Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tips voor nieuwe camera (compact/systeemcamera?)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Tips voor nieuwe camera (compact/systeemcamera?)

    Ik heb de lx100 op dpreview effe vergeleken met de G7X en moet zeggen dat die maar zwak presteert voor een m4/3 sensor. De G7X doet het op alle vlakken beter, scherpte/detail/ruis ... ondanks een kleinere 1" sensor. De kleuren zijn ook heel raar bij de Panasonic.

    Je hebt ook nog de G3X en de RX10III die beide tot 600mm gaan.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #17
      Re: Tips voor nieuwe camera (compact/systeemcamera?)

      Ik heb ook net heel wat negatieve reviews gelezen over de LX100, ontmoedigend zo een zoektocht...Kwam dan uit op de Leica Lux 109, maar die ligt boven mijn budget.

      Comment


      • #18
        Re: Tips voor nieuwe camera (compact/systeemcamera?)

        Ik heb eigenlijk de indruk dat je niet goed weet wat je wilt....Moet het compact zijn? Of mag het groter zijn. @alex 606 Sony RX10 MIII valt af zie budget 1000 euro
        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

        Comment


        • #19
          Re: Tips voor nieuwe camera (compact/systeemcamera?)

          De andere RX10-versies zijn natuurlijk goede alternatieven.
          Beeldkwaliteit is quasi identiek...

          Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • #20
            Re: Tips voor nieuwe camera (compact/systeemcamera?)

            Oorspronkelijk geplaatst door Marieke28 Bekijk bericht
            -Heb de laatste jaren ook opgemerkt dat ik een luie fotograaf ben Switch vaak over naar automatisch omdat het mij in alle drukte niet goed lukt om alles goed af te stellen.
            Ik stel[ nooit wat af aan mijn camera en die staat altijd op A en auto iso, verder gebruik ik alleen maar AF-on en afdrukken, maar natuurlijk zijn er uitzonderingen en ook een kleinere camera is net zo complex of incomplex als een DSLR. Eigenlijhk vind ik mijn Nikon DSLRs minder complex als een MFT-camera of de Sony compact die ik heb/had.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #21
              Re: Tips voor nieuwe camera (compact/systeemcamera?)

              Andere nog niet genoemde opties zijn de Fuji X-T10 of de X-E2S. Zeker de laatste is erg compact, en de lensjes zijn dat meestal ook. Wat er uitkomt aan kwaliteit is ook super (daarin zijn beide identiek). Of met vast brandpunt, de X70 (al gezegd) of de X-100T (al is deze wel iets duurder dan je budget).
              Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

              Comment


              • #22
                Re: Tips voor nieuwe camera (compact/systeemcamera?)

                Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Eigenlijhk vind ik mijn Nikon DSLRs minder complex als een MFT-camera of de Sony compact die ik heb/had.
                .

                Is ook logisch. Dat had ik met de a900 ook, en nu met de A6000 en A7-II net zo goed.
                Hoe beter de output van een toestel, hoe minder snel je tegen de limieten aanloopt en hoe langer je met bv. met de standaard A, auto ISO, standaard lichtmeting edm kan werken. Hoe kleiner de sensor, hoe beperkter (gewoonlijk) de zone waarin een toestel het automatisch goed gaat doen en hoe sneller je dus manueel moet gaan ingrijpen om de grenzen van het technisch mogelijk van dat toestel te benutten. Met een HX60V moet ik sneller manueel aanpassen dan met een RX100-II, en met een RX100-II ook weer veel sneller dan met een A6000. De A7-II is volautomatisch (A-stand, auto ISO) bijna altijd OK. Eventueel even DRO-setting bijstellen, of witbalans, of focusmethode...
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                Comment


                • #23
                  Re: Tips voor nieuwe camera (compact/systeemcamera?)

                  Als ik nog eens door mijn familiefoto's loop dan valt mij telkens op dat de plaatjes gemaakt met de Fuji X100 en vooral met de X100S (ik had beiden) eruit springen.
                  Ik fotografeerde tot nu toe met DSLR Canon 300D en daarna 450D, met een Panasonic en een Olympus systeemcamera, en sinds dan met Fuji X100, X100S, X-E2S en nu X-T1. Terug naar APSC dus.
                  Ben trouwens van plan om opnieuw een X100T aan te schaffen naast de X-T1. Een kleiner toestel om altijd bij te hebben met een oogzoeker. Als ik niet absoluut een oogzoeker zou wensen zou de X70 mijn favoriet zijn.
                  Zet alles op A (automaat) en invulflits actief en je maakt keer op keer perfect belichte foto's met mooie onscherpe achtergronden. En wil je de instellingen wijzigen dan kan je dat zonder in de menu's te moeten duiken.
                  X100S vind je tweedehands voor ongeveer 650 Euro. X100T zal rond de 800 Euro draaien. De laatste is nieuw een beetje boven jouw budget.

                  Echt het overwegen waard als je je tevreden kan stellen met een in Fullframe 35 mm lens en als je bereid bent om met je voeten te zoomen. Was dat niet de lens waar Cartier Bresson zijn hele beroemde oeuvre mee schoot? Toch zijn er ook minpuntjes, de perfectie is nog niet van deze wereld: geen stabilisatie (volgens velen niet nodig met deze lens) en minder of niet geschikt om sport (snelle bewegende objecten) mee te fotograferen.

                  Alweer stof om aan je overwegingen toe te voegen ! ! !
                  Straatfotograaf in Antwerpen

                  Comment

                  Working...
                  X