Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

top app of instap full frame?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: top app of instap full frame?

    Als ik mijn Tokina 11-16 op mijn D7000 (APC) zet heb ik alle breedhoek die ik wil.

    De reden dat ik een D7000 heb i.p.v. een D5xxx is omwille van de rechtstreekse beschikbaarheid van instellingen via knopjes i.p.v. via het menu. Op dat vlak is deze identiek aan FF modellen.

    Verschil in beeldkwaliteit t.o.v. mijn D600 (FF) merk ik enkel in opnames die zeer groot contrast hebben of 's nachts gemaakt zijn. Als ik niet van plan ben om specifiek nachtopnames te maken dan neem ik voor een wandeling mijn D7000 mee met 11-16 en 16-85 (gebeurlijk, i.f.v. volume en tijd ook de 70-300 en 50 prime).
    Ik voel mij beter met de 16-85 op APC dan op FF. Een vergelijkbare 24-120 is me te duur en te zwaar.
    Last edited by cojon; 18 juli 2016, 08:16.
    D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

    Comment


    • #17
      Re: top app of instap full frame?

      Bedankt voor jullie info.
      Het merk Canon was enkel aangehaald om een vergelijk te tonen tussen 2 toestellen. Het had net Nikon kunnen zijn met D7200 & D610.
      Ik zal toch voor de crop gaan. Misschien zelfs in een mirrorles. Ik denk dan aan Fuji X-t2.

      Comment


      • #18
        Re: top app of instap full frame?

        als je nog helemaal niets hebt zou ik eens naar een grote winkel gaan en de verschillende toestellen eens vasthouden, mee spelen en de menustructuur proberen te doorgronden.
        Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
        Our English website: www.kaichitravel.com
        Breng eens een bezoekje aan Siberie!

        Comment


        • #19
          Re: top app of instap full frame?

          Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
          Laat het heel duidelijk zijn. Canon en Nikon domineren dit marktsegment en dat heeft zo zijn redenen.

          Het kiezen van 1 van deze merken moet je zeer doelbewust doen en alles meenemen in de overweging want je zit er aan vast voor een zeer lange tijd.
          Als het dan toch weer gaat over wij tegenover de anderen , inderdaad. De twee dslr-groten domineren nog steeds dit stukje markt en zullen dit mogelijk altijd blijven doen, met je tweede zin als een van de redenen.

          Wie van nul start heeft daar echter weinig boodschap aan en kijkt gewoonlijk naar het hele aanbod in de cameramarkt, zoals TS nu naast dslr ook mirrorless overweegt en anderen 1" bridge or compact overwegen. Geen van deze is een mindere oplossing. Alles hangt van persoonlijke voorkeuren en behoeften af.
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • #20
            Re: top app of instap full frame?

            Oorspronkelijk geplaatst door jvdk Bekijk bericht
            als je nog helemaal niets hebt zou ik eens naar een grote winkel gaan en de verschillende toestellen eens vasthouden, mee spelen en de menustructuur proberen te doorgronden.
            Het heeft wat mij betreft weinig zin in een winkel op een paar minuten een menustructuur te proberen doorgronden waarvoor de gemiddelde gebruiker een aantal weken nodig heeft om deze vlot in de vingers te krijgen. Een gevoel krijgen of een camera je ligt qua grootte, gewicht, aantal knoppen of wieltjes (teveel of te weinig ?), gebruiksgemak (plaatsing van knoppen en wieltjes, grootte van de grip edm.), dat kan allemaal wel in de winkel.

            Kies dan meteen een goede winkel waar je ook nog wat uitleg krijgt, en koop hem daar zou ik zeggen. Dan heb je meteen ook nog service na de aankoop.
            Wie voor internetaankoop kiest, die moet niet vooraf de winkelier zijn tijd gaan laten verspillen vind ik.
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment


            • #21
              Re: top app of instap full frame?

              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
              OK het was misschien niet je bedoeling maar het valt me regelmatig op dat er toch steeds maar een ander merk wordt aangeprezen.
              TS vraagt hier info tussen 6D en 7DII en dan wordt er toch een aanbeveling gedaan voor een Nikon D7200 of een Nikon Ff toestel.
              Ik heb dat eigenlijk nooit begrepen dat mensen zo achter hun merk staan, voor mij zijn alle merken gelijk, zeker de dag van vandaag.
              En inderdaad Canon heeft ook wel redelijk wat Ff toestellen maar die liggen in hogere prijsklassen, voorlopig ...



              Dat verschil gaat niemand zien hoor, of een opname nu gemaakt is met Canon of Nikon, maakt niks uit
              En wat is "betere sensors", tegenwoordig ligt alles zo kort bij elkaar dat het niet meer uitmaakt, het gaat echt om minuscule verschillen.
              Heb je die testen al eens bekeken hoe ze die sensors testen, dat gebeurt nooit of te nimmer in de praktijk !
              Ik ken verschillende mensen die vroeger gewerkt hebben met Nikon en nu zijn overgeschakeld naar Canon, en die zeggen inderdaad dat Canon een ietsje meer ruis heeft.
              Maar ze zeggen er onmiddellijk bij dat de Canon toestellen meer detail geven, dus m.a.w. dat Nikon de ruis softwarematig meer onderdrukt.
              Ik ken ook mensen die vroeger met Canon gewerkt hebben en zijn overgestapt naar Nikon, die zijn ook heel tevreden (behalve dan over het menu)
              En eerlijk gezegd als ik hun opnames bekijk zie ik geen verschil tussen wat ze vroeger gebruikten en welk merk ze nu gebruiken.

              Wat betreft die testjes allemaal op het internet, zeg nu eerlijk daar kan je toch ook niet van op aan hé
              Bij de ene staat de Canon 1DxIi voor de Nikon D5 gerangschikt en bij een andere test staat de Nikon dan weer een stapje hoger.
              Ik heb het hier al xx aantal keer geschreven, allen de praktijkervaring is van tel

              Het gras lijkt altijd véél groener aan de overkant ;-)

              grts
              Sieg

              Owja En wat mezelf betreft, ik werk met verschillende merken door elkaar en ben van alles tevreden
              Ja Sieg, en ik ben een Canon man ... maar wat juist is mag gezegd worden : NIKON heeft gewoonweg MEER keuze in FF toestellen.

              Als er mensen doorsturen naar een D5000 of 3000 reeks dan zal ik ook wel de nadelen inbrengen die steevast gepaard gaan met die reeksen (maar niet voor iedereen een punt zijn).

              De Nikon D7200 ... daar kan ik weinig negatiefs over zeggen .... tja, geen klapscherm, belabberde video (in vergelijk met Canon), enz.

              En die D7200 is nog altijd een stuk beter dan de 80D, 70D, 7D en 7DII als het puur om beeldkwaliteit gaat, daar is geen ontkennen aan.

              En die D500 .... tja, als je daar iets van Canon moet tegenover zetten ... ??? Maar uiteraard gaf ik daar weinig aandacht aan want boven ts zijn budget.

              En Sieg, ik kan tussen de regels lezen ... :

              Bedankt voor jullie info.
              Het merk Canon was enkel aangehaald om een vergelijk te tonen tussen 2 toestellen. Het had net Nikon kunnen zijn met D7200 & D610.
              Ik zal toch voor de crop gaan. Misschien zelfs in een mirrorles. Ik denk dan aan Fuji X-t2.
              Last edited by Empe; 18 juli 2016, 17:41.

              Comment


              • #22
                Re: top app of instap full frame?

                Je moet sowieso altijd gelijk hebben Empe, er zijn hier al velen die dat over jouw gezegd hebben
                Dus bij deze .... je hebt gelijk !

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #23
                  Re: top app of instap full frame?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
                  En die D500 .... tja, als je daar iets van Canon moet tegenover zetten ... ???
                  Toen de 7D MKII pas uit kwam had Nikon ook geen vergelijkbare camera, nu is de D500 de nieuwste, de opvolger van de 7D MKII zal misschien ook weer een trapje hoger staan dan de D500 op dit ogenblik, tot er weer een opvolger komt voor de D500....

                  Maar dat wil daarom nog niet zeggen dat de 7D MKII plots een heel slechte camera geworden is.
                  Er zullen er ook zijn die nu een D500 kopen, en denken dat ze daarmee plotseling alleen maar fantastische foto's zullen maken, maar zo simpel is het niet.
                  Er zijn verschillen, maar als je met de ene camera geen mooie foto's kan maken, dan zal dat met een andere ook niet lukken.
                  De belangrijkste factor is nog altijd de persoon die op het knopje drukt.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #24
                    Re: top app of instap full frame?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                    Toen de 7D MKII pas uit kwam had Nikon ook geen vergelijkbare camera, nu is de D500 de nieuwste, de opvolger van de 7D MKII zal misschien ook weer een trapje hoger staan dan de D500 op dit ogenblik, tot er weer een opvolger komt voor de D500....

                    Maar dat wil daarom nog niet zeggen dat de 7D MKII plots een heel slechte camera geworden is.
                    Er zullen er ook zijn die nu een D500 kopen, en denken dat ze daarmee plotseling alleen maar fantastische foto's zullen maken, maar zo simpel is het niet.
                    Er zijn verschillen, maar als je met de ene camera geen mooie foto's kan maken, dan zal dat met een andere ook niet lukken.
                    De belangrijkste factor is nog altijd de persoon die op het knopje drukt.
                    Uiteraard.

                    Maar ik zeg toch niet dat de 7DII een slechte camera zou zijn ? Alleen dat het puur qua beeldkwaliteit geen giant leap forward is vergeleken met een D7200. Natuurlijk heeft de 7DII zijn eigen specifieke dingen die hem interessanter kunnen maken qua gebruik.

                    Dat het altijd nieuwer, beter, witter is .... dat is marketing gedreven en dankzij de snelle evolutie qua produktiemogelijkheden ook mogelijk, maar ik zie het eerder zo'n beetje als DASH was of Dreft afwas reclame ... witter dan wit (dat zeiden ze 30 jaar geleden ook al) en het gaat veel langer mee (zeiden ze ook al in de jaren stillekens) of Pampers .... goed genoeg voor de juiste toepassing zal voor velen al meer dan goed zijn.

                    Net zoals je schreef : als goede foto's niet lukken met de ene camera (of lens) dan zal het ook niet lukken met een duurdere camera (of lens).

                    Maar als je goed bent, dan kan je met een betere camera of betere lens vlugger kunnen werken of meer treffers overhouden (wat eigenlijk ook snelheidswinst is). Maar daarvoor moet je eerst goed genoeg worden of gewoon heel talentvol zijn.

                    Soit, dat is een mening en geen feitelijke vaststelling.

                    Wel een feit : Nikon heeft meer FF in de aanbieding staan.

                    Comment


                    • #25
                      Re: top app of instap full frame?

                      Nee hoor Sieg, 't is niet omdat ik gelijk heb dat je mij gelijk moet geven. Soms kan je gelijk hebben en toch ongelijk krijgen (rechtspraak bv.) dat kan voor het individu heel teleurstellend zijn maar is echt niet het einde van de wereld of het falen van het systeem.

                      Je moet het ook niet altijd zo persoonlijk opvatten, wat ik schrijf is niet enkel aan 1 persoon gericht maar kan bruikbaar zijn voor die velen die hier gewoon informatie komen zoeken (omdat BD zo goed ligt in de zoekmachines ... vandaar dat men hier soms komt met vragen over accumulatiekachels bijvoorbeeld).

                      Maar Canon is dit en Nikon is dat ... dat is aan mij niet besteed.

                      Er is Canon EN er is Nikon (en nog een hoop ander goed spul) en met beide kan je prima werken. Als iemand dan duidelijk een bepaald budget over heeft om te starten, dan kan die toch best alle groene weiden even besnuffelen en dan voor zichzelf een beslissing nemen ?

                      Komt nog bij dat ik niemand zomaar zou doorverwijzen naar een DSLR als blijkt dat men meer hoop stelt op de toestellen dan op eigen kunnen of leercurve om goede foto's te maken.
                      Last edited by Empe; 18 juli 2016, 19:36.

                      Comment

                      Working...
                      X