Momenteel fotografeer ik met een D3000 (toch alweer 6 jaar), maar ik loop wel redelijk tegen de beperkingen van het toestel aan. Vooral bij aquariumfotografie kom ik in de problemen met de iso, boven iso400 begin ik me steeds meer aan de ruis te storen, 1600 en high zijn rampzalig. Omdat ik de iso vaak moet opdrijven om een aanvaardbare sluitertijd te krijgen wordt dit echt een probleem. Dus heb ik het gevoel dat ik aan een beter toestel toe ben. Verder gebruik ik de camera vooral op mijn vele wandeltochten (met de hond) en probeer ik wat met macrofotografie (hoewel ik dat niet gemakkelijk vind) te experimenteren, ook hier heb ik het gevoel dat het toestel zijn beperkingen heeft. Ik twijfel tussen de D5200 en de D5300. De gps en wifi van de 5300 boeien me niet zo. De D5200 haalt echter maximum een lso-waarde van 6400 terwijl de D5300 toch wel tot een iso 25600 gaat. Voor de rest zijn er geen essentiële verschillen denk ik. verder heb je ook nog de D5500 met touchscreen, maar als dat de enige meerwaarde is dan hoeft dat voor mij niet.
Zijn die hogere lso-waarden de meerprijs van de D3500 waard of mag ik me daar niet op dood staren? Zijn er eventueel nog andere dingen die ik over het hoofd zie? Of is dit de upgrade niet waard en kan ik beter wachten tot ik me een nog beter toestel kan aanschaffen?
Zijn die hogere lso-waarden de meerprijs van de D3500 waard of mag ik me daar niet op dood staren? Zijn er eventueel nog andere dingen die ik over het hoofd zie? Of is dit de upgrade niet waard en kan ik beter wachten tot ik me een nog beter toestel kan aanschaffen?
Comment