Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji X30

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Fuji X30

    Ik denk RAW is iets hoger dan fine

    Sent from my SM-G930F using Tapatalk

    Comment


    • #17
      Re: Fuji X30

      Oorspronkelijk geplaatst door suong le Bekijk bericht
      Ik denk RAW is iets hoger dan fine.
      Dat heb je dus volledig verkeerd voor, Raw is het ruwe formaat afkomstig van de sensor en daar heb je slechts een paar keuzes in, 12 of 14 bits en in sommige gevallen compressed opslag zonder verlies.
      Alles wat met fine, basis beeldgrootte enz. te maken heeft, is met betrekking tot JPG omzetting in camera, een Raw bestand
      heeft altijd nabewerking op computer nodig, soms worden wel bepaalde instellingen zoals witbalans meegegeven van uit de camera, maar deze blijven altijd aanpasbaar, bv. een RAW bestand opslaan op een ipad zal niet lukken voor het volledige bestand, je zal de foto wel kunnen bekijken op je Ipad, maar deze er nadien terug af halen als RAW, dat kan je vergeten.

      Comment


      • #18
        Re: Fuji X30

        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        Dat heb je dus volledig verkeerd voor, Raw is het ruwe formaat afkomstig van de sensor en daar heb je slechts een paar keuzes in, 12 of 14 bits en in sommige gevallen compressed opslag zonder verlies.
        Alles wat met fine, basis beeldgrootte enz. te maken heeft, is met betrekking tot JPG omzetting in camera, een Raw bestand
        heeft altijd nabewerking op computer nodig, soms worden wel bepaalde instellingen zoals witbalans meegegeven van uit de camera, maar deze blijven altijd aanpasbaar, bv. een RAW bestand opslaan op een ipad zal niet lukken voor het volledige bestand, je zal de foto wel kunnen bekijken op je Ipad, maar deze er nadien terug af halen als RAW, dat kan je vergeten.
        Super. Nu heb ik wel wat bij geleerd.

        Sent from my SM-G930F using Tapatalk

        Comment


        • #19
          Re: Fuji X30

          Eventjes ter verduidelijking!

          In de handleiding:
          Kies een bestandsformaat en compressieverhouding. Selecteer FINE of NORMAL om JPEG-foto’s op de nemen, RAW om RAW-foto’s op te nemen, of FINE+RAW of NORMAL+RAW om zowel JPEG- als RAW-foto’s te maken. FINE en FINE+RAW gebruiken minder JPEG-compressie voor JPEG-afbeeldingen van hoge kwaliteit, terwijl NORMAL en NORMAL+RAW meer JPEG-compressie gebruiken zodat er meer afbeeldingen kunnen worden opgeslagen.
          Fujifilm X-T1 - Fujifilm X70 - XF 18-55mm, XF 55 -200, Samyang 12mm F/2.0, XF 23mm f/1.4 R, XF 35mm f/1.4 R, Nissin i40

          Comment


          • #20
            Re: Fuji X30

            idd dat is wat ik ook dacht , das bij alle merken zo

            Comment

            Working...
            X