Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Budget € 1.500

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Budget € 1.500

    Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen78 Bekijk bericht
    Panasonic heeft ook een alternatief zag ik toen straks, de GX80. Deze met een 14-140 dekt misschien ook de hele lading. Maar hier zijn de foto's dan meer minder door een kleinere sensor, en minder mp. Zo hebben ze mij bij Olympus de OM-D 10-II aanbevolen met een 14-150 lens.
    Als je van een compact komt dan is die GX80 al een heel grote verbetering . Dat is geen slechte combinatie, voor 1000€ geloof ik bij cameranu.nl.

    De Sony A6300 met kitlenzen komt je op 1500€ en je krijgt daar een betere sportcamera voor en de beeldkwaliteit weer net wat beter, scherpte/hoge ISO/meer detail...
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #17
      Budget € 1.500

      Met de a6000 is ook niks mis [emoji6]

      Olympus, Panasonic, sony, nikon, Canon, ...ze hebben allen hun voor en nadelen. Ga is naar een winkel en neem deze body's eens vast voor je beslist.

      Comment


      • #18
        Re: Budget € 1.500

        Ik heb zelf 25 jaar met dslr's gewerkt, met zware en minder zware lenzen. Alles went inderdaad, maar het went sneller om met een lichtere, compactere set op stap te gaan dan van een lichte naar een zware over te stappen.

        Wat ik je zou aanraden, om het even wat je keuze wordt, is om te beginnen met een body met kitlens (of twee). In kit kosten die bijzonder weinig.
        (En zoals al vermeld: de A6000 is op zich al een uitstekende camera. Ik ga zelf de A6300 laten voor wat het is, net omdat ik vandaag met de 6000 helemaal niets mis.)

        Als je daarna verder wil uitbreiden richting het betere, duurdere lensgamma, probeer die dan tweedehands te vinden. Dat is althans wat ik zelf doe.
        Het grote voordeel hiervan is dat je (het grootste deel van) je geld terugkrijgt als je ze later weer verkoopt. Echt goede lenzen hebben gemiddeld genomen een vrij stabiele tweedehandswaarde. E-mount 10-18/4, 16-70/4, 70-200/4 of 18-200 (originele versie) zijn daar goede voorbeelden van.
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

        Comment


        • #19
          Re: Budget € 1.500

          Gisteren ben ik na het werk even in een fotowinkel binnen gelopen hier in de stad.
          Hier heb ik alle toestellen eens vast gehad.

          De Olympus EM-10-II voelde naar mijn gevoel niet heel solide aan. Die heb ik dan ook snel laten staan.

          De Sony A6300 was solider, maar met de 16-50 lens kwam deze dadelijk al op € 1.389, als ik dan zou gaan voor de betere Zeiss lens, zou ik al dadelijk over de € 2.000 uitkomen, toch te hoog voor mijn budget. Bij konijnenberg is 'n kit te koop: A6300 + 18-55 + 55-210, dan zou ik op € 1.549 komen. Ofwel de A6300 + 18-105mm F4 G, maar dan kom ik ook al dadelijk op € 1.739.

          De Canon 80D voelde uiteraard heel solide aan, maar natuurlijk ook 'n pak zwaarder, deze hebben ze mij aangeboden voor € 1.449 met de nieuwe 18-135 nano lens.

          Panasonic GX80 hadden ze niet liggen, dus daar kan ik me ook niet over uitspreken.

          Hoe meer je te weten komt, hoe erger de keuze maken is..

          Comment


          • #20
            Re: Budget € 1.500

            Je hoeft niet perse de laatste nieuwe a6300 te kopen, de a6000 zal je zeker ook niet teleurstellen. Ze hebben heeeel lang gewacht met officiële reviews van de sony 18-105mm, omdat ze de 16-70 wilde opdringen aan de consument. Echter blijkt nu de 18-105 zeker niet te moeten onderdoen integendeel. Ik kan dat uit ervaring bevestigen, toplens. De kit 16-50 en 55-210 is ook zeker niet slecht.

            Comment


            • #21
              Re: Budget € 1.500

              Ik heb overlaatst de panasonic G7 in mijn handen gehad en was aangenaam verrast (goede ergonomie en niet te groot/zwaar)! Deze zou ik zeker eens bekijken.
              Deze krijgt ook overwegend goede kritieken, zeker prijs/kwaliteit. Zo heb je trouwens nog wat budget over om aan een lens/lenzen te besteden ;-)
              Voordeel van micro 4/3 is zeker de draagbaarheid (omvang en zeker gewicht), nadeel is dat ze een kleinere sensor bevatten dan APS-C en dus altijd zullen moeten inleveren op pure beeldkwaliteit (en DOF als dit je ding is). Maar of dit voor veel mensen werkelijk het belangrijkste is durf ik sterk in twijfel te trekken.
              Nu ja, het is waar iemand zijn prioriteit legt natuurlijk. Maar wat velen zullen bevestigen is dat investeren in goed glas belangrijker is dan dé beste body te hebben met een kitlens.
              Olympus OM-D EM-5 + wat glas

              Comment


              • #22
                Re: Budget € 1.500

                Oorspronkelijk geplaatst door Bobb Bekijk bericht
                Je hoeft niet perse de laatste nieuwe a6300 te kopen, de a6000 zal je zeker ook niet teleurstellen. Ze hebben heeeel lang gewacht met officiële reviews van de sony 18-105mm, omdat ze de 16-70 wilde opdringen aan de consument. Echter blijkt nu de 18-105 zeker niet te moeten onderdoen integendeel. Ik kan dat uit ervaring bevestigen, toplens.

                De 18-105 is een stuk groter en met PZ motor. Persoonlijk verkies ik de 16-70.
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                Comment


                • #23
                  Re: Budget € 1.500

                  Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen78 Bekijk bericht
                  De Sony A6300 was solider, maar met de 16-50 lens kwam deze dadelijk al op € 1.389, als ik dan zou gaan voor de betere Zeiss lens, zou ik al dadelijk over de € 2.000 uitkomen, toch te hoog voor mijn budget. Bij konijnenberg is 'n kit te koop: A6300 + 18-55 + 55-210, dan zou ik op € 1.549 komen. Ofwel de A6300 + 18-105mm F4 G, maar dan kom ik ook al dadelijk op € 1.739.
                  A6000 dubbele kit heb je voor minder dan 850 denk ik, of met de CZ16-70 voor 1400 of zo...
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                  Comment


                  • #24
                    Re: Budget € 1.500

                    18-105 is idd geen compacte lens, de 16-50 met 50-210 is dan een betere (prijs/kwaliteit) optie of de zeiss 16-70 als je de prijs ervoorover hebt.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Budget € 1.500

                      De A6000 is inderdaad ook nog de moeite. Heeft geen 4K en niet de 8fps 'live view mode' maar voor de rest nog prima.

                      Hier voor een prikje.
                      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                      Mijn bird foto's en urbex foto's

                      Comment


                      • #26
                        Re: Budget € 1.500

                        Beste Jurgen,

                        Met de helft van je budget koop je bvb een Fujifilm X-70 met vast lensje.
                        De andere helft spendeer je aan fotoboeken van goeie (beroemde) fotografen, ga je naar veel fototentoonstellingen (Charleroi, Antwerpen, Brussel, Gent) en ga je naar de foto academie in je buurt. (kan je een lijst fotoboeken bezorgen indien je wil)
                        Gegarandeerd ga je daar heel veel plezier overhouden.

                        Bovendien ga je je horizon openen en beseffen dat een zoom helemaal niet hoeft, dat een supersnelle AF helemaal niet nodig is, enz, enz.
                        En ga je je realiseren dat goeie fotografie met eender welk toestel mogelijk is, afhankelijk van jouw creativiteit en visie.

                        De betere foto's maak jij, niet je toestel.

                        mvrgr
                        Fred
                        https://efbeo.wordpress.com

                        Comment


                        • #27
                          Re: Budget € 1.500

                          Oorspronkelijk geplaatst door efbeo Bekijk bericht
                          De betere foto's maak jij, niet je toestel.
                          Met die one-liner heeft iedereen genoeg aan de camera van smartphone...

                          Ik heb inderdaad soms genoeg aan een prime, maar soms ook helemaal niet, afhankelijk van wat ik wil bereiken.
                          Dat geldt voor de meesten van ons denk ik.
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                          Comment

                          Working...
                          X