Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 20D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Otto Knap

    Indien je nog een koopje zoekt hier kun je het al bestellen. Compleet met FireWire 800, Bluetooth en GPS
    http://www.discountzone.ch/catalog/catalog/product_info.php?products_id=1975&osCsid=5b9d67fa7 11a7cbaaf449a043a96d5e7

    1,397.48 EURO dus voor een 20D inclusief San Disk 256MB CF Ulta II... niet gek
    http://www.razziphoto.com/

    Comment


    • #17
      Ja, maar je moet de specs eens lezen. Daar zitten alle natte dromen in die je je maar kunt bedenken (1.3 corp, eye-control focus, etc.)

      En ondertussen is de link naar de Canon-site ook niet meer actief...
      Canon 10D, glass, flashes & extra's
      Fuji S602Z & extra's
      www.CooMa.be BD0176BE

      Comment


      • #18
        Hier: http://www.usa.canon.com/templatedata/pressrelease/images/hiRes/?M=D trouwens nog wat meer foto's te vinden...
        Canon 10D, glass, flashes & extra's
        Fuji S602Z & extra's
        www.CooMa.be BD0176BE

        Comment


        • #19
          De verschillende linken spreken elkaar nog wat tegen hé.

          1° 1,6 crop........9 punts focus

          http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1019&message=9924289

          2° 1,3 crop.......11 punts focus

          http://www.discountzone.ch/catalog/catalog/product_info.php?products_id=1975&osCsid=5b9d67fa7 11a7cbaaf449a043a96d5e7

          Of hebben ze het hier over twee verschillende toestellen.
          Of heb ik niet goed gelezen.
          mvg FrançoisVM
          Canon 7D

          Comment


          • #20
            Er is nog niks echt officieel, we moeten gewoon genoeg geduld hebben
            Canon 10D, glass, flashes & extra's
            Fuji S602Z & extra's
            www.CooMa.be BD0176BE

            Comment


            • #21
              Originally posted by CooMa
              Er is nog niks echt officieel, we moeten gewoon genoeg geduld hebben
              Voila dat dacht ik nu ook se en 'k zit er niet op te wachten.
              mvg FrançoisVM
              Canon 7D

              Comment


              • #22
                Originally posted by Cois
                Originally posted by CooMa
                Er is nog niks echt officieel, we moeten gewoon genoeg geduld hebben
                Voila dat dacht ik nu ook se en 'k zit er niet op te wachten.
                Indien je japans kan lezen kan ik je de link met de japanse embargo informatie geven, staat ook op mijn site.

                Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                Comment


                • #23
                  Originally posted by Otto Knap

                  Indien je japans kan lezen kan ik je de link met de japanse embargo informatie geven, staat ook op mijn site.


                  Ik kan alleen een beetje chinees,Otto.
                  mvg FrançoisVM
                  Canon 7D

                  Comment


                  • #24
                    Eindelijk, ik zal mijn centjes maar al beginnen tellen zeker . Als ze die 20D nu mid september introduceren, wanneer zou die dan werkelijk in de handel zijn?

                    Groetjes,
                    Rudy
                    Neem ook eens een kijkje op mijn WebSite : RudFoto

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by Kevlar
                      Daar zit je denk ik verkeerd hoor. De EF lenzen gaan niet verdwijnen.
                      De huidige lenzen gaan allemaal verdwijnen, allé niet verdwijnen maar je zal toch allemaal nieuwe moeten kopen.
                      Ik verklaar : ze verkiezen met kleine stapjes de verbeteringen door te voeren, vanuit commercieel oogpunt (ieder jaar toestellen kunnen verkopen) je ziet dat gewoon ook aan de camera's die uitgebracht worden. Eerder kleine stapjes, gelukkig.
                      Waarom gelukkig ? Anders moest je nu je lenzen al weg doen om die verbeterde toestellen optimaal te kunnen benutten. Je zal de huidige lenzen (althans sommige) er wel op kunnen zetten en gebruiken op die nieuwe toestellen maar je zal daarmee je body niet optimaal kunnen benutten. Het heeft dus geen zin om een nieuwe body te kopen als je ook niet de nieuwe lenzen koopt. De nieuwe body's gaan natuurlijk uitkomen met die lenzen. Lenzen zijn nu al beperkt uitwisselbaar 300D/10D als voorbeeld.
                      Het gaat er nog erger aan toe gaan.
                      Dit komt o.m. door de electronica die in de lenzen steekt.

                      Wat ik me zelf afvraag : waarom zou ik met mijn toestel van gisteren, morgen geen goede foto's meer kunnen maken ? Omdat ze nieuwe camera's uitbrengen, nee toch ! Laat dit laatste een troost zijn. Een goede foto die ik vandaag maak, zal ik met dit toestel binnen tien jaar ook nog wel kunnen maken zeker ? En even snel.

                      Snellere opstarttijden ? De opstarttijd is nu al nul op bepaalde toestellen, kijk maar naar Nikon. Waar je ook zit (welk menu of slaapstand ook) je kan dadelijk een foto maken. X-aantal foto's per seconde ? Dat gebruik je één keer om te proberen daarna nooit meer.
                      Snellere sluitertijden ? 1/16000 of 1/32000ste ? Dan zal ik in die zeer uitzonderlijke gevallen wel een ND filterke ervoor zetten, en dan bekom ik ook wat ik wil.
                      Natuurlijk als mijn toestel versleten is, dan zal ik op dat moment wel zien wat er te koop is.
                      En vergeet ook de niet-SLR's niet, die worden beter en beter en een beter resultaat dan met kitlenzen...en vooral geen gesleur

                      Comment


                      • #26
                        De huidige lenzen gaan allemaal verdwijnen, allé niet verdwijnen maar je zal toch allemaal nieuwe moeten kopen.
                        Ik verklaar : ze verkiezen met kleine stapjes de verbeteringen door te voeren, vanuit commercieel oogpunt (ieder jaar toestellen kunnen verkopen) je ziet dat gewoon ook aan de camera's die uitgebracht worden. Eerder kleine stapjes, gelukkig.
                        Waarom gelukkig ? Anders moest je nu je lenzen al weg doen om die verbeterde toestellen optimaal te kunnen benutten. Je zal de huidige lenzen (althans sommige) er wel op kunnen zetten en gebruiken op die nieuwe toestellen maar je zal daarmee je body niet optimaal kunnen benutten. Het heeft dus geen zin om een nieuwe body te kopen als je ook niet de nieuwe lenzen koopt. De nieuwe body's gaan natuurlijk uitkomen met die lenzen. Lenzen zijn nu al beperkt uitwisselbaar 300D/10D als voorbeeld.
                        Het gaat er nog erger aan toe gaan.
                        Dit komt o.m. door de electronica die in de lenzen steekt.
                        Sorry, maar dit is onzin.
                        Ten eerste , ik bv heb een 1D mark II, deze is nieuwer dan de 300D maar ik kan geen EF-s lenzen gebruiken (heb ik trouwens volledig geen behoefte aan), de EF-s lens reeks is een reeks naast de bestaande EF reeks, geen nieuwe soor vatting of zo, verre van want in een EF-s lens zit nog niet de helft van de technologie die een top EF lens heeft.
                        Het verschil zit hem dat een EF-s lens dieper in de camera steekt, dichter bij de sensor dus en zo de mogelijkheid er is om goedkoper breedhoek te kunnen maken voor de kleinere sensors.

                        Mischien je het nog niet weet, maar EF lenzen bestaan reeds een 17 jaar en de ontwikkeling ervan gaat nog steeds door, de EF vatting heeft genoeg mogelijkheden die een lens maar kan wensen (AF sturing, diafragma sturing, er kan electronische informatie uitgewisseld worden tussen camera en lens o.a. afstandschaal, stand van sluiterknop, focal lenght, enz....) wat kan je in gods naam nog meer doorsturen naar een lens, niets dat van belang is dus.

                        Maak u echt geen zorgen, de EF mount blijft, er is geen enkele reden om deze te vervangen zelfs niet in de verre toekomst.

                        't enige wat wel zal gebeuren is lenzen zo doorontwikkelen op gebied van beeldstabilisatie, compacter, enz....

                        Ook je uitleg van "oude lenzen" op huidige toestellen niet to zen recht komen is niet juist, bv een 400mm F5.6 die zowat 11 jaar geleden op de markt is gebracht mag je op de beste en modernste body zetten en ze zal vedomd goed presteren, beter dan bv de 400mm f4 DO die slechts drie jaar oud is (niet zo'n superscherpe lens maar wel heel compact).

                        visit my website : http://www.freewallpapersite.com

                        Comment


                        • #27
                          Heb het wel over niet NU de nieuwe, het gaat stapje voor stapje -gelukkig maar- heb het over de verdere ontwikkelingen, hooguit vijf jaar en als wilt volgen zal je de huidige lenzen op je zolder moeten leggen. Heb alleen als voorbeeld gesteld dat het al begint 300D/10D.
                          Heb het dan ook niet over de mounts, je zal die lenzen erop kunnen zetten maar daar zal het dan ook ophouden met de huidige lenzen.
                          Zal dan nog een reeks worden naast de anderen zeker hé ?
                          Onzin ? Een hoop informatie meer zal uitgewisseld worden en vooral anders en sneller.

                          Comment


                          • #28
                            Zou die nieuwe Eos 20D ook nog autofocussen bij f8 (zoals de Eos 3)?Ik heb een EF 400mm f5.6 en een 1.4 converter,dus wel belangrijk voor mij.

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by citreola
                              Zou die nieuwe Eos 20D ook nog autofocussen bij f8 (zoals de Eos 3)?Ik heb een EF 400mm f5.6 en een 1.4 converter,dus wel belangrijk voor mij.
                              Er zijn nog geen officiele specificaties van bekend, dus ook hiervoor zul je nog wat moeten wachten... Dit hangt in elk geval af van het AF-systeem dat gebruikt wordt... Ik heb de neiging te denken dat het niet het geval zal zijn, want op basis van de specs die nu de ronde doen zou de 20D een 1DmkII zijn, maar gewoon in een ander kleedje, en ik denk niet dat Canon dat zal doen...
                              Canon 10D, glass, flashes & extra's
                              Fuji S602Z & extra's
                              www.CooMa.be BD0176BE

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by fredericrom
                                Ten eerste , ik bv heb een 1D mark II, deze is nieuwer dan de 300D maar ik kan geen EF-s lenzen gebruiken (heb ik trouwens volledig geen behoefte aan), de EF-s lens reeks is een reeks naast de bestaande EF reeks, geen nieuwe soor vatting of zo, verre van want in een EF-s lens zit nog niet de helft van de technologie die een top EF lens heeft.
                                ben toch wel eens benieuwd te horen welke technologie een EF-lens meer heeft dan een EF-s lens...


                                Het verschil zit hem dat een EF-s lens dieper in de camera steekt, dichter bij de sensor dus en zo de mogelijkheid er is om goedkoper breedhoek te kunnen maken voor de kleinere sensors.
                                Fout, van andere te komen EF-s lenzen weet ik het niet, maar de kitlens kan, mits modificatie, eenvoudig worden ingezet op alle EOS-camera's. Als je een kitlens hebt, dan moet je gewoon maar eens kijken. Het achterste lenselement springt niet dieper in dan bvb. een 28-135 IS USM. Als je geïnteresseerd bent, ik heb een kitlenske te koop, verwacht er wel niet te veel van op je Mark II...

                                Mischien je het nog niet weet, maar EF lenzen bestaan reeds een 17 jaar en de ontwikkeling ervan gaat nog steeds door, de EF vatting heeft genoeg mogelijkheden die een lens maar kan wensen (AF sturing, diafragma sturing, er kan electronische informatie uitgewisseld worden tussen camera en lens o.a. afstandschaal, stand van sluiterknop, focal lenght, enz....) wat kan je in gods naam nog meer doorsturen naar een lens, niets dat van belang is dus.
                                Canon heeft er in elk geval toch al ene gevonden met de introductie van de E-TTL phase II (blijkbaar is alles phase II dees jaar bij Canon), nl de afstand tot het onderwerp. Overigens is dat volgens mij niks anders dan een trucje van de marketing boys om je 28-70 L van de hand te doen ten voordele van een 24-70 L (Canon moet toch érgens zijne boterham verdienen nietwaar?) want op alle analoge en digitale EOS'en zit er een depth-program. Dat systeem zou nooit kunnen werken als de camera de afstand tot het onderwerp niet weet.

                                Maak u echt geen zorgen, de EF mount blijft, er is geen enkele reden om deze te vervangen zelfs niet in de verre toekomst.
                                't enige wat wel zal gebeuren is lenzen zo doorontwikkelen op gebied van beeldstabilisatie, compacter, enz....
                                Volledig mee akkoord...

                                Ook je uitleg van "oude lenzen" op huidige toestellen niet to zen recht komen is niet juist, bv een 400mm F5.6 die zowat 11 jaar geleden op de markt is gebracht mag je op de beste en modernste body zetten en ze zal vedomd goed presteren, beter dan bv de 400mm f4 DO die slechts drie jaar oud is (niet zo'n superscherpe lens maar wel heel compact).
                                Ik zou de scherpte van de 400 L en de 400 DO ongeveer op de zelfde lijn plaatsen (but who am I?)...



                                http://www.digifotofreak.nl

                                Comment

                                Working...
                                X