebben om portretten, wilde vogeltjes, snelle sporten, welke dslr raden jullie aan, ik ben beginner en wil geen tijd investeren in een leerproces ?
Oorspronkelijk geplaatst door anonymous
Bekijk bericht
Foto's nemen als herinnering, om op facebook te zetten en zo snel te delen met je vrienden, kennissen, alle onbekende bezoekers, .... met een dslr (omdat je dat wil) met een smartphone (omdat dat goed uitkwam), enz.
Zonder prestatiedwang, zonder mentale druk.
Als iemand altijd goede foto's heeft kunnen nemen ... waarom zou die dan plots met een ' eenvoudiger ' camera dan scheve horizonten trekken of troebele foto's overhouden ???
En andersom geldt dat ook : als iemand altijd scheve horizonten trekt en troebele foto's met een eenvoudige camera, denk je dan dat die rechte horizonten en scherpe foto's zal hebben met een dure camera ?
Bij fietsen in competitieverband, wil je de snelste zijn, en daar train je voor.
Langs de andere kant : ' t is niet omdat je een dslr zou wegdoen, dat je dan niet meer zou geven om goede foto's ... wel dat je je aanpast aan veranderde omstandigheden, wensen, voorkeuren, limieten, .... ieder zijn eigen zelfgekozen reden.
Erg vind ik : ik wil goede foto's hebben om portretten, wilde vogeltjes, snelle sporten, welke dslr raden jullie aan, ik ben beginner en wil geen tijd investeren in een leerproces ?
Comment