Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Alles mbt de D500
Collapse
X
-
-
Re: Alles mbt de D500
En in afwachting van de Nederlandse versies kan je hier 3 extra manuals in het Engels downloaden. De ene betreft settings voor actiefotografie en de andere voor als je wil filmen en de derde is een Technical Guide.
Zelf nog deze aan het downloaden (trage internetverbinding in mijn hotel) dus kan er nog niks meer over zeggen.
Last edited by Sultana; 27 juni 2016, 02:40.
Comment
-
-
Voor de Nikon Capture NX-2 fanaten als ik, waar je dus de D500 bestanden niet mee kan openen (zal wel idem zijn voor D810, D750 enz.)
Zopas ontdekt dat je deze toch nog kan openen in Capture NX-2, doe ze open in Nikon Capture NX-D en kies daar bovenaan rechts in de balk
voor openen in, en kies daar voor Capture NX-2, werkt perfect.Last edited by Guest42; 19 juli 2016, 16:55.
Comment
-
Ga ik proberen. Jammer dat je Nikon Capture NX-2 niet meer direct kan gebruiken. Vind dit toch een veel fijner programma dan NX-D
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk berichtVoor de Nikon Capture NX-2 fanaten als ik, waar je dus de D500 bestanden niet mee kan openen (zal wel idem zijn voor D810, D750 enz.)
Zopas ontdekt dat je deze toch nog kan openen in Capture NX-2, doe ze open in Nikon Capture NX-C en kies daar bovenaan rechts in de balk
voor openen in, en kies daar voor Capture NX-2, werkt perfect.
IK gebruik nu NX-D maar NX-2 was zoveel beter . Bedankt voor de tip die ik zeker ga proberen.
Johan
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Johan G Bekijk berichtNX-C ???? Is dat een schrijffoutje Geert of bestaat er iets nieuws waar ik het bestaan niet van weet?
IK gebruik nu NX-D maar NX-2 was zoveel beter . Bedankt voor de tip die ik zeker ga proberen.
JohanLast edited by Guest42; 19 juli 2016, 17:04.
Comment
-
is het nodig om in de d500 xqd kaarten te gebruiken?
of werkt het ook met een snelle sd kaart type lexar 600x of sandisk 95mb/s
en kan men dan 2 sd kaarten plaatsen of is dat xqd slot enkel voor de xqd kaarten
mvg Danielbd0379be
Comment
-
tweetty,
De D500 werkt ook met gewone SD kaartjes.
Heb hem vandaag aan het werk gezet op de eerste dag van een internationaal tennistornooi waar ik tornooifotograaf ben, en dat gaat allemaal perfect, ook de snelle bursts.
De absoluut snelste wegschrijftijd ga je enkel met XQD halen, maar of dat altijd nodig is?
Je an met SD wel maar één geheugenslot gebruiken, het andere is exclusief voor XQD.
Jaja
Oorspronkelijk geplaatst door tweetty Bekijk berichtis het nodig om in de d500 xqd kaarten te gebruiken?
of werkt het ook met een snelle sd kaart type lexar 600x of sandisk 95mb/s
en kan men dan 2 sd kaarten plaatsen of is dat xqd slot enkel voor de xqd kaarten
mvg DanielVoorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com
Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!
Comment
-
ok bedankt voor de uitleg
mvg
tweettyOorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk berichttweetty,
De D500 werkt ook met gewone SD kaartjes.
Heb hem vandaag aan het werk gezet op de eerste dag van een internationaal tennistornooi waar ik tornooifotograaf ben, en dat gaat allemaal perfect, ook de snelle bursts.
De absoluut snelste wegschrijftijd ga je enkel met XQD halen, maar of dat altijd nodig is?
Je an met SD wel maar één geheugenslot gebruiken, het andere is exclusief voor XQD.
Jajabd0379be
Comment
-
-
Beter geen lexar sdxc pro1000x uhs-2 nemen camera en kaartje gaan niet goed samen. Laatste update was hier ook voor bestemd.
Ligt aan de Lexar kaartjes
Comment
-
Jpg zo uit de D500, alleen wat versneden maar verder niets aan gedaan, trouwens ik zou niet weten wat ik er kan aan verbeteren.
Opname verleden week gemaakt in Frankrijk (ruil, een foto voor een zitplaats....)
3200 iso objectief 16-80 2.8-4.0E
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk berichtA picture is worth a thousand words.... Lijkt inderdaad niet helemaal op iso 3200...
Die lens lijkt me ook dik in orde...F2.8-4
Leuk dat je dit durfde vragen om een foto te nemen...
Maar uit ondervinding weet ik dat de meest "bewust" opvallende mensen zich meestal ook zeer gemakkelijk laten fotograferen,
zie maar mensen met overdreven tattoos of gebodypainte mensen, daar krijg je meestal een ja als je om een foto vraagt.
Wat betreft die hoge iso, van bovenstaande foto zal ik het volle bestand met exif en alles er op en er aan niet plaatsen. Gewoon omdat ik daar iets mee van plan ben.
Maar ik wil hier wel een download link met exif zetten naar een foto gemaakt op iso 4000 waar ieder mee mag doen wat hij wil, ook gemaakt met de D500 en 16-80 2.8-4E
hier het volle onbewerkte jpg bestand zoals het uit het toestel komt, bij de meeste jpg's zou je je allicht beginnen af vragen of RAW nog zin heeft.
De link https://we.tl/UgCgNW8Tq8
Comment
Comment