Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

spiegelreflex wegdoen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: spiegelreflex wegdoen?

    Of nog... Koop één goede lichtsterke prime en neem enkel die mee. Ik ben meer en meer op pad met mijn (mirrorless &#128521 toestel en één lekker lichte lens, en vind dit erg fijn fotograferen.

    Verstuurd vanaf mijn SM-T800 met Tapatalk
    Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

    Comment


    • #17
      Re: spiegelreflex wegdoen?

      T'ja, als je het doet voor die 200 gram dat je uitspaart tegen bv. een Nikon D500, met wat licht glas, dan moet je niet lang nadenken vind ik.
      En op een EVF zoeker na kan je deze ook zonder spiegel gebruiken en kan je zelfs op je
      aanraakschermpje je AF punt bepalen.
      Als ze bij Nikon nu nog het verstand hebben om een paar deftige DX prime objectieven
      te ontwikkelen a la 56mm Fuji, dan heb je alles in één, relatief licht (deels koolstof body)
      Op alle vlakken super snel als het moet, redelijk goed in de hoge iso en de beste AF ter wereld bij gebruik van de spiegel, bovendien hebben ze bij Nikon ook het beste flitssysteem dat er bestaat.
      Alleen het aanbod pro DX objectieven blijft wat achter, maar een beter allrounder vind
      je tegenwoordig niet naar mijn bescheiden mening.
      Bovendien worden bijna alle Nikon objectieven ondersteund, of dat nu een oude AI, een AF, een AF-D, een AF-s of de nieuwe generatie met E diafragma is, maakt allemaal niet uit.

      Comment


      • #18
        Re: spiegelreflex wegdoen?

        Oorspronkelijk geplaatst door Joris818 Bekijk bericht
        Als het voor je hobby is verwacht ik dat de kwaliteit van een goed mirrorless systeem voldoende kan zijn.
        Ik werk normaal met een Eos 6D en lichtsterk glas, ik heb ook een E-M10 MKII gehad met wat primes.

        De beeldkwaliteit daarvan is eigenlijk zeer goed te noemen, zeer scherp en nooit last van backfocus !
        Je hebt wat minder scherptediepte, maar ik vond het wel acceptabel.

        Voor mijn huwelijken zou ik de stap nog niet direct durven zetten, maar ik heb dan ook nog niet met de XT1 of XT2 gewerkt ;-)
        Back of frontfocus is een camera en/of lensfout die bij behoorlijk wat toestellen (zoals ts zijn huidig) gewoon bij te regelen is

        En met je omd heb je net meer scherptediepte...

        Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
        portfolio en workshops:
        https://www.bennybulke.com/

        Comment


        • #19
          Re: spiegelreflex wegdoen?

          ik ben onlangs overgestapt van de fullframe canon naar fuji xpro 2. hoeveel gewicht ik minder sleep weet ik niet maar het scheelt toch wel een pak. Het systeem is vooral compacter. Nu ben ik persoonlijk tot op heden redelijk tevreden van mijn keuze. Wat niet wil zeggen dat ik nooit geen ff sensor mis. voorlopig heb ik mijn fuji hoofdzakelijk gebruikt voor familie spul en daar is hij top voor. autofocus is meer dan snel genoeg om spelende kinderen doorheen de tuin te volgen. Het enigste wat mij nu wat stoort is het verlies aan detail op hoge iso in bepaalde situaties. Verder ik nog maar een paar buiten portret sessies en studio sessies mee gedaan, te weinig om er echt al een deftige advies rond te geven. Binnenkort cover ik een tweedaags festival, kan ik tenminste dat al vergelijken.

          Indien je kan zou ik toch een een fuji of zo huren voor je de nikon op straat zet. als je twijfelt kan je zoals andere reeds aanhalen ook een compact toestel bijkopen.
          A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

          Comment


          • #20
            Re: spiegelreflex wegdoen?

            Ik ben 2 jaar geleden in het Fuji systeem ingestapt. Ik had toen een Nikon D7000 met enkele (zware) toplenzen, en de bedoeling was om daarnaast een lichter systeem te hebben (ter vervanging van een Sony Nex systeemcamera waar ik niet zo tevreden van was).

            1 jaar later stelde ik vast dat mijn Nikon niet meer uit de kast kwam, en heb ik besloten om al mijn Nikon materiaal te verkopen. Ik heb daar tot op vandaag geen moment spijt van gehad.

            Alhoewel de Fuji X-T1 niet de kleinste systeemcamera is, scheelt het toch een heel stuk met het materiaal dat ik had, zowel in afmetingen als in gewicht. De sterkte van Fuji zit hem in de legendarische beeldkwaliteit en in de objectieven: een heel mooi aanbod van primes die stuk voor stuk juweeltjes zijn, maar ook zoomlenzen die prachtig presteren.
            De beeldkwaliteit staat minstens op het niveau van mijn vroegere D7000 met 17-55/2.8 lens, waarbij de Fuji (in mijn ogen) net iets beter de kleuren weergeeft.

            Ik ben geen actiefotograaf, dus voor mij is de snelheid van het autofocussysteem niet zo’n thema. Want daar blinkt Fuji niet zo in uit. Al zouden de nieuwe modellen X-PRO2 en X-T2 het al een heel stuk beter doen.

            Ondertussen is er nog een (goedkope) Fuji X-M1 met 27mm pancake bijgekomen, voor de momenten dat ik helemaal compact de straat op wil maar toch niet wil inboeten aan beeldkwaliteit. De X-M1 heeft dezelfde sensor en beeldverwerking als de X-T1, maar heeft geen zoeker.

            Heimwee naar een spiegelreflex heb ik in de verste verte nog niet gehad.
            Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
            Fujifilm X100V - Sony RX100M3

            Comment


            • #21
              Re: spiegelreflex wegdoen?

              Qbek, laat je kop hier niet zot maken...

              De laatste generatie systeemcamera's zijn evengoed als de DLSR's op gebied van beeldkwaliteit en algemene snelheid....
              Wil je sportfotografie of wildlife doen dan kan je inderdaad best bij een DSLR houden op de moment (af-tracking is nog steeds beter).

              Voor al de rest speelt het echt geen rol en kies gewoon een toestel dat je plezant vind...af-accuraatheid is super op een systeemcamera omdat je sowieso focust met de sensor ipv focusmodule bij DSLR

              En 200 gram verschil?
              D500+35/1.8 of Sony A6300+35/1.8 scheelt meer dan de helft... en ook in grootte....

              Comment


              • #22
                Re: spiegelreflex wegdoen?

                Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                De laatste generatie systeemcamera's zijn evengoed als de DLSR's op gebied van beeldkwaliteit en algemene snelheid....
                Wil je sportfotografie of wildlife doen dan kan je inderdaad best bij een DSLR houden op de moment (af-tracking is nog steeds beter).
                Ja, maar Dpix zijn ze nu evengoed of???????
                Ik vermoed dat je nog geen D500 in handen hebt gehad, die reeds met een lichtwaarde van -4EV tevreden is om te focussen (middelste scherpstelpunt)
                dat is zowat focussen op iets dat je amper nog ziet, en dat zonder bijkomende AF verlichting, die mannen zitten daar ook niet stil hé.

                En 200 gram verschil?
                D500+35/1.8 of Sony A6300+35/1.8 scheelt meer dan de helft... en ook in grootte....
                Hier heb je een punt, Nikon D500 weegt 760 gram zonder batterij, Sony A6300 weegt 404 gram, maar daarentegen heb je bij de Sony drie keer zoveel batterijen nodig 400 opnames tegenover 1.200 met de Nikon.
                En wil je een deftig uitgebalanceerd flitssysteem, dan ben je er bij Sony aan voor de moeite.

                Maar mijn antwoord was eigenlijk bedoeld op het vergelijk met een Fuji X-T1, waar je dan nog vanalles moet bij vijzen om dat ding deftig vast te kunnen houden, (terug meer gewicht....)
                En ook geen flitssysteem dat op wat trekt.

                Waar ik op doel, is op het feit dat TS reeds in het bezit is van Nikon gepast glas, en dat ondanks dat die vraag hier wel wekelijks voorbij komt er ook velen terug komen naar DSLR.

                Enige raad dat ik TS kan geven is "hou wat je hebt" als ik lees wat hij er mee doet.

                Ik heb twee Sony camera's gehad en ook twee Fuji toestellen, en steeds was ook de reden omwille van gewicht, maar als je alle factoren laat mee tellen
                zoals bediening en dat soort dingen, dan val ik steeds weer terug op Nikon, misschien omdat ik dat nu ongeveer bijna 40 jaar gebruik.
                Last edited by Guest42; 22 juli 2016, 09:17.

                Comment


                • #23
                  Re: spiegelreflex wegdoen?

                  Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  Ja, maar Dpix zijn ze nu evengoed of???????
                  Ik vermoed dat je nog geen D500 in handen hebt gehad, die reeds met een lichtwaarde van -4EV tevreden is om te focussen (middelste scherpstelpunt)
                  dat is zowat focussen op iets dat je amper nog ziet, en dat zonder bijkomende AF verlichting, die mannen zitten daar ook niet stil hé.
                  Evengoed in beeldkwaliteit? => zeker... er zijn systeemcamera's met betere beeldkwaliteit dan jouw super D500 hoor...

                  Panasonic bv heeft dat ook -4EV focussing... Sony zit op -2EV/-3EV

                  Op DPreview hebben ze trouwens eens een test gedaan :




                  Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  Hier heb je een punt, Nikon D500 weegt 760 gram zonder batterij, Sony A6300 weegt 404 gram, maar daarentegen heb je bij de Sony drie keer zoveel batterijen nodig 400 opnames tegenover 1.200 met de Nikon.
                  Ja, als je je fotocamera als Mitraillette gebruikt wel ja... een normale fotograaf komt met 1 of 2 batterijen meer dan ruim toe hoor...



                  Ik ben merk neutraal...dat jij een afkeer van Sony hebt weet iedereen wel ondertussen

                  Comment


                  • #24
                    Re: spiegelreflex wegdoen?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                    Ik ben merk neutraal...dat jij een afkeer van Sony hebt weet iedereen wel ondertussen
                    Valt dat dan zo op? Nu ja, ze zeggen "Een ezel stoot zich geen twee keer........" Ik wel dus.

                    En ik ben dan ook niet de enige die de D500 super vind hoor Dpix https://www.dpreview.com/reviews/nikon-d500

                    OMG! YES!!! D500 Nikon is King of INSANE LOW LIGHT AF AcquisitionIF YOU LIKE THESE VIDEOS YOU CAN MAKE A NICE DONATION OF $2 OR $5 TO PAYPAL EMAIL: kenw111@i...


                    Dat U Sony super vind is natuurlijk ook je volle recht.
                    Last edited by Guest42; 22 juli 2016, 12:20.

                    Comment


                    • #25
                      Re: spiegelreflex wegdoen?

                      Mijn eigen bescheiden mening is dat dat merkengelul meestal weinig aanbrengt. Ik had vroeger Canon spiegelreflex materiaal (nu ja, het ligt nog steeds in de kast &#128521. Voor mijn kunnen was dit top. Nu ben ik al even overgeschakeld naar Fuji, en het bevalt me zelfs beter. Maar om nu te zeggen dat canon, nikon, Sony,... Bagger zijn? Volgens mijn alweer bescheiden mening zijn alle grote courante (en zelfs enkele kleinere) merken en systemen beter dan 98% vd fotografen hier (incl mezelf ). Dus koop gewoon waar je je goed bij voelt, en geniet ervan!

                      Verstuurd vanaf mijn SM-T800 met Tapatalk
                      Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

                      Comment


                      • #26
                        Re: spiegelreflex wegdoen?

                        Comment


                        • #27
                          Re: spiegelreflex wegdoen?

                          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          Valt dat dan zo op? Nu ja, ze zeggen "Een ezel stoot zich geen twee keer........" Ik wel dus.

                          En ik ben dan ook niet de enige die de D500 super vind hoor Dpix https://www.dpreview.com/reviews/nikon-d500

                          OMG! YES!!! D500 Nikon is King of INSANE LOW LIGHT AF AcquisitionIF YOU LIKE THESE VIDEOS YOU CAN MAKE A NICE DONATION OF $2 OR $5 TO PAYPAL EMAIL: kenw111@i...


                          Dat U Sony super vind is natuurlijk ook je volle recht.
                          Simpele geest ....waar zeg ik dat de Nikon D500 niet super is?

                          Met deze reply geef je duidelijk aan hoe een fanboy je bent

                          Comment


                          • #28
                            Re: spiegelreflex wegdoen?

                            Hela "simpele geest" tegen mij, wat ben je weer lief.

                            waar zeg ik dat de Nikon D500 niet super is?
                            En waar zeg ik dat jij dat zegt? met die ezel en die steen bedoel ik de aankoop van mijn twee Sony's met name een R1 die geen ... waard was
                            en een NEX7 met 24mm Zeiss glas.

                            Dat ik een fanboy ben, dat wil ik geweten hebben, vooral de gold edities ben ik fan van.



                            Last edited by Guest42; 22 juli 2016, 15:07.

                            Comment


                            • #29
                              Re: spiegelreflex wegdoen?

                              Super verslag Nico.

                              Comment


                              • #30
                                Re: spiegelreflex wegdoen?

                                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht


                                Proficiat zeker....

                                Het Walhalla van Nikon... bij u thuis??

                                Wist je trouwens dat je die oude lenzen perfect op een Sony systeemcamera kan gebruiken? LOL

                                Comment

                                Working...
                                X