Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dslr vragen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    maar ik heb al een s1 IS, ik ga geen 2de prosumer en dan nog eens een dslr kopen

    foto als spiegel of als venster?

    Comment


    • #17
      Re: Dslr vragen

      mss nog een laatste vraagje:

      zijn hier mensen die relatief dicht tegen vilvoorde wonen en hun dslr (onder hun toezicht) even in mijnhanden willen stoppen
      foto als spiegel of als venster?

      Comment


      • #18
        Re: Dslr vragen

        1. Je kan van elke dslr de kitlens erbij kopen. Met een goede kitlens kun je behoorlijk uit de voeten. voorbeeld nikon d70 met kit 18-70 dx lens (geen 28-80 kitlens nemen die is toch wat minder)
        2. Het hangt van de kwaliteit van de foto's af hoeveel foto's je met 1 batterij kan trekken. Voorbeeld Nikon D70 Je kan kiezen voor RAW, JPG fine enz + je kan het formaat foto kiezen. Maar je kan zeker 100-en foto's maken vooraleer je batterij leeg is. Ik denk dat je geheugenkaart eerder vol is dan je batterij leeg is.
        3. Ja, macro's kan. Je hebt bij de d70 zelfs een macrostand op de camera. Beter is wel om deze niet te gebruiken, maar om zelf zoveel mogelijk in te stellen.
        4. Nee
        5. Point & shoot kan, maar beter is om handmatig in te stellen. Dit levert namelijk mooiere foto's op. Dit kun je goed zien als je bv dezelfde foto als point & shoot neemt en daarna met handmatige instellingen.
        6. Je kan zelf met lenzen draaien en dergelijke, maar er zijn nu eenmaal dingen die je vanuit het menu moet regelen. Wat betreft stroomverbruik valt het allemaal wel mee.
        7. Geen idee
        8. Wat je naast je dslr + lens nodig hebt zijn geheugenkaartjes (bv CF) en een blaaspeertje. Dit is om te beginnen wel handig. Voor de Nikon D70 + 18-70 lens + 512 MB CF kaart + blaaspeertje was ik 1500 euro kwijt. En niet te vergeten een fototas! Wat ook heel erg noodzakelijk is om te hebben is bv Photoshop, Paint Shop Pro en dergelijke. Want digitale foto's hebben vaak nog wel wat bewerking nodig.
        Succes.

        Ik woon niet in Vilvoorde of omgeving, maar mocht je eens bij een SD aanwezig zijn, dan kun je mijn dslr altijd uitproberen.
        Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
        --------

        Comment


        • #19
          Re: Dslr vragen

          ik ben zelf student.

          het is niet omdat je een dslr koopt dat je meteen een heel arsenaal lenzen moet kopen.

          koop bvb de kit van de d70 (18-70 lens) en je kan al veel doen hoor.
          het is gewoon een heel andere wereld vind ik.

          ik ben zelf nog maar een maandje bezig met mijn d70 maar ik heb er al elke dag plezier van gehad.

          koop iets op den aard van d70 en spaar dan "op het gemak" voor glas, flits...een filterke.

          fotografie is een passie die ge uw heel leven hebt, dus waarom de rush om alle materiaal onmiddellijk te kopen.
          als ge een jaar later een nieuw glaasje kunt kopen dan vind ik da ook goed :-)
          ik vind het vele belangrijker da ge eerst uw materiaal kent dan da ge iedere maand iets anders koopt en weer doorverkoopt.

          Comment


          • #20
            Re: Dslr vragen

            Oorspronkelijk geplaatst door parakiet
            mss nog een laatste vraagje:

            zijn hier mensen die relatief dicht tegen vilvoorde wonen en hun dslr (onder hun toezicht) even in mijnhanden willen stoppen
            Parakiet, Als je Mechelen dicht genoeg bij Vilvoorde vind mag je altijd is afkomen.

            Groetjes Rudi

            Comment


            • #21
              Wat kost je dat ...

              Hallo,

              Alles wat je hieronder ziet staan (zonder de Sigma 100-300) heeft mij 1921 euro gekost! Daarbij moet in dan nog een batterij (75€), blaaspen (30€), extra geheugen (130€), telelens occ. (625€) en macrolens (500€) kopen.

              Als je dit samentelt kom je uit op 3.281€ of een kleine 133.000 BEF
              MAAR DIT HOEF JE NIET ONMIDDELLIJK ALLEMAAL AAN TE SCHAFFEN HE

              Comment


              • #22
                Re: Dslr vragen

                idd, dit hoef ik niet allemaal tesamen te kopen.
                alleen zijn sommige dingen wel handig om te kopen:
                body +kit + blaasdingetje bevoorbeeld.
                foto als spiegel of als venster?

                Comment


                • #23
                  Mijn D70 mag je ook even vasthouden (onder toezicht)

                  Hay Parakiet,

                  Als je Aartselaar niet te ver vind mag je ook eens in het weekend eens langskomen.

                  Laat maar iets weten

                  mvg Sven

                  Comment

                  Working...
                  X