Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Leica 60 "SLIK"

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Leica 60 "SLIK"

    Oorspronkelijk geplaatst door ASA 400 Bekijk bericht
    Boven de Aldi, op de 2de verdieping van de Albert Building - Coveliersstraat 15 Berchem - Antwerpen worden door Cmosis o.a. de Leica sensor ontworpen,.. het uittesten van de prototypes gebeurt in Berchem en de productie bij STMicroelectronics - Grenoble.
    Ik ben er met een openbedrijvendag eens geweest. Zeker de moeite om eens te zien wat er allemaal bij komt kijken.
    En na afloop kreeg je een CMOSje mee naar huis (wel een defect cmosje)

    Comment


    • #17
      Re: Leica 60 "SLIK"

      Je vergeet nog de grootste en belangrijkste Geert, Barco in Kortrijk.
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #18
        Re: Leica 60 "SLIK"

        Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
        Je vergeet nog de grootste en belangrijkste Geert, Barco in Kortrijk.
        Of wat er ook nog van over schiet Luc, afdeling militaire schermen, voor tanks en vliegtuigen
        is blijkbaar ook reeds verkocht, was nogthans hun stokpaardje.

        Comment


        • #19
          Re: Leica 60 "SLIK"

          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Of wat er ook nog van over schiet Luc, afdeling militaire schermen, voor tanks en vliegtuigen
          is blijkbaar ook reeds verkocht, was nogthans hun stokpaardje.
          Hebben we nog voor gewerkt maar lijkt inderdaad wel hun topjaren voorbij.
          Ik denk dat ze vooral nog gekend zijn voor led-reclameborden (ik heb er rondom verschillende voetbalvelden toch al van hen zien staan).

          Comment


          • #20
            Re: Leica 60 "SLIK"

            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            Denk je dan dat Leica de electronica in hun camera,s zelf maakt Spanic?
            Leica (Leitz) is een optiek fabriek die ook prachtige masieve boddy's maakt
            en heeft zeer nauwe banden met Matsu****a (Panasonic) die voor hun de electronica maakt.
            LOEWE zit of zat ook in die groep en maaktte zelfs electronica voor BMW.

            Comment


            • #21
              Re: Leica 60 "SLIK"

              Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
              LOEWE zit of zat ook in die groep en maaktte zelfs electronica voor BMW.
              Zelf heb ik een half leven in een componenten fabriek van Philips gewerkt François, weet dat Sony een grotere klant was dan Philips zelf.

              Om maar eens een paar cijfers te geven toen ze nog oude beeldbuis tv's maakten, in Brugge werden er in de topjaren per dag 4.000 gemaakt, en in Dreux (Frankrijk) 8.000 stuks per dag,
              dat waren ongeveer voor 450 verschillende merken bv. een B&O tv had hetzelfde binnenwerk als een Philips Matchline maar was wel bijna twee keer zo duur in de winkel.
              Dan waren er nog een hele resem merken voor bv. ziekenhuizen of hotels of ook op vraag van bepaalde winkelketens, zo kon je dezelfde tv hebben voor de helft van de prijs van een Philips,
              allemaal commerce......
              Bij camera's zal dat bij sommige ook wel min of meer zoiets zijn, ander kastje maar met bepaalde onderdelen allemaal uit dezelfde fabriek.

              Comment


              • #22
                Re: Leica 60 "SLIK"

                Je moet een onderscheid maken tussen een verzamelobject zoals bij kunst, en een fototoestel om foto's mee te nemen.

                Een limited edition collector's item, zoals dit er wellicht een is, kost altijd meer. En dat ga je niet gebruiken om nonchalant op straat snapshots mee te schieten.

                Het is net zoals je een duur schilderij aankoopt, dat wellicht méér kost, dat is ook enkel om in een verzameling te hebben of op te hangen. En daar kan je zelfs géén foto's mee nemen.
                Aan een fototoestel héb je tenminste nog iets.

                Nu goed, niet voor mijn portemonnee weggelegd.

                Los hiervan, er loopt momenteel en tentoonstelling in Gent die ik deze zomer eens ga bekijken:
                100 jaar Leica, met meer dan 300 foto’s mee doorheen de rijke geschiedenis van 100 jaar Leica fotografie. Een must voor wie houdt van vintage prints en klinkende namen als Robert Capa, Henri Cartier-Bresson, Lee Freelander, Alexander Rodchenko, enz. (je leest de tekst wel hieronder):

                Comment


                • #23
                  Re: Leica 60 "SLIK"

                  Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                  Het is net zoals je een duur schilderij aankoopt, dat wellicht méér kost, dat is ook enkel om in een verzameling te hebben of op te hangen. En daar kan je zelfs géén foto's mee nemen.
                  Aan een fototoestel héb je tenminste nog iets.
                  Er zijn er ook die constant naar hun fototoestel kijken ipv ermee te fotograferen. Dan kijk ik liever naar een schilderij.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Leica 60 "SLIK"

                    Oorspronkelijk geplaatst door maniac Bekijk bericht
                    Er zijn er ook die constant naar hun fototoestel kijken ipv ermee te fotograferen. Dan kijk ik liever naar een schilderij.
                    Ik kijk dan liever naar een foto, dan naar een schilderij. En daar heb je dan een toestel voor nodig om het te maken

                    Comment


                    • #25
                      Re: Leica 60 "SLIK"

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jensdh Bekijk bericht
                      Het is toch al lang geweten dat je grotendeels voor de rode bol/merknaam betaald.
                      Geen idee, deze heeft bijvoorbeeld geen rode bol, om neutraler over te komen:


                      Die uitvoering zou ook mijn voorkeur genieten in het zwart. De zilvere versies vind ik niet zo mooi.

                      Op mijn Nikon heb ik ook de merknaam met alcoholstift zwart gemaakt, zodat het niet opvalt dat ik in het Nikon clubje zit.
                      (je kent ongetwijfeld de eindeloze discussies 'nee canon is beter, nee nikon is beter, nee canon is...' ook hier op het forum vroeger)
                      Merk doet er voor mij op zich niet toe, als het toestel maar naar mijn zin functioneert.
                      Wat wel zo is, is dat Leica super goeie lenzen maakte, althans vroeger. En ik kan me niet inbeelden dat ze nu bij hun digitale toestellen op vlak van lenzen plots mindere kwaliteit zouden leveren, ze willen hun imago nog steeds behouden.
                      Nuja, de foto wordt uiteindelijk door de fotograaf gemaakt, niet enkel door het toestel.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jensdh Bekijk bericht
                      Dit zijn toestellen voor verzamelaars, mensen met geld of gewoon voor mensen die niet weten wat doen met hun overtollige bankbiljetten
                      Je kan dat zo voor vanalles zeggen natuurlijk. Er zijn mensen die voor andere producten ook 3x meer uitgeven.

                      Stel, je hebt een budget ter beschikking van 30 000 euro.
                      Persoon A koopt er een wagen mee van het merk X, ter waarde van 30 000 euro, en er blijft niets meer over.
                      Persoon B koopt er een wagen mee van het merk Y, ter waarde van 10 000 euro, koopt die Leica van 15 000 euro, en heeft nog 5 000 euro over om een mooie reis te maken.

                      Hangt er gewoon persoonsgebonden van af waaraan je je geld besteed denk ik.
                      Terwijl beide personen misschien hun wagen voor hetzelfde doel gaan gebruiken: louter transport, voor evenveel km, heeft de ene plots wél geld voor een duur fototoestel, of een dure reis te maken. Is die dan rijker? Neen, hij heeft hetzelfde budget.

                      Je kan dus evenzeer stellen: 'waarom moet persoon A persé met een dure wagen rijden? Omdat hij geen weet blijft met zijn overtollige bankbiljetten?'
                      En wellicht zijn het dié mensen die dan zeiken over woekerprijzen bij bvb fototoestellen. Kan je evenzeer stellen over autoprijzen, of het loon van een voetballer. Enfin, alles is relatief. Iedereen besteed zijn geld waaraan hij wil natuurlijk.
                      Last edited by anonymous; 12 juli 2016, 20:41.

                      Comment

                      Working...
                      X